تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796776561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر دادگستری: ایران در خصوص «حقوق کودک» پیوسته در دنیا مورد تقدیر قرار می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزیر دادگستری: ایران در خصوص «حقوق کودک» پیوسته در دنیا مورد تقدیر قرار می‌گیرد
 وزیر دادگستری گفت:‌ هر چند در موضوع حقوق بشر اتهاماتی در مورد ما مطرح می‌شود، اما در مورد کودک و حقوق آن پیوسته مورد تقدیر قرار می‌گیریم.

به گزارش ایسنا،  مصطفی پورمحمدی در اختتامیه نشست سراسری هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست با بیان اینکه فرزندان اصلی ترین سرمایه کشور ما هستند و باید به خوبی از آن‌ها محافظت کنیم عنوان کرد: ما امروز در کشور 23 میلیون نفر زیر 18 سال داریم. مرجع ملی حقوق کودک نیز این تعداد را تحت پوشش برنامه های حمایتی خود قرار می‌دهد.

وی جامعه ایران را یک جامعه جوان دانست و افزود:  جمعیت جوان، نوجوان و کودک ایران زیاد است که این موضوع می‌تواند یک فرصت بزرگ برای ما باشد تا بتوانیم از این ظرفیت فوق العاده استفاده کنیم . همچنین ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا از این سرمایه حفاظت و حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مجموعه‌های زیادی درگیر این مسئولیت هستند، تصریح کرد: قطعا در یک جامعه بزرگ آسیب ها نیز زیاد می‌شود، البته اگر عدد مطلق این آسیب‌ها را در نظر بگیریم به نظر زیاد است، اما عدد نسبی آن‌ها نسبت به کل قطعا کمتر است.

وی ادامه داد: ما حدود 13 میلیون دانش آموز داریم که خوشبختانه بخش زیادی از این افراد در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بودند و در این مقطع محرومیت تحصیلی کمتر است.

پورمحمدی با بیان اینکه تنها 500 تا 600 هزار نفر بنا دلایل مختلف در مقطع ابتدایی از تحصیل محروم شده اند، گفت:‌ این عدد نسبت به کل جمعیت دانش آموزان زیاد نیست، اما عدد مطلق آن برای ما زیاد است.

وی با بیان اینکه قانونگذار در سال های اخیر قوانینی را برای حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تدوین کرد، گفت: پس از تصویب قانون اخیر تحول خوبی در محاکم قضایی و دادگاه های خانواده و سازمان بهزیستی به وجود آمد که این موضوع نشان دهنده اتفاقات خوبی است.

وزیر دادگستری مشکل عمده و فعلی کشور را کودکان بدسرپرست دانست و افزود: برای کودکان بی سرپرست درخواست فرزندخواندگی زیادی داریم، اما کودکان بدسرپرست به دلیل ملاحظاتی که وجود دارد با محدودیت هایی مواجه هستند. در حال حاضر تلاش می کنیم تا سن فرزندخواندگی را از شیرخواره‌ها به سنین بالاتر ارتقاء‌ دهیم.

وی با بیان اینکه کودک نیازمند یک محیط بانشاط، با محبت و علاقه پدر ومادری است گفت:‌ قطعا دست اندرکاران بهزیستی زحمات زیادی متحمل می‌شوند، اما با همه این تفاسیر کودکان باید تحت سرپرستی والدین باشند. اساس تربیتی دین ما نیز به همین موضوع اشاره می‌کند.

پورمحمدی با اعلام اینکه برای کودکان بی سرپرست شناسنامه تهیه شده و آنان شرایط خاصی دارند، تصریح کرد: در حال حاضر مساله ما کودکان بدسرپرست است و به دنبال فرمولی هستیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. خوشبختانه از نظر حقوقی راه حل های خوبی داریم و قانونگذار نیز دست ما را باز گذاشته است.

وی با اشاره به ترخیص افراد بالای 18 سال از بهزیستی اظهار کرد: یکی از گرفتاری های اصلی ما این موضوع است. متاسفانه بهزیستی نمی‌تواند این بار سنگین را بر عهده بگیرد و این موضوع باید در بدنه اجتماع توزیع شود، اما راه حل آن کمک تشکل ها و ... نیست بلکه باید راه حلی اندیشیده شودتا احساسات و عواطف متعادل شود.

وی با بیان اینکه آسیب و بحران اجتماعی زیاد هستند، عنوان کرد: تنها نقطه اتکای سلامت اجتماعی خانواده است. افزایش طلاق، ازدواج های با تاخیر و عدم ازدواج منشاء و بستر این آسیب‌هاست.

وزیر دادگستری یادآور شد: البته این موضوع یک بحران جهانی و دغدغه انسان معاصر است. بشر امروز مبتلابه بحران عاطفی است. آثار روابط عمیق انسانی در دایره محبت و عشق شکل می گیرد.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور مسئولیت بسیار بزرگی را دارد و همه نهادها، موسسات، خیریه‌ها و مجامع و جوامع دینی باید با این سازمان همکاری داشته باشند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این نشست ها می توانید پیشنهادات خود را به ما ارائه دهید. اگر نیازمند اصلاحیه هستید ما شما را کمک می کنیم. اگر در مورد قانونی مشکل دارید، آن را تبدیل به لایحه و تقدیم مجلس می کنیم تا تصویب شود.

وی با اشاره به اتهامات حقوق بشری که در مورد ایران عنوان می‌شود، گفت: با توجه به این موضوع اما در خصوص حقوق کودک پیوسته در دنیا مورد تقدیر قرار گرفته‌ایم و بسیاری از اقدامات کشور الهام‌بخش و به عنوان مدل مطرح شده است.


تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 01 March 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن