تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796975811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میلیون ایرانی شریک دولت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


با واگذاری ٥٥ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به مردم در قالب طرح سهام عدالت
میلیون ایرانی شریک دولت شدند
روز نو :  
جهانگیری : سهامداران از محل سود کارخانه‌ها و تخفیفی که مقام‌معظم رهبری به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارایه دادند حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان بابت خرید این سهام واریز کرده‌اند و ارزش امروز این دارایی بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان است وزیر امور اقتصادی و دارایی : سود سهام عدالت از سال آینده واریز می شود.
 
به گزارش روز نو؛ انتظار ١١ساله سهامداران سهام عدالت به سر رسید و ٥٠‌میلیون از شهروندان ایرانی از امروز مالک ۵۵‌هزار‌میلیارد تومان دارایی از دولت خواهند بود. علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی که چندی پیش از آماده‌سازی طرحی برای ارایه به مجلس و پرداخت سود یک‌میلیونی به مشمولان و سود دو‌میلیونی به دو دهک پایین جامعه خبر داده بود، حالا عدد قطعی سود سهام عدالت را برای دو دهک پایین جامعه یک‌میلیون تومان و دیگر ایرانی‌ها را ٥٣٠‌هزار تومان اعلام می‌کند. او که این جلسه را به منزله سنددارکردن و به رسمیت‌شناختن حقوق مالکیت ۵۰‌میلیون نفری دربنگاه‌های اقتصادی کشور می‌دانست، اعلام کرد: این مراسم خود نشانه‌ای از اهتمام به گسترش عدالت و بهبود زندگی طبقات کم‌درآمد به شمار می‌رود. البته آن‌گونه که معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرده، ظرف ۴ماه آینده این ۵۵‌هزارمیلیارد تومان به ۱۰۰‌هزارمیلیارد تومان تا‌ سال ۹۶ تبدیل خواهد شد.
نحوه اختصاص سهام عدالت که در دولت‌های قبلی با ابهامات بسیاری مواجه بود، به راه‌اندازی سامانه ساماندهی طرح سهام عدالت حالا دیگر شفاف شده است. این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که هریک از مشمولان بدون مراجعه حضوری و از هر کجا که دسترسی به اینترنت داشته باشند، با درج مشخصات خود می‌توانند از آخرین وضع سهام اطلاع یابند، به نحوی که این سامانه صورت‌وضعیتی از دارایی مشمولان در سهام عدالت به آنها می‌دهد که درآن مشخص شده ارزش اولیه سهام هریک از مشمولان چقدر بوده و چقدر اقساط بابت آن طی ۱۰‌سال اخیر پرداخت شده است.
اما درحالی برخی از منتقدان دولت پرداخت سود سهام عدالت را اقدامی سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دانسته و سهام عدالت را کاغذهای بی‌ارزش عنوان می‌کنند که اسحاق جهانگیری معتقد است که سهام عدالت تنها یک کاغذ برای مردم نیست و می‌توانند آن را خریدوفروش کرده و از سود سالانه آن استفاده کنند. ضمن این‌که درمدیریت بنگاه‌هایی که مالک آن هستند، دخالت کرده و حقوق دولت به سهامداران سهام عدالت در‌ سال آینده منتقل خواهد شد.
این اظهارات در رابطه با خریدوفروش سهام عدالت اما درحالی مطرح می‌شود که به گفته پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی هیچ تصمیم مشخصی در رابطه با آزادسازی سهام عدالت گرفته نشده، البته پیشنهاداتی دراین رابطه تهیه و آماده شده و باید شرکت‌های واسط که همان صندوق‌ها هستند، تعیین تکلیف شود، ولی امروز نمی‌توانیم ورقه سهم بدهیم؛ پس فعلا خریدوفروش آزاد نیست، اما مردم از سود سهم برخوردار می‌شوند.
ارزش سهام عدالت حدود ٢ برابر شد
اسحاق جهانگیری که در آیین رونمایی از سامانه ساماندهی سهام عدالت سخن می‌گفت، اعلام کرد: باید راهی پیدا کنیم که مردم به صورت جدی درمالکیت دارایی‌های دولت سهیم باشند و صاحب و مالک بخشی از این دارایی به شمار بروند که این آیین‌نامه در اواخر دولت هشتم تصویب شد و در دولت نهم با درخواست مجوزی که از مقام معظم رهبری صورت گرفت و با عنایت معظم‌له مجوز کاملی صادر شد و سهام عدالت شکل گرفت.
او با بیان این‌که سهام عدالت به معنای این است که ۵۰‌میلیون نفر از شهروندان این کشور مالک بخشی از دارایی‌های دولت هستند، افزود: این افراد از محل سود کارخانه‌ها و تخفیفی که مقام معظم رهبری به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارایه دادند، حدود ۲۷‌هزار‌میلیارد تومان بابت خرید این سهام واریز کرده‌اند و ارزش امروز این دارایی بیش از ۵۵‌هزار‌میلیارد تومان است. بنابراین می‌توان با افتخار گفت که ۵۰‌میلیون از مردم ایران با اقدامی که تاکنون صورت گرفته، ۵۵‌هزار‌میلیارد تومان دارایی از دولت جدا کرده و به مالکیت خود درمی‌آورند.
به گفته جهانگیری، با اقدامی که ظرف ۴ماه آینده انجام خواهد شد، این ۵۵‌هزار‌میلیارد تومان به ۱۰۰‌هزار‌میلیارد تومان تا‌ سال ۹۶ تبدیل خواهد شد. یعنی اگر کسری که اعلام شده، پرداخت شود، این عدد به ۱۰۰‌هزار‌میلیارد خواهد رسید و این رقم از دارایی دولت به مردم منتقل شده و مردم مالک این دارایی خواهند بود. دیگر این‌طور نیست که مردم تنها یک کاغذ داشته باشند، بلکه می‌توانند خریدوفروش کرده و ازسود سالانه آن استفاده کنند. ضمن این‌که درمدیریت بنگاه‌هایی که مالک آن هستند، دخالت کرده و حقوق دولت به سهامداران سهام عدالت در ‌سال آینده منتقل خواهد شد.
سود سهام عدالت از‌ سال آینده واریز می‌شود
اما علی طیب‌نیا از دیگر سخنرانان این همایش بود که این جلسه را به منزله سنددارکردن و به رسمیت‌شناختن حقوق مالکیت ۵۰‌میلیون نفری دربنگاه‌های اقتصادی کشور می‌دانست، اعلام کرد: این مراسم خود نشانه‌ای از اهتمام به گسترش عدالت و بهبود زندگی طبقات کم‌درآمد به شمار می‌رود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: طی سه‌سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی اقدامات مهمی را برای ساماندهی سهام عدالت صورت دادند که براساس آن، ثبت‌نام از کارگران فصلی و ساختمانی بود که دولت یازدهم درمجموع حدود ۷‌میلیون نفر از کارگران فصلی و ساختمانی و خانواده آنها را به مجموعه بزرگ مشمولان سهام عدالت افزود که با احتساب این گروه از مشمولان، اکنون تعداد کل مشمولان طرح توزیع سهام عدالت به بیش از ۴۹‌میلیون نفر رسیده است.
به گفته این عضو کابینه، از‌ سال آینده سود سهام مشمولان به حساب آنها واریز شود؛ این درحالی است که ‌سال ۹۴، ‌سال پایانی از دوره ۱۰ساله‌ای است که باید طی آن سود سهام ۶۰ شرکت موجود در سبد سهام عدالت بابت اقساط آن به خزانه دولت واریز می‌شد، چراکه بابت اختصاص سهام این شرکت‌ها به مشمولان طرح سهام عدالت دراین ۱۰‌سال هیچ وجهی از آنها دریافت نشده و درعوض سود سهام این شرکت‌ها به خزانه واریز شده است.
البته تا پایان ‌سال گذشته حدود ۲۵‌هزارو۵۰۰‌میلیارد تومان سود به خزانه واریز شده و چیزی حدود ۳۵۰۰‌میلیارد تومان هم باید برای‌ سال‌جاری واریز شود که درمجموع بابت اقساط سهام واگذارشده دولت دراین شرکت‌ها ۲۵‌هزارو۵۰۰‌میلیارد تومان پرداخت شده است. همچنین با پایان این دوره ۱۰ساله، از این پس باید سود سهام این شرکت‌ها به سهامداران آنها یعنی مشمولان سهام عدالت پرداخت شود که براین اساس در‌ سال ۹۵، این سود دیگر به حساب خزانه واریز نخواهد شد و در ‌سال ۹۶ و بعد از برگزاری مجامع این شرکت‌ها، سود لازم محاسبه و به سهامداران پرداخت خواهد شد.
برای آن گروه از خانواده بزرگ سهامداران عدالت که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و جزو روستاییان سرپرست خانوار غیرشاغل بوده‌اند، تخفیف ۵۰‌درصدی درنظر گرفته شده که اقساط پرداختی معادل ارزش اولیه سهام آنهاست و از این پس مشمولان می‌توانند تمام سهامشان از این دارایی دریافت کرده و هم مالک کل سهام شده‌اند و هم سود سهام را دریافت خواهند کرد.
آن‌گونه که وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرده؛ به مابقی مشمولان فرصت خواهد داد تا درصورت تمایل مابقی سهام خود را به صورت نقد و اقساطی دریافت کرده و از سود آن نیز برخوردار شوند، اما اگر سهامداران تمایل نداشته باشند، می‌توانند با ارزش دارایی خود که چیزی حدود دوبرابر ارزش اولیه آن است، سود دریافت کنند. بنابراین اولین خبر خوب برای مشمولان آن است که با اقدام بزرگ دولت، آنهایی که جامعه ۵۰میلیونی هستند، پس از ۱۰‌سال برای اولین‌بار طعم شیرین سهامداری را خواهند چشید و از اواخر‌ سال ۹۶ نیز می‌توانند سالانه سود سهام عدالت را به‌عنوان بخشی از سرمایه خود دریافت کنند، اما خبر خوش دیگر وزیر اقتصاد و دارایی دوبرابرشدن ارزش سهام اولیه واگذار شده بود که متناسب با آن سود دریافتی مردم نیز افزایش خواهد یافت.
ایرانی‌ها از امروز مالک ٥٣٠‌هزار تومان سهام
دو دهک پایین جامعه از امروز به میزان یک‌میلیون تومان و مابقی مشمولان ٥٣٠‌هزار تومان مالک سهام خواهند شد. این اتفاق اما درحالی است که رئیس سازمان خصوصی‌سازی از قطعی‌بودن پرداخت سود سهام‌ سال ٩٦ خبر می‌دهد.
میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی با بیان این‌که ١١‌سال بود سهامداران منتظر بودند که تکلیفشان درمورد سهام عدالت مشخص شود و همه چیز تنها یک وعده بود، ادامه داد: ولی امروز صورتحساب ٤٩‌میلیون و٢٢٦‌هزارو١٩٣ نفر صادر می‌شود؛ البته آزادسازی سهام امروز صورت نمی‌گیرد.


*شهروند




تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن