تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797553113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلسي كه در رأس كار نيست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلسي كه در رأس كار نيست!
هر دقيقه اداره مجلس 300 ميليون تومان هزينه دارد و هر ثانيه آن 5 ميليون تومان. در چنين شرايطي بديهي است اعضاي خانه ملت اگر تنها يك ثانيه از وقت مجلس را هدر دهند، چيزي حدود 5 ميليون تومان از بيت‌المال را بر باد داده‌اند.
نویسنده : زهرا چيذري 
يك:‌هر دقيقه اداره مجلس 300 ميليون تومان هزينه دارد و هر ثانيه آن 5 ميليون تومان. در چنين شرايطي بديهي است اعضاي خانه ملت اگر تنها يك ثانيه از وقت مجلس را هدر دهند، چيزي حدود 5 ميليون تومان از بيت‌المال را بر باد داده‌اند. در چنين شرايطي اما مصوباتي از مجلس دهم بيرون مي‌آيد كه بيانگر آن است افرادي كه به عنوان نماينده مردم بر صندلي‌هاي سبز بهارستان تكيه زده‌اند و قرار است تا براي خدمت به مردمي كه به آنها رأي داده‌اند، كار كنند، در بسياري از موارد با الفباي قوانين آشنايي ندارند. اين را مي‌توان از مصوباتي متوجه شد كه تصويب آنها روزها و هفته‌ها طول مي‌كشد، اما آنچه در نهايت رخ می‌دهد، مصوباتی است که حتي با اصول قانون اساسي هم سازگار نيست و در شوراي نگهبان برگشت مي‌خورد.

دو: ‌بند الف ماده 95 لايحه برنامه ششم مي‌گويد: «‌به منظور هماهنگي برنامه‌ها و نظارت بر عملكرد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي كه در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي وظايفي بر عهده دارند «شورايعالي اجتماعي كشور» به رياست رئيس‌جمهور و نايب رئيسي وزير كشور تشكيل مي‌گردد. وظايف، اختيارات و تركيب اعضاي شورا بـه پيشنهاد وزارت كشور حداكثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن اين قانون بـه تصـويب شـورايعالي انقلاب فرهنگي مي‌رسد. نظارت بر حُسن اجرا و پيگيري مصوبات شورايعالي اجتمـاعي بر عهده سازمان امور اجتماعي خواهد بود». اين در حالي است كه واگذاري تصويب وظايف، اختيارات و تركيب اعضاي شورايعالي اجتماعي به شورايعالي انقلاب فرهنگي، مغاير اصل 57 قانون اساسي است. در اين بند مجلس شوراي اسلامي تكليفي بر شورايعالي انقلاب فرهنگي تحميل كرده در حالي كه چنين اختياري براي مجلس شوراي اسلامي وجود ندارد.

شورايعالي انقلاب فرهنگي بنا به دستور حضرت امام(ره) تشكيل شده و از آنجا كه اين نهاد مستقل از ساير قوا مي‌باشد، قواي سه‌گانه نمي‌توانند بر اختيارات آن اضافه نموده يا از وظايف آن به كاهند.

سه: دو فوريت براي يك طرح بي‌ترديد ذهن شنونده را به طرحي حياتي براي مردم و كشور سوق مي‌دهد، اما جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تدوين يك طرح دوفوريتي به عنوان تأمين امنيت برگزاري مراسم رسمي، عرفي و معمولي مجازات، براي برهم‌زنندگان اينگونه مراسم مجازاتي را تعيين كردند. بر اساس اين طرح هر كسي با هر اقدامي اعم از طرح سؤال يا غير آن در مراسم سخنراني اعم از مراسم رسمي يا مراسمي كه عرفاً بدون مجوز تشكيل مي‌شود، موجبات توقف يا جلب توجه به خود يا تشنج شود به حبس از شش ماه تا دو سال محكوم مي‌گردد. همچنين مسئولان در هر مقام از اداري، اجرايي، نظامي، انتظامي، سياسي و غير آن بايد امنيت جلسات مذكور را تأمين و از هر اقدامي كه موجب اخلال و توقف و تعطيل جلسات شود جلوگيري كنند و در صورت تعلل حسب مورد به انفصال موقت يا دائم از خدمات دولتي محكوم مي‌شوند.

چهار:‌ در همين مجلسي كه 34 نماينده طرح دو فوريتي براي تأمين امنيت برگزاري مراسم‌ها را امضا و تقديم هيئت رئيسه مي‌كنند، يكي از اعضاي فراكسيون اميد در يك جلسه رسمي وقتي پشت تريبون مجلسي كه هزينه هر ثانيه اداره كردنش 5 ميليون تومان است، قرار مي‌گيرد، بيانيه‌اي در دفاع از پدر نجومي بگيرش مي‌خواند و از همسر صرافش پشتيباني مي‌كند.

پنج: مجلس دهم اما گاهي وقت‌ها هم ارزش ثانيه‌هاي مجلس داري را پاس مي‌دارد. تصميم‌گيري براي انتقال سازمان بيمه سلامت با 11 هزار ميليارد تومان بودجه و 40 ميليون نفر بيمه شده از وزارت رفاه به وزارت بهداشت آن هم در كمتر از پنج دقيقه يا تصويب لايحه برجام در كمتر از 20 دقيقه مصاديقي از تصميمات آني مجلس براي امور سرنوشت‌سازي بود كه بي‌ترديد ارزش هفته‌ها كار كارشناسي داشت.
شش: مطابق اصل‏ هفتاد و ششم قانون اساسي، مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ حق‏ تحقيق‏ و تفحص‏ در تمام‏ امور كشور را دارد، ‌معمار انقلاب حضرت امام خميني (ره) نيز همواره تأكيد داشتند «مجلس در رأس امور است»‌؛آيا مجلسي كه نجومي بگيران را به رسميت مي‌شناسد و به حقوق‌هاي نجومي رسميت مي‌دهد، اما وقتي پاي بازنشستگي پيش از موعد زنان به ميان مي‌آيد شرط سني را از 42 سال به 50 سال مي‌رساند و بار مالي را بهانه مي‌كند، همچنان در رأس امور باقي مي‌ماند؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن