تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797987029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم تغییر در نرخ شیرینی بعد از گذشت دو سال!؟ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: عدم تغییر نرخ شیرینی از سال 93 تاکنون،باعث طرح برخی انتقادات از سوی فعالان این عرصه شده است.

به گزارش تراز ،هفته های پایانی سال،ایام مطلوب و خوشایندی برای فعالان عرصه کسب و کار به شمار می رود.



اگرچه بازار شب عید در سالهای اخیر همچون سنوات نه چندان دور گذشته از آن حال و هوای خاص به خود دور شده و به تعبیری از آن رونق چشمگیر،فاصله گرفته است، اما به هر ترتیب در بازاری که رکود سختی بر آن سایه افکنده، رونق موجود نیز غنیمتی است که اصناف به آن دل بسته اند.



در این میان،شیرینی شب عید از نمونه محصولاتی به شمار می رود که همواره جزئی جدایی ناپذیر از سفره عید باستانی نوروز ایرانی ها محسوب می شده و در نتیجه در سال جاری نیز این قاعده نانوشته اما ماندگار، بخش قابل توجهی از نظام عرضه و تقاضای شب عید را به خود اختصاص داده است.



علیرغم جایگاه ویژه شیرینی شب عید در لیست خرید خانوارها ایرانی، اما عدم تغییر در نرخ شیرینی ها از سال 93 تاکنون،باعث طرح برخی گلایه ها و انتقادات از سوی فعالان این صنف شده است.



موسی فرهیخته،یکی از قنادان فعال در پایتخت  با اشاره به نرخ مصوب شیرینی در سال 93 اظهار داشت:به واقع با وجود گذشت قریب به دوسال از نرخ گذاری در این خصوص، هیچگونه افزایش قیمت رسمی در این عرصه لحاظ نشده و برخی از افزایش قیمت ها نیز بر اساس سلیقه عرضه کنندگان و شیرینی فروش ها انجام می پذیرد.



وی افزود:این عدم تغییر نرخ در شرایطی استمرار دارد که هزینه و دستمزد کارگر و برخی از مواد و اقلام مورد نیاز تهیه شیرینی با افزایش همراه بوده و به تبع،این موضوع از سود قنادان و فعالان این عرصه کاسته است.


فرهیخته عنوان  کرد:از سوی دیگر تعدد و تکثر شیرینی فروشی ها در کلانشهرهایی همچون پایتخت به میزانی رشد و افزایش داشته است که در چنین فضای رقابتی سنگینی،ضریب  افزایش قیمت ها چنران جدی به نظر نمی رسد.



این فعال در حوزه تولید و عرضه شیرینی گفت:ما نیز علاقه مند به افزایش نرخ ها نیستیم،اما کاهش سود در شرایطی که بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز تهیه این محصول در طول دو سال گذشته با افزایش همراه بوده،چندان منطقی به نظر نمی رسد و می طلبد دستگاه های متولی و اتحادیه ها نسبت به اعلام نرخ جدید،تدابیر لازم را اتخاذ کنند.


وی افزود:بر اساس نرخ مصوب سال 93،قیمت هر کیلو شیرینی تر در قنادی های درجه یک و ممتاز 12 هزار و 500 تومان،شیرینی زبان و پاپیون 10 هزار و 500 تومان،کیک یزدی8 هزار تومان،شیرینی برنجی10 هزار و 500 تومان و ... است،اما کم نیستند قنادانی که به دلیل عدم همخوانی نرخ سال93 با واقعیت های موجود،نسبت به قیمت های مصوب دو سال پیش توجه لازم را لحاظ نمی کنند.



فرهیخته گفت:در حال حاضر،نرخ عرضه شیرینی در تعداد قابل توجهی از قنادی ها با افزایش دو تا سه هزار تومانی نسبت به نرخ تعیین شده مصوب سال 93 همراه است.



وی افزود:می طلبد تجدید نظر لازم در خصوص نرخ گذاری لحاظ شود،زیرا دراین میان برخی برخلاف میل باطنی، مقید به نرخ مصوب هستند و برخی دیگر نیز بی توجه به قیمت گذاری مصوب دو سال پیش،شیرینی مورد نیاز مردم را با اختلاف قیمتی اشاره شده به فروش می رسانند.



این فعال در عرصه فروش و عرضه شیرینی گفت:به واقع،در هر دو شرایط اشاره شده،عدم رضایت از نرخ مصوب و بی توجهی به قیمت گذاری سال 93،مسبب بستر و زمینه گلایه و انتقاد و بعضا کم توجهی هایی می شود که این امر خوشایند و مطلوب به نظر نمی رسد.

 

شکلات،از افزایش صادرات به شرق اروپا تا عرضه 10 درصدی زیر قیمت بازار


در کنار شیرینی،شکلات از دیگر محصولاتی به شمار می رود که بخشی از سفره پذیرایی عید نوروز را به خود اختصاص می دهد.



فرهاد منجمی،یکی از توزیع کنندگان عمده شکلات در استان تهران، با اشاره به تنوع و گوناگونی محصولات تولیدی در این بخش در سال‌های اخیر،گفت: محصول مذکور از نمونه اقلامی به شمار می رود که تقریبا در بسیاری از ایام سال با رکود مواجه است و جز در موارد و مواقعی خاص همچون شب یلدا و یا عید نوروز،اقبال چندانی به آن نشان داده نمی شود.



وی افزود:به واقع،ایام و روزهای منتهی به پایان سال،اوج رونق بازار مذکور محسوب می شود و به تبع بسیاری از تولید کنندگان تلاش می کنند با اتخاذ تدابیر مناسب،عرضه و فروش را در حد توان با افزایش هر چه بیشتری همراه سازند.



منجمی گفت:یکی از مراکز عمده عرضه شکلات شب عید معطوف به نمایشگاه های بهاره می شود که معمولا نرخ عرضه اقلام در این ایام10 تا 15 درصد زیر نرخ بازار انجام می پذیرد.



وی افزود:با عنایت به افزایش تقاضا و استقبال عموم مردم برای خرید شکلات،فروش در مراکز اینچنینی،هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده مطلوب است و به تبع در شرایطی که روزهای بسیاری از سال،رکود و اقعیت غالب بازار اشاره شده است،بالا رفتن فروش محصولات در این ایام،غنیمتی بزرگ برای فعالان  حوزه مذکور است.


این توزیع کننده عمده شکلات گفت:بخش دیگری از نظام عرضه شکلات در ایران به امر صادرات معطوف می شود که بر اساس برخی گزارشات منتشر شده 5 تا 10 درصد رشد داشته است.



وی افزود:برخی کشورهای منطقه و اروپای شرقی،بازار هدف تولید کنندگان شکلات محسوب می شود که به تبع، محصولات و اقلام با کیفیت در این حوزه رقابتی ایفای نقش می کنند.


از ضرورت حذف واسطه ها تا ارتقای حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی

حمید علی آبادی،یکی از تولید کنندگان شکلات با اشاره به نقش حائز اهمیت تنظیم و کنترل بازار در ایام و روزهای منتهی با پایان سال،گفت:این امر خطیر،در تمامی سال مهم و حائز اهمیت است و به تبع،با عنایت به افزایش تقاضا،اهمیت موضوع در چنین ایامی دو چندان می شود.

وی افزود:یکی از مولفه های اساسی در حصول توفیقات ثمر بخش به منظور کنترل و تنظیم بازار به حذف واسطه ها باز می گردد که این امر نه تنها در اقلام و محصولاتی همچون شکلات،بلکه در بسیاری ا ز محصولات دیگر نیز مثمر ثمر و موثر خواهد بود.
 

علی آبادی در خاتمه در پاسخ به سؤال خبرنگاردر خصوص وضعیت قیمت ها در بازار شب عید در عرصه مذکور یادآور شد: با عنایت به وفور و تنوع محصولات عرضه شده و فضای رقابتی موجود و رکود حاکم بر بازار در ماه های گذشته،بعید به نظر می رسد شاهد افزایش قیمت چندانی در این عرصه باشیم و به احتمال بسیار زیاد،بازاری توام با آرامش و بدون تنش قیمتی خاصی را در روزهای آینده در پیش رو خواهیم داشت.


منبع: باشگاه خبرنگاران

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 19 اسفند 1395 - 08:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن