تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796422703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترسناک‌ترین رازهای مخفی درون بازی‌ها و چگونه یافتن آن‌ها قسمت دوم


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

  ترسناک‌ترین رازهای مخفی درون بازی‌ها و چگونه یافتن آن‌ها "قسمت دوم" (جمع آوری شده از منابع مختلف) همانطور که قبلا گفتیم، Easter Eggها یک سری صحنه‌ی جالب، پیام‌ها یا جوک‌های مخفی‌ای هستند که در بازی‌ها قرار گرفته‌اند. در بیشتر موارد، آن‌ها صرفا جهت خنده یا سرگرم کردن طرفداران و بازیکنان در بازی‌ها قرار می‌گیرند؛ ولی در مواردی که در این مقاله‌ها به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، کارشان بیشتر ترساندن بود تا سرگرم کردن! در قسمت قبلی به بررسی تعدادی از این رازها پرداختیم و حالا هم می‌خواهیم تا به بررسی تعدادی دیگر از آن‌ها بپردازیم. آماده هستید؟ هشدار: توجه داشته باشید که یک سری از موارد موجود در این قسمت، دارای اسپویلراست. 

مرحله Out Of This Dimension - Star Fox در بازی Star Fox برای کنسول SNES، یک چیز کاملا مشخص است و آن هم این است که بازی یک مرحله مخفی که در یک سیاهچاله فضایی (Blackhole) اتفاق می‌افتد، دارد. ولی چیزی که اکثریت مردم نمی‌دانند، این است که بازی یک مرحله مخفی دیگر با نام Out Of This Dimension نیز دارد که اصلا بر روی نقشه مراحل بازی قابل رویت نیست. برای دسترسی به این مرحله مخفی، باید در ماموریت سخت Asteroid Belt، دومین سیارک بزرگی که رنگی بین خاکستری و سبز دارد را از بین ببرید. با انجام این کار، یک پرنده در داخل مرحله ظاهر می‌شود و با پرواز کردن به سمت این پرنده، جواز ورود به مرحله مخفی دوم را پیدا می‌کنید. هرچند به احتمال زیاد از این کار پشیمان می‌شوید؛ چون با ورود به مرحله شاهد یک افکت پس زمینه عجیب، هواپیماهای کاغذی و همچنین سیاره‌هایی که چشم و دهان دارند و در حال خندیدن به شما هستند، روبرو می‌شوید!  

صداهای بعد از شکست خوردن ماموریت (TimeSplitters 2) بازی‌های سری TimeSplitters اصلا ترسناک نیستند و در سبک شوتر اول شخص قرار دارند. ولی بازیکنان در نسخه دوم سری متوجه شدند که با گذشت مدت زمانِ تصادفی‌ای در منوی شکست خوردن ماموریت، صداهای به شدت عجیب و شیطانی‌ای پخش می‌شد. بعد از مقداری تحقیق، یک سری از متخصصان صوتی به این نتیجه رسیدند که این صداها در واقع نسخه‌های آهسته شده از نوارهای آزمایش هنرپیشه‌ها برای کارکتر Captain Ash بوده‌اند.  

پیام مخفی (Sonic CD) در بازی Sonic CD برای افزونه MEGA CD کنسول سگا جنسیس، می‌توانید با فعال سازی ویژگی Sound Test، وارد یک صفحه مخفی بشوید. برای این کار ابتدا باید با وارد کردن جهت‌های ((پایین، پایین، پایین، چپ، راست)) وارد حالت Sound Test شوید و سپس به ترتیب اعداد 25 - 12 - 46 را وارد کنید. بعد از فشردن کلید Start، شما بلافاصله به صفحه‌ای که در بالا می‌بینید هدایت می‌شوید. این صفحه در واقع یک پیام ضد Piracy است ولی به لطف موسیقی عجیب و هراس‌آوری که در این صفحه پخش می‌شود و همچنین چهره وحشتناک سونیک که در پس زمینه مشاهده می‌شود، حسابی لرزه به اندام بازیکن می‌اندازد. حالا متن ژاپنی موجود در صفحه به چه معنی است؟ این عبارت به انگلیسی این‌گونه ترجمه می‌شود: FUN IS INFINITE WITH SEGA ENTERPRISES  

اشباح سازندگان (Metal Gear Solid 2 - Metal Gear Solid 4) روح‌ها پدیده‌های فرابشری‌ای هستند که به وفور در سری متال گیر به عنوان رازهای مخفی استفاده شده‌اند. اگر در مرحله اول نسخه دوم بازی، از صفحه پروژکتور دوم در Hall 2، تصویر تهیه کنید، ناگهان تصویر یک روح روی صفحه پدیدار می‌شود که در ابتدا باعث می‌شود تا حسابی جا بخورید و حتی بترسید. ولی بعد از کمی دقت کردن متوجه می‌شوید که شبح مذکور، خود هیدئو کوجیماست و نه کس دیگری! گرفتن این تصویر در نسخه HD Collection باعث باز شدن اچیومنت Who You Gonna Call می‌شود که به سری فیلم‌های Ghostbusters اشاره دارد. کوجیما در نسخه چهارم سری نیز از این حقه استفاده کرد. در Act چهارم بازی، عکس گرفتن با دوربین و در مکان‌هایی خاص،باعث می‌شود تا ارواحی روی صفحه پدیدار شوند که از سازندگان و کارکترهای قبلی سری تشکیل شده بودند.  

زمزمه شدن نام‌ها (Black & White 2) بازی Black & White 2 ادامه‌ای بر بازی قبلی این سری بود که توسط استودیوی Lionhead و زیر نظر شخص پیتر مولینیو ساخته شده بود و سبک‌های استراتژی همزمان، شهرسازی و God Game را با هم ترکیب می‌کرد. این بازی در حالت عادی چیز ترسناکی ندارد؛ ولی مسئله اینجاست که اگر شما بازی را بعد از ساعت 10 شب انجام دهید، به ناگهان و در زمان‌های تصادفی، اصواتی می‌شنوید که مشغول زمزمه کردن نامتان هستند! حقیقت اینجاست که این بازی یک آرشیو بزرگ از نام‌های ضبط شده دارد و بر اساس نام پروفایل و یا نام کاربری سیستمتان، صدای موردنظر را پخش می‌کند. این موضوع به شدت برای بازیکنانی که برای اولین بار این بازی را انجام دهند، هراس آور است.  

Shy Guy Mask (Super Mario 3D Land) در بازی Super Mario 3D Land و در مرحله 4-4، هنگامی که به انتهای مرحله می‌رسید روی میله پرچم نپرید. در عوض به پشت آن بروید و در نزدیکی نرده‌های فلزی بایستید. حالا اگر یک دقیقه در این مکان منتظر بمانید، یک روح در ناحیه پشت نرده‌ها، آرام آرام شروع به پدیدار شدن می‌کند و بعد از دقیقه‌ای دیگر، محو می‌شود. تابحال هیچ توضیحی درباره این مورد از طرف نینتندو ارائه نشده است و طرفداران بازی نیز، این روح را با نام‌هایی مثل Shy Guy Mask و Kodama خطاب می‌کنند.  

افکت‌های Sanity مخفی (Eternal Darkness) در بازی Eternal Darkness، هر چقدر بازیکن بیشتر توسط دشمنان دیده شود، نوار Sanity کارکترش نیز سریع‌تر کم می‌شود و اگر این نوار در هنگام ورود به یک اتاق دیگر، در کمترین حالت خود باشد، آن وقت است که افکت‌های Sanity اتفاق می‌افتند. بعضی از این افکت‌ها همیشه اتفاق می‌افتند ولی تعدادی از آن‌ها هم فقط در مکان‌ها و اتاق‌هایی خاص قابل رویت هستندکه از این لحاظ، به مانند یک راز مخفی می‌مانند. یک موقعیت به خصوص و به شدت ترسناک در این عنوان، جایی است که بازی کنترل همه چیز را به دست می‌گیرد و اقدام به پاک کردن تمامی فایل‌های ذخیره شما می‌کند. هرچند که بعدا متوجه می‌شوید که این اتفاق واقعا رخ نداده است. همچنین در اقدامی مشابه با Fatal Frame، اگر برای چند دقیقه به کنترلر دست نزنید، موسیقی بازی به ناگهان متوقف می‌شود و تصویری ثابت از آنتاگونیست بازی یعنی Pious (تصویر بالا) روی صفحه نقش می‌بندد.  

جوکر (Batman: Arkham Knight) هنگامی که بازی Batman: Arkham Knight را شروع کنید، با نمایی از جوکر روبرو می‌شوید و وظیفه دارید تا با نگه داشتن یک دکمه، او را بسوزانید. بعد از این، می‌توانید به بازی کردن ادامه دهید تا در نهایت با اتمام بازی، بخش New Game Plus را باز کنید. ولی اگر هوس شروع یک بازی جدید در این مود به سرتان بزند، حسابی وحشت می‌کنید. چون به محض شعله‌ور شدن آتش، جوکر به ناگهان زنده شده و شروع به فریاد کشیدن می‌کند. انگار که اصلا او نمرده بوده و به اشتباه در حال سوزانده شدن باشد.  

Screechers (Mortal Kombat 9 - Mortal Kombat X) در نسخه نهم بازی Mortal Kombat، دوباره با بخش Krypt سروکار داشتیم که در آن می‌شد تا لباس‌های جدید، فتالیتی‌های اضافه و کدها را باز و از آن‌ها استفاده کرد. ولی بیشتر بازیکنان از رفتن به این گالری سه بعدی برای باز کردن آیتم‌ها خودداری می‌کنند. دلیلش هم تصویر بالاست! این موجودات در زمان‌های تصادفی به صورت ناگهانی از زیر صفحه پدیدار می‌شوند و با یک صدای جیغ، حسابی بازیکنان را می‌ترسانند. با وجود این که بازیکنان از این اتفاق اصلا راضی نبودند، ولی گویا تیم سازنده بازی در استودیوی Netherrealm نظر دیگری داشتند؛ چون باری دیگر این ترس‌های ناگهانی را در Krypt بازی بعدی سری یعنی Mortal Kombat X هم استفاده کردند. هرچند که این بار، بازیکن با چندین موجود مختلف (گرگ، عنکبوت و...) و در قالب یک QTE روبرو می‌شد. یادداشت مترجم: لعنت بر کسی که این ایده را پیشنهاد داده بوده!!!  

چهره‌های ترسناک (Call of Duty: Black Ops II) هنگامی که در Call of Duty: Black Ops II - Mob of the Dead روی سقف ساختمان و جایی که هواپیما در حال سر هم شدن است قرار دارید، می‌توانید یک Jumpscare مخفی را فعال کنید. برای این کار باید به یک اسلحه Sniper Rifle مثل Barrett M82A1 یا DSR 50 در اختیار داشته باشید و به انتهای سقف و سمت چپ باند پرواز بروید. حالا اگر توسط دوربین سلاح به آتش بازی‌های موجود در دوردست نگاه کنید، تصویری تحریف شده که مانند چهره Russman به نظر می‌رسد (تصویر بالا)، برای لحظه‌ای کوتاه و همراه با پخش یک صدای جیغ مانند، پدیدار می‌شود.این مورد حتی در مپ Origins بخش زامبی نیز قابل رویت است و نیازمند نگاه کردن به یک برج در حال سوختن با دوربین سلاح است. متاسفانه این که چرا چنین چیزهایی در بازی وجود دارد، هیچ وقت توسط سازندگان بازی مشخص نشد.  

لیزا (Silent Hills P.T.) درست مشابه Fatal Frame و Eternal Darkness، اگر در این بازی نیز فقط برای چند دقیقه بازی را متوقف کنید و کاری انجام ندهید، لیزا شخصا به سراغتان می‌آید تا یادتان بیندازد که باید بازی را انجام دهید. این نکته مخفی در ابتدا توسط استریمری با نام CryoSphereD کشف شد که برای حرف زدن با دنبال کنندگانش، بازی را برای مدت دو دقیقه متوقف کرده بود. حالا می‌دانید نکته جالب‌تر ماجرا کجاست؟ میکروفن او در تمام مدت بازی روشن بوده و حمله لیزا دقیقا بعد از به زبان آوردن کلمه ((کوجیما)) توسط او انجام شده است...  

بیگانگان (Super Mario Galaxy) اگر در ماموریت‌های Prince Pikante"s Peppery Mood و Octo-Army Icy Rainbow Romp در کهکشان Shiverburn Galaxy، وارد دوربین اول شخص شوید و به بالای کوه‌های موجود در سمت چپتان نگاه کنید، شاهد خواهید بود که سه موجود عجیب تمام حرکات ماریو را زیر نظر دارند.اوضاع وقتی ترسناک‌تر می‌شود که فایل‌های بازی را جستجو کنید. بر طبق گفته‌ی هکرهایی که موفق به استخراج داده‌های بازی شده‌اند، فایل تکسچر این بیگانگان، HellValleySkyTrees نام دارد. همچنین وقتی آن‌ها تلاش کرده‌اند تا با استفاده از کدهای پرواز کردن به این بیگانگان برسند، آن‌ها محو شدند.  

خرس‌های عروسکی (Black Ops IICall of Duty: - F.E.A.R. 3 - Lost Planet 3) خرس‌های عروسکی، بار‌ها در سری Call of Duty ظاهر شده‌اند، ولی در نسخه Black Ops II واقعا ترسناک‌تر از قبل شدند. در طول بازی، می‌توانید این خرس‌ها را در مکان ظاهر شدن Mystery Boxها بیابید. حالا اگر مدتی منتظر بمانید و به آن‌ها نگاه کنید، خواهید دید که سرشان را بالا می‌آورند و بعد از چک کردن محیط با چرخاندن سرشان به سمت چپ، به سرعت به حالت اولیه باز می‌گردند.البته علاوه بر این سری، بازی‌های دیگری نیز از این موجودات مخملی استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، در بازی Lost Planet 3 می‌توانید یک مکعب یخی را پیدا کنید که یک خرس عروسکی با چشمانی قرمز در آن زندانی شده است. در بازی F.E.A.R. 3 نیز و در مرحله Suburbs، می‌توانید یک خرس عروسکی تسخیر شده با چشم‌های قرمز رنگ پیدا کنید که اگر زیاد از حد با استفاده از حالت Iron Sight سلاحتان به آن نگاه کنید، کارکترتان را به شدت زخمی کرده و رنگ چشمانش به حالت معمولی برمی‌گردد. با این که این خرس‌های عروسکی تا حدی ترسناک هستند، ولی هیچ کدامشان حتی به گرد پای یک موجود عروسکی خاص نمی‌رسند...  

Robbie the Rabbit (Silent Hill 4: The Room) آپارتمان Henry Townsend در سایلنت هیل 4 پر از موارد ترسناک و عجیب و غریب است که البته بنابر اعمال شما در طول بازی نمایان می‌شوند؛ مثل سایه هنری پشت در ورودی یا پدیدار شدن یک سر قطع شده در بیرون از پنجره.اما هیچ کدامشان به اندازه رابی، لرزه به اندامتان نمی‌اندازند. رابی خرگوشی عروسکی با یک دهان خون آلود است که سایلنت هیل بازها اورا به خاطر نقشش در سایلنت هیل 3 می‌شناسند و در این نسخه نیز حضور دارد. در قسمتی از آپارتمان هنری، یک سوراخ وجود دارد که می‌توانید توسط آن، داخل خانه همسایه کناری‌تان را ببینید. با انجام این کار، متوجه می‌شوید که یک عروسک رابی به صورت خم شده روی تخت خواب او وجود دارد. ولی خب، این کار درستی نیست که خانه دیگران را دید بزنید و برای همین اگر این کار را زیاد انجام دهید، بار بعدی ناگهان متوجه می‌شوید که رابی دیگر در حالت قبلی‌اش قرار ندارد؛او در حال نگاه کردن و اشاره کردن به شماست. بله، او می‌داند که شما در حال انجام چه کاری هستید و می‌خواهد تا به شما هشدار دهد. خب، این هم از قسمت دوم این مقاله. آیا این موارد به اندازه کافی ترسناک بود؟ آیا تا حالا با یک یا چند مورد از این رازها مواجه شده‌اید؟ پس حرف‌هایتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و همچنین منتظر قسمت سوم و پایانی نیز باشید! در همین رابطه: ترسناک‌ترین رازهای مخفی درون بازی‌ها و چگونه یافتن آن‌ها "قسمت اول" مترجم: پرهام آقاخانی



7 فروردين 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن