تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796332708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد ۱۳ واحدی شاخص کل بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رشد ۱۳ واحدی شاخص کل بورس تهران
معامله‌گران بورس تهران امروز هم‌زمان با برخی معاملات بلوکی شاهد پیش‌رو شدن معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی هم‌پای رشد قیمت‌های جهانی بودند، بازاری که در واپسین روزهای مانده تا پایان سال به نوسان‌گیری در تک سهم‌ها دل‌خوش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : شاخص کل قیمت و بازه نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ۹۵ با افزایش ۱۳ واحدی به رقم ۷۶ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.
 
به گزارش فارس، شاخص کل هم‌وزن، اما با افزایش ۲۰ واحدی عدد ۱۵ هزار و ۳۵۴ واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴۹ واحدی به عدد ۸۳ هزار و ۵۳۱ واحد دست یافت. شاخص بازار اول، اما در حالی با افزایش ۳۰ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۷۷۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۸۹ واحدی عدد ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ واحد را تجربه کرد.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۴ واحدی عدد ۸۴۶ واحدی را به نمایش گذاشت.  
 
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ماشین‌سازی اراک با ۶۴ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر تا ۴۱ واحد و گروه مپنا تا ۲۱ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۰ واحد، مخابرات با ۲۰ واحد و پتروشیمی فجر تا ۱۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۴۵۴ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۷۱۴ نوبت داد و ستد بود.  
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، دارویی بهداشتی لقمان، قند لرستان، سیمان ایلام، فرآورده‌های نفت‌سوز آذر، سرمایه‌گذاری سپه، صنعتی بهشهر، ماشین‌سازی اراک، حق تقدم خرید سیمان دشتستان، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، حق تقدم خرید سهام شیر پاستورریزه پگاه اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه دی از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، و اوراق اجاره‌ای «صدنا» متوقف شدند.
 
امروز همچنین آگهی عرضه ۱. ۳۵۵ درصد حق تقدم خرید سهام «سمگا» به قیمت پایه کل بیش از ۸ میلیارد تومان در روز سه‌شنبه از سوی مجموعه بانک شهر منتشر شد.
 
همزمان بلوک ۲. ۷۱ درصدی مجموع سهام و حق تقدیم خرید سهام سمگا به قیمت پایه کل بیش از ۲۷ میلیارد تومان نیز برای عرضه در روز سه‌شنبه این هفته منتشر شد.
 
از سوی دیگر بلوک ۲۵ درصدی سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت تولید نیروی برق دماوند به قیمت پایه کل بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عرضه در روز شنبه هفته آینده از طریق بازار دوم فرابورس منتشر شد.
 
از نکات جالب توجه بازار امروز آگهی واگذاری بلوک ۵۲. ۰۹ درصدی سهام کنترلی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از کد بانک‌های صادرات و تجارت، گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به وکالت از بانک ملی به قیمت پایه هر سهم ۱۶۶۰ تومان بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد، سرمایه‌گذار معروف مالک دو شرکت برنج وارداتی در مبایعه‌نامه‌ای که پیش از این امضا شده مالک نهایی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه است.
 
طی هفته‌های اخیر نیز بلوک مدیریتی ۱۰ درصدی «رفاه» از سوی بانک ملت در بازار فرابورس عرضه شد که در نهایت شرکت بازرگانی صاحب برند برنج وارداتی این دارایی مالی را خریداری کرد.
 
در میان معاملات اوراق بهاداری همچون اختیار معامله و یا اوراق تأمین مالی از قبیل: اسناد خزانه در بازار سهام امروز بورس سهام شاهد پیش‌رو شدن گروه معدنی‌ها با خودنمایی گروه سرب و روی بود.
 
چشم‌انداز بازارهای جهانی و برآوردهای پیش‌رو در سال ۲۰۱۷ میلادی که به تازگی از سوی صندوق بین‌المللی پول منتشر شده حاکی است فلزات پایه و کالاهای اساسی در ماههای پیش‌رو تحت تأثیر متغیرهای اقتصادی و سیاسی به ویژه میان دو مصرف‌کننده بزرگ دنیا یعنی ایالات متحده آمریکا و چین شاهد رشد مناسب قیمت مس، سرب و روی، آلومینیوم، نیکل و البته سنگ آهنگ خواهد بود.
 
در این بین انتظار برای تغییر نرخ بهره آمریکا در کنار نوسان روبه‌پایین بازار جهانی نفت حکایت از نوسانی شدن بازارهای جهانی به ویژه در حوزه کالایی خواهد داشت. هرچند که انتظار برای افزایش روبه بالای نرخ ارز در بازار داخلی و نیز تأثیر انتخابات پیش‌روی ایران بر تجارت داخلی نیز وضعیت کسب و کار را تحت تأثیر قرار خواهد داد
 
 در میان معاملات کد به کد و درون‌گروهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری با هدف شناسایی سود در روزهای پایانی سال امروز بورس تهران شاهد تکاپوی معامله‌گران نوسان‌گیر در گروه معدنی‌ها، پتروشیمی‌ها، تک‌سهم‌های سیمانی و برخی از دارویی‌ها بود. هرچند که اقبال بازیگران حرفه‌ای بازار و تکاپوی صندوق‌ها برای متعادل شدن قیمت سهام شور نشاطی کوتاه‌مدت را بر فضای بازار حاکم می‌کند، اما انگیزه فروش همچنان اصلی‌ترین استراتژی حاکم بر تالار شیشه‌ای است.  
 
براساس این گزارش، حجم معاملات اسناد خزانه اسلامی در بازار سهام در حالی با نرخ مؤثر بیش از ۲۵ درصدی انتقادهای بسیاری را در پی داشته، اما نگاهی به وضعیت صندوق‌های با درآمد ثابت که مطابق با اساسنامه خود کاری جز جمع‌آوری نقدینگی بازار و سپرده‌گذاری در حساب‌های بانکی بر اساس نرخ ترجیحی ندارند، برای نهادهای ناظر قابل تأمل است. صندوق‌هایی با درآمد ثابت که حجم عمده‌ای از نقدینگی بازار را با وعده سودهای تضمین‌شده بیش از ۲۴ درصدی بلعیده‌اند، بی‌آنکه تحت نظارت بانک مرکزی باشند با نام بورس، اما به کام بانک‌ها این روز‌ها به بازار سرمایه لطمه می‌زنند.




۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن