تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797063155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا: ایران بزرگترین تهدید برای منطقه است/باید با ایدئولوژی انقلابی ایران مقابله کرد/در افغانستان به بن‌بست رسیدیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا: ایران بزرگترین تهدید برای منطقه است/باید با ایدئولوژی انقلابی ایران مقابله کرد/در افغانستان به بن‌بست رسیدیم
رئیس‌ فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در اظهاراتی ضدایرانی، تأکید کرد که تهران بزرگترین تهدید بلندمدت را برای ثبات در منطقه به همراه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :  ژنرال «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر ایران را تهدیدی برای ثبات خاورمیانه خواند.


وی در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا تصریح کرد: «ایران بزرگترین تهدید بلندمدت را برای ثبات در منطقه به همراه دارد».


این فرمانده آمریکایی مدعی شد که تهدید ایران حتی از داعش و القاعده و دیگر گروههای تروریستی نیز بزرگ‌تر است.


وی ادامه داد: «از زمان توافق هسته‌ای [برجام]، رفتار ایران در قبال منطقه بی‌ثبات کننده بوده است و به هیچ مسئله‌ای که من در منطقه می‌بینم کمکی نکرده است... ایران به دنبال این است که به یک هژمونی منطقه‌ای تبدیل شود و اثرگذارترین کشور در منطقه باشد».


این ژنرال ارشد آمریکایی گفت: «ایران باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد...هیچ کشور دیگری در منطقه به این شیوه عمل نمی‌کند. اقدامات ایران، غیرحرفه‌ای، غیرایمن و غیرعادی است... آنها باید تبعات کارهایشان را بپذیرند».


ووتل افزود: «هیچ کس سعی ندارد ایران را کنار بزند اما ما نگران رفتارهای بی‌ثبات‌کننده آنها هستیم. ما باید با ایدئولوژی انقلابی آنها مبارزه کنیم».


فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا تأکید کرد: «ایران می‌خواهد یک هژمونی منطقه‌ای باشد و نیروها و نائبان وی در تضاد با منافع آمریکا در عراق، یمن، لبنان، غزه و سوریه عمل می‌کنند و به دنبال ایجاد اخلال در روند تحقق اهداف آمریکا در افغانستان و کشورهای آسیای میانه هستند.»


وی ادامه داد: «آنها همچنین به دنبال این هستند تا دولت عراق را از طریق ایجاد یک حضور طولانی مدت در کنار نیروهای امنیتی عراق تخریب کنند».


فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت: «در حال کار با دولت عراق هستیم تا طرحی پنج ساله را نهایی کنیم برای محافظت از دستاوردها، تقویت رابطه دوجانبه و مقابله با نفوذ مخرب [ایران]، در حال همکاری با دولت عراق در راستای نهایی کردن یک طرح پنج ساله هستیم.»


به گزارش فارس،ووتل افزود: «باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایران تا حدی نفوذ و کنترل خود بر اکثریت حدود 100 هزار نیروی شبه نظامی شیعه عضو حشدالشعبی را اعمال کند. علاوه براین، ایران همکاری با روسیه در سوریه را نیز به روشی که منافع آمریکا را در منطقه تهدید می‌کند، افزایش داده است».


وی در ادامه تأکید کرد: «ایران و روسیه، «بشار اسد» را در سوریه نگه داشتند و این همکاری بسیار غیرمفید است و فرصت ایجاد آرامش و صلح در این کشور را از بین می‌برد».


فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا افزود، ما باید عملیات علیه داعش را با دولت محلی خوب، کمک‌های بشردوستانه مناسب و حفظ حسن رفتار و همچنین حفظ نیروهایمان ادامه دهیم.


این ژنرال آمریکایی ادامه داد، روسیه سعی دارد تا نفوذ خود را در خاورمیانه افزایش دهد همانطور که در سوریه و مصر شاهد آن بودیم. روسیه به طور حتم در حمایت از بشار اسد موفق بوده است. «امیدواریم که بتوانیم روابط خودمان را نیز مجددا از سر بگیریم».


ووتل در بخش‌های دیگری از سخنان خود به بحث افغانستان اشاره کرد و اعتراف کرد که آمریکا در افغانستان به بن‌بست رسیده است.


وی توضیح داد: برای از بین بردن این بن‌بست، استراتژی ما باید شامل اعزام نیروهای بیشتر برای ارائه مشاوره و کمک به انجام مأموریت در این کشور به طور مؤثرتر شود. در حال حاضر در حال مشورت با ژنرال متیس وزیر دفاع آمریکا در این رابطه هستیم.


رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ادامه داد: «من بر این باورم که فصل مبارزات در افغانستان پایان نمی‌یابد».


وی افزود، البته وجود شریکی قابل اعتماد نظیر «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان برای موفقیت در این کشور بسیار مهم است. غنی، ثبات را به این کشور در فصل مبارزات آتی باز خواهد گرداند. «چالشی که ما با آن مواجهیم این است که نیروهای افغان را حفظ کنیم. چرا که بسیاری از آنها سال گذشته جان خود را از دست دادند».


ووتل در پاسخ به سؤالی درباره درگیری کردها و ترکیه گفت:‌ «سعی داریم اقدامی صورت دهیم تا مانع از وقوع این امر شویم».


این فرمانده ارشد آمریکایی ادامه داد: «ترکیه یک شریک حیاتی برای آمریکا در این تلاش در این منطقه است. ما بدون وجود ترکیه قادر به انجام عملیات علیه داعش نبودیم.»


وی درباره حضور نیروهای آمریکایی در منبج نیز گفت که این مسئله جدیدی نیست و این نیروها مدت 6 یا 7 ماه است که در این منطقه هستند.


ژنرال ووتل بدون اشاره دقیق به مأموریت این نیروها ادامه داد: «نیروهای آمریکایی در شمال سوریه مایه اطمینان برای شرکای ما در منطقه و ترکیه هستند».


ووتل همچنین گفت، در حال حاضر تعداد نیروهای عملیات ویژه آمریکایی در سوریه خوب است اما جا برای حضور نیروهای متعارف بیشتر وجود دارد بنا براین، احتمال آمریکا به نیروهای بیشتری حین عملیات برقراری ثبات در سوریه نیاز خواهد داشت.


در ادامه سناتور «پیترز» از وی درباره بمب‌های عربستان سعودی که بیش از 4 هزار غیرنظامی یمن را قربانی کرده پرسید و این ژنرال آمریکایی گفت: «ما این مسئله را به تصمیمات عمدی نسبت نمی‌دهیم».


وی ادامه داد، تلفات غیرنظامی یمن در حملات عربستان ناشی از مهارت ضعیف هدف‌گیری نیروهای عربستان است. به این تلفات به عنوان عمدی هدف گرفتن غیرنظامیان نگاه نکنید.


این ژنرال ارشد آمریکایی افزود، آمریکا تلاش می‌کند تا روی هدف‌گیری نیروهای عربستان کار کند.


ووتل در ادامه گفت، داعش و القاعده احتمالا در یمن با همکاری یکدیگر فعالیت می‌کنند.


فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده علیه مسلمانان گفت: «این یک اشتباه است که مسلمانان را تحت عناوین سیاسی، در لفظ یا در گفت‌وگوها در حاشیه قرار دهیم.


وی همچنین تأکید کرد: «جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس احتمالا بسیار جدی خواهد بود و مشکلاتی را با متحدان منطقه‌ای ما نظیر اردن بوجود خواهد آورد».


او درباره مبارزات علیه داعش نیز گفت: «شکست همیشگی داعش محقق نخواهد شد مگر اینکه پیشرفت مشابهی در جبهه سیاسی نیز حاصل شود... نبرد علیه داعش بدون قدرت نرم به پیروزی ختم نخواهد شد».


ژنرال ووتل ادامه داد، هواپیماهای بدون سرنشین داعش به ما یادآوری می‌کند که دشمن‌مان چقدر مجهیز است و ما باید ابزار درستی برای مقابله با این تهدید داشته باشیم... ما زمانی به پیروزی می‌رسیم که بتوانیم شایسته‌ترین و باصلاحیت‌ترین فرماندهانمان را در منطقه داشته باشیم.


فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در ادامه گفت: «نیروها در عراق و سوریه برای سرمایه‌گذاری و تخصیص بودجه و منابع مناسب هستند اما از آن مهمتر ما به زبردستی و انعطاف‌پذیری در منطقه نیازمندیم».


ژنرال ووتل در بخش دیگری از اظهاراتش، درگیری‌ها در خاورمیانه را «مستقیم‌ترین تهدید برای امنیت آمریکا» تلقی کرد و تأکید داشت که این تهدید باید به عنوان یک اولویت مطرح باشد.


وی درباره یمن نیز گفت، «ما تحقیقات را تکمیل کرده‌ایم و به طور قطع می‌توانیم با قطعیت اعلام کنیم که ما در این حمله 4 تا 12 تلفات غیرنظامی را سبب شدیم».


این ژنرال آمریکایی ادامه داد: «ما در یمن هزینه بسیاری پرداخت کردیم. من مسئولیت آن را می‌پذیرم».


این جلسه در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای کنگره آمریکا دقایقی پیش حدود ساعت 8 به وقت تهران پس از حدود دو ساعت به پایان رسید.




۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن