تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796411439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:نخستین قدم دولت یازدهم ایجاد ثبات در بازارهای مالی و پولی بود/بزرگ‌ترین موفقیت دولت بازگشت ثبات و آرامش به بازار است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روحانی:نخستین قدم دولت یازدهم ایجاد ثبات در بازارهای مالی و پولی بود/بزرگ‌ترین موفقیت دولت بازگشت ثبات و آرامش به بازار است
رییس‌جمهور گفت: در سال ۹۱ ما یک‌مرتبه ۱۰۰ سال به عقب برگشتیم و تمام تعاملات ما بانکی بود یکمرتبه به ۱۰۰ پیش و صرافی‌ها و زمان قاجار برگشتیم.
روز نو : رییس‌جمهور گفت: در سال ۹۱ ما یک‌مرتبه ۱۰۰ سال به عقب برگشتیم و تمام تعاملات ما بانکی بود یکمرتبه به ۱۰۰ پیش و صرافی‌ها و زمان قاجار برگشتیم.


به گزارش روزنو، حسن روحانی در پنجاه و ششمین مجمع سالیانه بانک مرکزی عنوان کرد: درود و سلام خود را تقدیم می‌کنیم به محضر بزرگترین بانوی جهان حضرت فاطمه اطهر که هر آنچه از فرهنگ اسلام داریم از او و پدر و همسر و فرزندانش است. امیدواریم بتوانیم راه و مسیر پیامبر و ائمه را ادامه دهیم.


او افزود: خوشحالم که این موقع سال البته با تاخیر توانستیم در اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی شرکت داشته باشیم و در خدمت مدیران بانک‌های کشور نکاتی را بیان کنم.


رییس‌جمهور عنوان کرد: بانک‌های کشور بی‌تردید همان رگ‌هایی هستند که از لحاظ مالی خون را به سراسر کشور و بخش‌های اقتصادی و جسم فعال اقتصادی می‌رسانند. اگر جایی از این رگ‌ها اشکال پیدا کند و نتواند خون‌رسانی به طور کافی انجام دهد، بی‌تردید بدن هم دچار مشکل می‌شود.


او با تاکید بر اینکه بانک‌ها رسالت سنگینی بر دوش دارند، گفت: اگر اقتصاد کشور بخواهد رونق یابد از بانک‌ها آغاز می‌شود اگر بانک‌ها نتوانند به اندازه کافی در مسائل پولی و مالی فعال باشند، تحرک بخش اقتصاد ما هم پایین می‌آید. ممکن است برخی مشکلات بانک‌ها به بیرون از بانک‌ها و برخی به درون آنها مربوط باشد.


روحانی ادامه داد: گاهی در جامعه روابط خارجی دچار اختلال می‌شود و بودجه دچار اختلال می‌شود و شرایط تحریم به کشور تحمیل می‌شود در آن شرایط مشکلات از بیرون سراغ بانک‌ها می‌آید. ممکن است بانکی فعالیتش شفاف و حساب شده باشد. منتها فشار بیرونی باعث شده که بانک قادر نباشد بر مبنای برنامه‌ریزی خود حرکت کند. اما گاهی مشکلات از درون بانک‌هاست.


او گفت: بانک‌ها گاهی تسهیلات را بیش از توان پرداخت می‌کنند و خود را به منابع بانک مرکزی متکی می‌کنند و حساب‌ها و سودهایشان دقیق و شفاف نیست. اگر زمانی هر دو مشکلات بیرونی و درونی ایجاد شد کار بسیار سخت و مشکل می‌شود. در این دولت اولین قدمی که تلاش کردیم برداریم ایجاد ثبات پایدار در بازارهای مالی  و پولی بود.


رییس‌جمهور تاکید کرد: بی‌ثباتی خیلی مشکل درست می‌کند. شما به ۹ مهر سال ۹۱ برگردید ببینید وضع ارز چگونه بود در عرض ۲۴ ساعت ۶۲۵ تومان قیمت ارز بالا رفت و در ارز سه روز ۸۲۵ تومان قیمت ارز افزایش یافت وقتی بی‌ثباتی در ارز ۲۴ باشد، این چنین اتفاقی میافتد. واردکننده و صادرکننده و وام‌دهنده همه دچار سرگیجه می‌شوند.


او گفت: وقتی مردم در جامعه‌ای مثل اوایل سال ۹۲ هستند تورم ۱۲ ماهه ۴۰ درصد است چطور می‌توان در این شرایط برنامه‌ریزی و کار کرد اگر این با رشد منفی اقتصادی همراه شود و با نگرانی‌های سیاسی توام شود چطور می‌توان آینده را ترسیم کرد. شما دیدید که ما یک‌مرتبه ۱۰۰ سال به عقب برگشتیم و تمام تعاملات ما بانکی بود یکمرتبه به ۱۰۰ پیش و صرافی‌ها و زمان قاجار برگشتیم. کار به جایی رسید که یکی از آدم های معروف بانکی در برجام به من پیغام داد اگر همه چیز در برجام حل شود سوییفت محال است حل شود این فرد در مسائل بانکی صاحب نام است و نامه هم نوشت برای برخی بزرگان کشور و استدلال کرده بود که اساس تحریم‌ها برای بستن سوییفت بود.


روحانی خاطرنشان کرد: دیدید که چه تبلیغاتی هم شد و بانک مرکزی مجبور شد خبرنگاران را دعوت کند تا باور کنند. شرایط ما این چنین شده بود در این شرایط دولت اولین تلاشش بازگشت ثبات و آرامش به بازارها بود گاهی دوستان ما در بزرگترین دستاورد دولت اختلاف نظر دارند به نظر من بزرگترین دستاورد دولت بازگشت ثبات به اقتصاد و بازار است، برخی می‌گویند بزرگترین دستاورد تعامل با جهان و برخی می‌گویند محیط زیست و سلامت است.


رییس‌جمهور گفت: امروز ما شاهد یک تورم تک رقمی هستیم همراه با رشد اقتصادی همانطور که رییس بانک مرکزی اعلام کرد تا پایان سال تورم ما تک رقمی خواهد بود اینکه در سالی تورم تک رقمی و رشد اقتصادی باشد در تاریخ بعد از انقلاب اولین بار است.


روحانی افزود: امسال تا پایان سال رشد اقتصادی خوبی خواهیم داشت. حتما بیشتر از پیش‌بینی ما و بالای ۶ درصد خواهد بود در ۶ ماهه اول سال ما رشد ۷.۴ درصدی داشتیم امسال توانستیم که یک تورم تک رقمی را به دست آوریم. وضع ارز هم یک ثبات نسبی داشت البته یک تلاطم موقت به وجود آمد که آقای سیف رئیس بانک مرکزی اعلام کردند به دلیل کریسمس و اربعین است که البته ما این را قبول نکردیم و باید علت این تورم کوتاه‌مدت بررسی شود به غیر از این نوسان کوتاه‌مدت در مجموع آرامش خوبی بر بازار ارز حاکم بود.


او افزود: تورم ارز نسبت به سال گذشته ۵۲ دهم درصد بوده است بانک مرکزی باید در محاسبات خود قیمت یورو مدنظر قرار بگیرد زیرا بیشتر واردات ما با یورو است نه با دلار بنابراین معیار ما باید یورو باشد از سال ۹۲ تاکنون قیمت یورو ۷ دهم درصد کاهش داشته است. در حالی که قیمت دلار ۲۴ درصد افزایش یافته است که اگر بر مبنای قیمت دلار هم حساب کنیم، باز شاهد ثبات نسبی در بازار خواهیم بود. امسال سال شکستن رکود و حرکت به سمت رشد اقتصادی است.


رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: از ابتدا حساسیت من در مساله اقتصاد بر روی مسائل مربوط به تورم رشد اقتصادی قیمت ارز و صادرات غیرنفتی بود که آنها را روزانه دنبال می‌کردم اگر این شاخص‌ها درست باشد یعنی کل اقتصاد درست حرکت می‌کند. در صادرات غیرنفتی ما یک رکورد جدید را ثبت کردیم برای اولین بار صادرات غیرنفتی ما از واردات غیرنفتی ما پیشی گرفت این یک دستاورد بزرگ است که باید حفظ شود. به دست آوردن این موفقیت‌ها مهم است ولی حفظ آنها هم مهم است. همانطور که انقلاب مهم است و حفظ آن نیز حائز اهمیت است.


او افزود: ما به وسیله انضباط در نظام پولی و مالی توانستیم تورم را بالاتر از میزانی که پیش‌بینی کردیم پایین بیاوریم. بانک مرکزی تلاش خوبی در جهت به وجود آوردن انضباط در بازار پولی و مالی در کشور کرد و دولت هم از آن حمایت کرد تا به سمت یک تورم قابل قبول برویم. معنی ندارد با وجود این شرایط جهانی ما یک تورم دو رقمی داشته باشیم. یکی از مسائلی که در اقتصاد اهمیت دارد رشد پایه پولی است که عمدتا مسئولیت رشد آن با بانک‌ها است. بانک‌ها بدهی بالا می‌آورند و به بانک مرکزی فشار می‌آوردند و این فشار به بانک مرکزی باعث می‌شود که پایه پولی افزایش یابد. اینکه بانک‌ها فکر می‌کنند اگر سپرده‌های بیشتری به دست آورند موفق هستند اشتباه است. سود سپرده به مانند آب شور است که خوردن آن رفع عطش نمی‌کند.






تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن