تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796965247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از فیلمی که برای مقام معظم رهبری به نمایش درآمد تا درگذشت حمید سبزواری، شاعر پرآوازه انقلابی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
از فیلمی که برای مقام معظم رهبری به نمایش درآمد تا درگذشت حمید سبزواری، شاعر پرآوازه انقلابی
نگاهی به فرهنگ و هنر در خرداد ۹۵؛
از فیلمی که برای مقام معظم رهبری به نمایش درآمد تا درگذشت حمید سبزواری، شاعر پرآوازه انقلابی سال گذشته خبرهای تلخ و شیرین زیادی در عرصه فرهنگ و هنر در رسانه‌ها منتشر شد؛ خرداد ماه ۹۵، شاهد درگذشت حمید سبزواری و به نمایش در آمدن فیلم "یتیم خانه ایران" برای مقام معظم رهبری بودیم.


گروه فرهنگ و هنر «فرهنگ نیوز»؛ سال گذشته خبرهای تلخ و شیرین زیادی در عرصه فرهنگ و هنر در رسانه ها منتشر شد؛ خبرهایی که در برخی از ماه های سال لبخند و شادی بر لبان مردم نشانده و برخی ماه های دیگر غم را به چهره های مردم آورد.در ذیل نگاهی داریم به رودیدادهای فرهنگ و هنر در خرداد 95؛استاد حمید سبزواری درگذشتاستاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب به‌دلیل کهولت سن و بیماری، بامداد امروز در بیمارستان آسیا دار فانی را وداع گفت.حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزواری در سال 1304 در سبزوار در خانواده‌ای مسلمان و معتقد چشم به جهان گشود.پدرش "عبدالوهاب"، پیشه‌ور ساده‌ای بود که قریحه شاعری داشت و جدّش "ملا محمد صادق ممتحنی" شاعری مردمی بود که "مجرم" تخلص می‌کرد و آثارش در سفری به مشهد، در حمله راهزنان به یغما رفت.

حمید، قبل از رفتن به مدرسه در خانه نزد مادرش قرآن را آموخت و به همین دلیل وقتی به مدرسه رفت فارسی را خیلی خوب و سلیس می‌خواند و از بچه‌های دیگر جلوتر بود. وی در سال 1311 در سن هفت‌سالگی به مدرسه رفت و در مدرسه شیخ حسن داورزنی که مدرسه مردمی بود به تحصیل علم و دانش مشغول شد.وی علاوه بر آن مطالعات خارج از درس نیز داشت و نزد میرزا حبیب جوینی، جامع المقدمات را خواند و مدتی نزد روحانی دیگری با نام محمدعلی محمدی درس خواند.حمید سبزواری از سن 14سالگی شروع به سرودن شعر کرد و اشعارش را در دفتری با نام "فریادنامه" می‌نوشت که بیشتر اشعارش اجتماعی بود واین بیشتر به‌علت جریانهای سال 1320 و ورود متفقین به ایران و مشکلات اقتصادی و معشیتی بود.امام خامنه‌ای درگذشت همسر شهید بابایی را تسلیت گفتندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر گرامی و صبور شهید سرلشگر عباس بابایی را تسلیت گفتند.متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیمدرگذشت همسر گرامی و صبور شهید سرافراز دفاع مقدس امیر سرلشگر عباس بابائی را به فرزندان ایشان و سایر بازماندگان محترم و علاقمندان به این خانواده تسلیت می‌گویم و برای آن مرحومه غفران و رحمت واسعه الهی را مسألت می‌نمایم.سیّد علی خامنه‌ای11 / خرداد / 1395شهاب حسینی: این جایزه را از مردم دارم/ نخل بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی رسیدجشنواره فیلم کن برگزیدگان این دوره‌اش را معرفی کرد. جایزه بهترین فیلم کوتاه به خوانجو خیمنز از اسپانیا رسیده و دوربین طلایی هم به هدا بنیامینا تقدیم شده است.هیئت داوران کن، نخل طلایی افتخاری خودشان را به ژان پیر لیود داد.شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی شد.

شهاب حسینی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن گفت: مطمئنم روح پدرم الان نظاره گر من است از اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی تشکر می کنم این جایزه را از مردم دارم پس به آنها تقدیم می کنم.بهترین فیلمنامه هم به اصغر فرهادی برای فروشنده رسید.جایزه بهترین کارگردانی اما به اصغر فرهادی نرسید، اولیور آسایاس به خاطر فیلم «خریدار شخصی» این جایزه را دریافت کرد.اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره گفت: روزی به همراه فیلمبردارم برای تماشای نسخه نهایی «فروشنده» به سینمایی رفتیم مسئول سالن گفت بیست دقیقه برای آماده شدن فیلم لازم است و در این فاصله فیلمی برایتان بگذارم؟ گفتم اگر خسته کننده نیست بگذار و آن فیلم «مد مکس» جورج میلر بود همان موقع گفتم این نشانه خوبی است. فیلم های من فیلم های شادی نیستند اما خوشحالم که با جوایزم مردم ایران یا حداقل بخشی از آنها را شاد می کنم.نقاش کویر درگذشتپرویز کلانتری متولد 1310، نقاش، طراح، نویسنده ای بود که در مراکز هنری داخل و خارج از کشور به تدریس پرداخته و تاکنون نمایشگاه های انفرادی و گروهی مختلفی را برگزار کرده است. یکی از آثار کلانتری در فهرست تمبرهای سازمان ملل به چاپ رسیده و تابلوی «شهر ایرانی از نگاه نقاش ایرانی» او نیز در مقر سازمان ملل قرار گرفته است.

پرویز کلانتری در آغازین روزهای فعالیت هنری خود به تصویرگری روی آورد و با تصویرگری کتاب‌های درسی که برای بسیاری از ما آشناست کارش را آغاز کرد اما از سال 1353 با شروع نقاشی‌های کاهگلی، دورهٔ تازه‌ای را در زندگی هنری خود آغاز کرد که تا آخرین آثارش رد پای آن را می شد دید. تابلوهای او جلوه‌ای ملموس از زندگی مردمان کویر را در خود دارد. او بیشتر از هر چیز با تابلوهای کاهگلی‌اش شناخته می‌شود.این هنرمند پیشکسوت 18 آذر 93 پس از بازدید از نمایشگاه نقاشى در فرهنگسراى ارسباران دچار سکته مغزی شد و در این مدت به مرور حالش رو به وخامت گذاشت تا اینکه در آخرین ساعات روز 31 اردیبهشت 95 درگذشت.اکران فیلم «یتیم‌خانه» برای رهبر معظم انقلابروزنامه «صبح نو» در شماره امروز خود خبری مبنی بر اکران خصوصی فیلم «یتیمخانه ایران» برای رهبر معظم انقلاب داده است.این روزنامه در گزارشی در این خصوص آورده است: آقای ابوالقاسم طالبی بعد از ساخت فیلم سیاسی «قلادههای طلا» سراغ پروژهای تاریخی و وقتگیر به نام «یتیمخانه ایران» رفت؛ پروژهای که داستانی تراژیک درباره قحطی گریبانگیر ملت ایران هنگام جنگ جهانی اول را روایت میکند.

شنیده های «صبح نو» حکایت از آن دارند که فیلم «یتیمخانه ایران» اخیراً برای حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایش درآمده است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر  ابراز رضایت کرده‌اند؛ مضامین و سوژه‌هایی که جای خالی آنها به شدت در سینمای ایران احساس می‌شود؛ سوژهای که بالاخره ابوالقاسم طالبی بعد از چند سال موفق به نهایی کردن نسخه  تصویری آن شد.از همان حدود پنج سال پیش و مدتی بعد از اکران «قلاده‌های طلا» که طالبی از عزمش برای تصویری کردن این برهه عجیب از تاریخ ایران در «یتیمخانه ایران» سخن گفت تا چندی قبل که اولین اکران‌های خصوصی این فیلم انجام شد همواره نوعی کنجکاوی نسبت به تصویرسازی طالبی از تاریخ در این اثر وجود داشت. 




96/1/3 - 12:37 - 2017-3-23 12:37:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن