تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797940853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمد
آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمد آثاری از گنجینه که پیش از این قرار بود در برلین و رم نمایش داده شوند در معرض دید مخطبان قرار گرفت.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ برخی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر عصر امروز در محل موزه به نمایش درآمد. این آثار که قرار بود پیش از این بدون مشخص شدن دقیق به برلین و رم صفر کنند. پس از اعتراضها، حالا به نمایش درآمده است.

مجید ملانوروزی مدیر دفتر هنرهای تجسمی گفت: امروز شاهد افتتاح نمایشگاهی هستیم که پیش از این قرار بود در برلین و پس از آن در رم برگزار شود، اما به جهاتی و به‌ خاطر حاشیه‌هایی به تاخیر افتاد که امیدواریم این نمایشگاه تابستان سال آینده در برلین و بعد از آن در رم افتتاح شود.

او درباره برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر گفت: ما این نمایشگاه را برپا کردیم تا هنرمندان ایرانی و علاقه‌مندان ببینند چه آثاری برای این نمایشگاه انتخاب شده بود. خیلی‌ها می‌گفتند برخی از این آثار عوض شده یا به خارج از کشور رفته و برنگشته است. متاسفانه این‌گونه حاشیه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد.

ملانوروزی همچنین درباره کتاب آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر که پیش از این قول چاپ آن در سال 95 داده شده بود، گفت: تمام آثار گنجینه عکسبرداری شده است اما متاسفانه صحافی تمام نشده و به همین دلیل رونمایی از این کتاب به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد. روزی که من به موزه آمدم نمایشگاهی از آثار چاپ دستی گنجینه موزه هنرهای معاصر برگزار شد که کاتالوگ آن خیلی زود فروش رفت و ما تصمیم گرفتیم همه آثار چاپ دستی را در قالب یک کتاب چاپ کنیم.

وی افزود: بنیاد لاجوردی که مسئول چاپ کاتالوگ آن نمایشگاه بود، در چاپ دوم کاتالوگ از همه آثار چاپ دستی عکسبرداری کرد تا امروز شاهد رونمایی کتاب این آثار که توسط بنیاد لاجوردی گردآوری شده، باشیم. این آثار حدود 1000 تابلوی چاپ دستی است که بخشی از گنجینه موزه هنرهای معاصر به شمار می‌رود. گرچه این کتاب در قطع کوچک چاپ شده اما به عنوان یک آرشیو از بخشی از موزه هنرهای معاصر حائز اهمیت است.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی با اشاره به اینکه در چاپ این آثار مجبور به سانسور شده‌اند، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط برخی از آثار ما مجبور شدیم تعدادی از آنها را با یک پوشه سانسور کنیم و بخشی از تابلو را به نمایش در بیاوریم.

ملانوروزی همچنین بیان کرد: امروز در این نمایشگاه آثار ایرانی و خارجی را می‌بینیم که خارجی‌ها با همکاری رئیس موزه برلین و رئیس موزه رم انتخاب شده و کار انتخاب آثار ایرانی بر عهده مهدی حسینی بوده است.

غلامرضا نامی دبیر نمایشگاه مسافران برلین ـ رم با بیان اینکه این نمایشگاه بلیت دو سفره داشت، اظهارکرد: قرار بود این نمایشگاه با یک بلیت دو سفره به اروپا برود و برگردد اما به دلایلی این امر ممکن نشد و ما هنوز هم اعتقاد داریم بلیت این آثار تجدید ‌شود تا بروند چراکه این سفر برای آنها و هنر مملکت مفید است.

او ادامه داد: معمولا در تمام دنیا برای برپایی چنین نمایشگاه‌هایی 4 تا 5 ماه زمان لازم است اما از آنجا که این فکر ناگهان به ذهن ملانوروزی رسید ما کمتر از 12 روز این نمایشگاه را آماده کردیم، از همین‌رو امیدوارم اگر کمی و کاستی دارد ببخشید.

سپس مهدی حسینی (پژوهشگر) درباره انتخاب این آثار اظهارکرد: از زمانی که صحبت برپایی نمایشگاهی از تعداد آثار گنجینه مطرح شد در رسانه‌ها صحبت‌های بسیاری مطرح بود که این آثار چرا انتخاب شدند و چه کسی آنها را انتخاب کرده؟ همچنین مباحثی مطرح بود مبنی براینکه آیا اگر این آثار از ایران خارج شود باز هم به ایران بازمی‌گردد یا نه؟

او ادامه داد: برخی شایعات نیز وجود داشت مبنی براینکه ممکن است مشابه آثار را برای ما بفرستند؟! من از همان ابتدا که این صحبت‌ها  را می‌شنیدم خیلی متعجب می‌شدم از اینکه چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. درباره یک کشوری که همیشه با ما از لحاظ سیاسی،‌ اقتصادی‌ و فرهنگی دوست بوده چطور چنین افکاری به ذهن برخی افراد می‌رسد.

او افزود: آلمان در سال متجاوز از 10 میلیون دلار با کشور ما رابطه اقتصادی دارد پس چگونه ممکن است این کشور 30 اثر از یک گنجینه رسمی موزه را قرض بگیرد و بعد باز نگرداند یا نمونه مشابه آن را به ما بازگرداند؟ این موضوع اصلا در ذهن هیچ‌یک از افراد اروپایی نیست و نمی‌دانم این موضوع چگونه این‌قدر بزرگ شد و باعث شد برپایی این نمایشگاه به تاخیر بیفتد.

حسینی خاطرنشان کرد: موزه برلین فضای خاصی را برای این آثار تدارک دیده و هنوز هم این طراحی را از بین نبرده و به همان صورت که آماده کرده بود نگه داشته است. ان‌شاء الله پس از اینکه این آثار در ایران به نمایش درآمد و هنرمندان در ایران با آن آشنا شدند، آن را به موزه آلمان و ایتالیا می‌فرستیم. کتابی را هم برای این منظور تهیه کردیم که به سه زبان فارسی، آلمانی، ایتالیایی است.

او تاکید کرد: این نمایشگاه رسالتی برای معرفی ارزش‌های فرهنگی این کشور دارد و اینکه ما چه آثاری را در گنجینه‌مان نگه ‌می‌داریم و از آن حفاظت می

‌کنیم چراکه آثار گنجینه موزه از مکتب نیویورک بعد از نمونه‌هایی که در اروپا و آمریکا دارد از بی‌نظیرترین نمونه‌ها است و ما بزرگترین گنجینه مکتب نیویورک را در اختیار داریم. آنچه امروز در اینجا به نمایش درآمده بخشی از این گنجینه است.

حسینی اضافه کرد: امروز از کتابی رونمایی می‌شود که کل آثار چاپی که در گنجینه داریم در آن به نمایش درآمده و این کتاب که توسط آقای لاجوردی تهیه شده امروز به نمایش درمی‌آید. همچنین سال 96 کتابی از آثار موزه را رونمایی می‌کنیم که تمامی آثار گنجینه با کل مشخصات در آن آمده است.

 

منبع: تسنیم


95/12/18 - 08:14 - 2017-3-8 08:14:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن