تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796772998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگری منوط به ايجاد هتل های مناسب است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: توسعه گردشگری منوط به ايجاد هتل های مناسب است
بازار گردشگری کنونی در ایران سنتی،محدود و پراکنده است. هکتا در مطالعات خود به این نتیجه رسیده که باید زمینه توسعه مقاصد گردشگري در 31 استان کشور گسترش یابد.

توسعه گردشگری منوط به ايجاد هتل ها ي مناسب است
مدیرعامل هگتا گفت: تا زمانی که هتل های مناسب ۴ و ۵ ستاره به تعداد مورد نیاز ساخته نشود امکان توسعه گردشگری بطور وسیع و ساماندهي تورهای انبوه ومنظم وجود ندارد و بازارهای ما در محدويت وپراکندگی باقی خواهد ماند.

دکتر ابراهیم باي سلامی مدیرعامل هگتا و عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گقتگوی اختصاصی با مقیم، گفت: مجموعه هگتا با توجه به دارا بودن امکانات اقامتي مثل گروه هتلهاي هما وشركت مسافري ريلي رجا، بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور بشمار می آید و ما در این مجموعه به دنبال هم افزایی در حوزه گردشگری هستیم تا به افزایش درآمد ومنزلت تامین اجتماعی کمک کنیم.

این متن حاصل گفت وگوی مقیم با مديرعامل هگتا است که به شرح ذیل می آید:

* لطفا درابتدا یک توضیح کلی درباره فعالیت های هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی بفرمایید.

شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه گردشگری ايران شامل 7 شرکت زیر مجموعه است ، که گروه هتل‌های هما يكي از آنهااست. این شرکت دارای  5هتل 5 ستاره، و حدود 1000 اتاق و سوئیت است. شرکت بین المللی خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی تامین، شركت حمل و نقل ريلي مسافري رجاء بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور، شركت مجتمع‌هاي توريستي و رفاهي آبادگران شامل 2000 واحد توریستی در سراسر کشور، شرکت دهکده ساحلی بندر انزلی، شركت سرمايه گذاري ایرانگـردی و جهانگـردی با ٦٤ هتل دو وسه ستاره در سراسر كشور و شرکت رفاه گستر تامین اجتماعی که دارای ٣٧٦ واحد اقامتی جزء زیر مجموعه این هلدینگ محسوب می شوند. ما در این مجموعه به دنبال هم افزایی در گردشگری هستیم تا به افزایش درآمد تامین اجتماعی کمک کنیم.

* اساسا برنامه های هگتا جهت کمک به توسعه صنعت گردشگری چست ؟

هدف اصلی ما ایجاد تحول و گسترش بازار گردشگری ايران است. بازار گردشگری کنونی در ایران سنتی،محدود و پراکنده است. هکتا در مطالعات خود به این نتیجه رسیده که باید زمینه توسعه مقاصد گردشگري در 31 استان کشور گسترش یابد. فرایند سنتی تقاضا محوری در گردشگری باید عوض شود و به سمت عرضه محوری حرکت کند تا امكان ساماندهي تورهاي منظم وهمچنين بازاريابي و تبليغات فراهم شود. برای این منظور باید به توسعه اقامتگاهاي مناسب پرداخته شود واز شيوه هاي بازاریابی جدید استفاده شود. در شرایط کنونی که بازار تقاضا محور ومحدوداست بازاریابی و تبلیغات  وسيع ومنظم امکان پذیر نیست. به دليل عدم وجود اقامتگاه مناسب این امکان وجود ندارد که به طور مثال سامان دهي تور متوالي ومنظم  برای شهرهاي مشهد، شیراز و اصفهان که هر کدام مقصد  گردشگري ممتاز وداراي امتياز از نظر جاذبه هاي خاص هستند تبلیغ کنید. علاوه براین عرضه  كالاي گردش در کشور پایدار نیست ومساله  اصلي فقدان اقامتگاه های استاندارد بین المللی است. به عبارت دیگر تا زمانی که هتل های مناسب 4 و 5 ستاره به تعداد مورد نیاز ساخته نشود امکان گردشگری به طور وسیع وبرگزاری تورهای کلان و متداوم هم وجود ندارد و بازارهای ما در پراکندگی باقی خواهد ماند.

با توجه به تقاضا محور بودن گردشگری کنونی هگتا به جهت تغییر این وضعیت طرح "صد هتل صد کسب و کار" را پیشنهاد داد که این پیشنهاد در همایش بین المللی "سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی "مطرح شد. این همایش با حضور فعالان عرصه گردشگری، هلدینگ‌های بزرگ ساختمانی بین‌المللی، بانک‌ها و مؤسسات مالی، هتل‌سازان و سرمایه‌گذاران عرصه ساخت و ساز داخل و خارج کشور برگزار ‌شد ودکتراسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، دکتر آخوندی وزیر مسکن، راه و شهرسازی، دکترسيف رئيس كل بانك مركزي ، دكترخزاعي رئيس سازمان سرمايه گذاري خارجي و مسعود سلطانی‌فر؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مقاماتی بودند که در این همایش حاضر شدند. درهمین حال کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آفریقای جنوبی، کرواسی، سنگاپور، تایلند و جمهوری آذربایجان میهمانان خارجی این همایش که در مجموع ٦٤ نفر از١٨ کشور دنیا و ٣٢ شرکت مهم هتل سازی بودند دراین همایش حضور داشتند.همچنین درهمایش مذکورطرح صد هتل صد کسب و کار معرفي شد ، کتاب  اين طرح که مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و بین المللی قرار گرفت و بعد از همایش  هگتابا استقبال وسیع سرمایه گذاران روبرو شد. درواقع می توان گفت این اولین طرح گردشگری ایران است که دارای بیانیه ومانيفست اساسي  است که در ٤٠ماده  مشخص ومعين معرفي شده است. ضمنا باید درنظر گرفت که هريك از چهل ماده مندرج در اين طرح داراي مطالعات علمی  وكارشناسي معین که مبتنی بر  اخرين دست آوردهای  فني داخلی و جهانی هستند.ازدیگر سو ما بازارهای منطقه مانند امارات متحده عربي، ترکیه، قطر، جنوب شرق آسیا، چین، اروپا و آمریکالی لاتین و شمالی را مطالعه کردیم و بعد از آن این طرح را ارائه کردیم.البته از سال ١٣٨٢که برنامه ملی توسعه گردشگری توسط لوديك ريدر دانشمند آلمانی و تیم کارشناسی که تحت حمایت سازمان جهاني گردشگری UNWTOبودند تا  به حال هر چه مطالعه در زمینه هتل داری انجام شده چه در بخش خصوصی و دولتی نتیجه  گيري و خلاصه آن جمع آوری شده و در قالب یک طرح مبتنی بر اقدام و عمل با راهبرد مشخص  در طرح صد هتل صد کسب و کار ارائه شده است که در این طرح به طور دقیق با هدف آمایش سرزمینی١٠٠هتل در 31 استان و براساس ایجاد توسعه مقاصد، آمايش سرزمين، توسعه صادرات  وتوسعه منابع ارزی با ١٧٤ پروژه  وآدرس  مشخص و متراژ واقعي معرفی شده است.

*برای اطلاع رسانی و بازاریابی چه برنامه هایی در دست دارید؟

به اعتقاد ما در شرایط کنونی تبلیغات وسیع  وبازاريابي گسترده مثمر ثمر نیست. وقتی ما فضای کافی و مناسب برای اقامت گردشگران به صورت انبوه نداریم در شرایطی که 70 درصد از تورهای اروپایی برای مقصد اصفهان برگشت می خورد و رد مي شود و همچنین با توجه به اینکه امکان ساماندهي واجرای تور انبوه برای شهرهاي یزد قم و کاشان وجود ندارد می توان گفت که گردشگري وسیع نداریم و به همان میزان نیز تبلیغات هم نباید بطور وسیع انجام شود. زیرا که گردشگری ما تقاضا محور است نه عرضه محور. ازطرفی گردشگری در صف و ستاد به مرحله ای نرسیده که مثل کشورترکیه یا امارات عرضه محور باشد و ما باید تلاش کنیم به این سمت برویم.

البته برای تبلیغات طرح های دیگری را داریم که در خارج از مجموعه هگتا انجام می شود مانند طرح راهنماي سفر ( iran travel advaizor) اين مجموعه با هماهنگي سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آماده شده توسط مجموعه ديگري  که با نظر بیش از 18 دستگاه مرتبط با حوزه گردشگری فراهم شده است اطلاعات معین و مشخصی که مجموعه هایی مانند گمرک، وزارت خارجه ، جوامع هتلداری، حمل و نقل، رستوران داران وهمچنین فناوری اطلاعات  در قالب اين بسته تعريف مي شود و در حال حاضر سایت آن فعال شده و اطلاعات به صورت جامع ترازآنچه در دفترچه آمده بارگذاری می گردد. این کار با همکاری سازمان میراث فرهنگی و معاونت کنسولی وزارت امور خارجه انجام شده که زمان رونمای از آن جناب دکتر قشقاوی معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه هم حضور داشتند.

*به منظور استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای کمک به صنعت گردشگری برنامه ای دارید؟

ایرانیان خارج از کشور سرمايه اي گرانقدرهستند آنها با فرهنگ زبان و اداب و رسوم کشورهایی که در آن مقیم هستند آشنا بوده و می توانند مقاصد مختلف و استانهای مختلف را به خوبی معرفی کنند به طور مثال کسی که همدانی هست می تواند مقصد گردشگری را برای دوستان خود همدان معرفی کند. این ظرفیت بسیار بالایی است ولی این امر بیشتر به ایران و بستن تور و به سلایق افرادی که علاقه مند هستند بستگی دارد و افرادی که توانایی دارند می توانند در ارتباط با آژانس های مسافرتی فعالیت کنند اما از آنجا که گردشگری برخلاف ظاهر آن امری پیچیده و فنی است ما نیازمند به این هستیم که علاقمندان  آموزش لازم داشته باشند. بهترین کار برای کمک گرفتن از ایرانیان خارج ازکشور این است که در فضای مجازی و واقعی با آنها درارتباط باشیم و حساسیت براي توسعه صنعت گردشگری را ایجاد کنیم.

برخی افراد هستند که در مراکز علمی اشتغال دارند و برخی افراد احتیاج دارند از طریق فضای مجازی وبرقراری ارتباط با پایگاه خبری ایرانیان خارج از کشور که در این حوزه فعال است به آنها اطلاع رسانی کنیم و دیگران هم می توانند این شرایط را فراهم کنند چرا که در فضای مجازی بازخورد مشخص است. البته این ظرفیت در کشورهایی که کمتر مبدا گردشگری  براي ایران بوده اند بهتر جواب می دهد مانند: کشورهایی همچون اسپانیا، چين، جنوب شرقي آسیا وآمریکالاتین  را مي توان به عنوان مبدإ برای  ساماندهي وبستن تورها بسمت ایران استفاده کنیم.



تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 27 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن