تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797733780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعارهای 92 پاشنه‌آشیل دولت یازدهم در انتخابات 96


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شعارهای 92 پاشنه‌آشیل دولت یازدهم در انتخابات 96
برخي از شعارها در انتخابات 96 قدرت تأثيرگذاري و رأي‌آوري نخواهد داشت چراكه آگاهي افكار عمومي جامعه نسبت به جزئيات و اهداف آن به خوبي پديدار شده و اين بخش از سياستمداران مدعی بايد به فكر انتخاب شعارها و تاكتيك‌هاي متفاوت‌تر باشند.


برخي از شعارها در انتخابات 96 قدرت تأثيرگذاري و رأي‌آوري نخواهد داشت چراكه آگاهي افكار عمومي جامعه نسبت به جزئيات و اهداف آن به خوبي پديدار شده و اين بخش از سياستمداران مدعی بايد به فكر انتخاب شعارها و تاكتيك‌هاي متفاوت‌تر باشند.
يكي از شعارهای انتخاباتي در سال 92 «برداشته شدن تحريم‌هاي ظالمانه»عليه جمهوري اسلامي ايران بود كه برخي از نامزدهاي انتخاباتي به وسيله آن توانستند حجم قابل توجهي از آراي مردمي را به سوي خود جلب كنند و به واسطه آن گفتمان برآمده از انقلاب اسلامي كه مولفه‌هاي مهم آن سازش‌ناپذيري با غرب و حفظ روحيه استكبارستيزي و انقلابي‌گري بود را مورد تخطئه قرار دهند. در يك سال منتهي به انتخابات سال 92 بخش‌هاي زيادي از فعالان عرصه سياسي به ويژه جريان تجدیدنظرطلب به كمك دهها رسانه و تريبون رسمي و غيررسمي خود اين تئوري را به افكار عمومي پمپاژ مي‌كردند كه ايستادگي روي اصول و مباني انقلابي و همچنين كوتاه نيامدن در برابر غرب، عامل اصلي مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم در طول چند سال اخير باشد و به واسطه چنين اظهاراتي نامزدها و گروه‌هاي جناح مؤمن و انقلابي را طرد و القا مي‌كردند چنانچه نامزد مورد تبع اين طيف از صندوق‌هاي رأي بيرون بيايد، مشكلات اقتصادي مردم به شدت افزايش خواهد يافت.
بر همين اساس يكي از شعارهاي مهم اين جريان «برداشته شدن حتمي تحريم‌هاي غرب» عليه كشورمان بود كه حتي با تمسخر رويكرد دولت قبلي در عرصه مذاكرات اينگونه اظهار مي‌شد كه نبايد براي برداشته شدن تحريم‌ها با معاون وزير امور خارجه چند كشور جلسه برگزار كرد بلكه بايد با ارتقاي جلسات مذاكرات هسته‌اي به سطح وزيران امور خارجه، براي هميشه تحريم‌هاي كشور را لغو كرد. امروز پس از گذشت 48ماه از انتخابات سال 92 مي‌توان قضاوتي صحيح و جامع از شعارهاي حربه‌گونه برخي از نامزدها و جريانات سياسي داشت و دريافت كه آيا به‌كارگيري حربه‌هاي گذشته مي‌تواند قدرت رأي‌سازي براي هواخواهان ليبراليسم در داخل داشته باشد يا خير.
  
 حربه‌ای که دیگر قابلیت رأی‌سازی ندارد
افزايش و توسعه هفتگي و ماهانه تحريم‌ها از روز آغازين مذاكرات در پاييز سال 92 تا روز امضا و اجراي توافق هسته‌اي و در مرحله بعد از روز امضاي برجام تاكنون نشان مي‌دهد به رغم ارائه امتيازات قابل توجه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان به غرب، هيچ گاه تحريم‌ها روند رو به افولي را تجربه نكرده و همواره مقامات غربي بر دامنه‌دارتر شدن تحريم‌هاي ضد ايراني اصرار و تأكيد داشته‌اند.
تصويب و اجراي دهها طرح و لايحه در كنگره و دولت قبلي وفعلي امريكا به خوبي نشان مي‌دهد حربه انتخاباتي جريان غرب‌گرا در انتخابات سال 92 قابليت كارايي و اثرگذاري در انتخابات سال 96 را نخواهد داشت، بنابراين لازم و ضروري است كه تصميم سازان اين طيف براي فرار از شكست انتخاباتي در آوردگاه پيش رو به سوي حربه‌هاي نو براي مردم حركت كنند. حربه‌هايي كه شايد بتواند اوضاع نابسامان اين جريان را تسکین بدهد و سرپوشي باشد بر حجم وسيعي از ناتواني‌ها و ناكارآمدي‌هايي كه مردم را نيز خسته كرده است.
جالب است بدانيم در حالي برداشته شدن تحريم‌ها يكي از وعده‌هاي محقق نشده دولت يازدهم است كه دولت ترامپ نيز همانند دولت اوباما علاقه وافري به توسعه تحريم‌ها داشته و احساس مي‌كند با افزايش آن مي‌تواند امتيازات بيشتري از دولت كنوني كشورمان به دست آورد.
در يكي از آخرين نمونه‌هاي تحريم مي‌توان به اظهارات معاون ترامپ اشاره كرد. مايك پنس معاون رئيس‌جمهور امريكا در سخنراني‌اي در نشست سالانه «ائتلاف يهوديان جمهوريخواه» در لاس وگاس تأكيد كرد، دولت امريكا اجازه دستيابي به سلاح اتمي توسط ايران را قطعاً نخواهد داد.
وي نخست ايران را اصلي‌ترين حامي تروريسم در جهان توصيف كرده و به صورت كنايه‌وار به دولت روحاني متذكر مي‌شود كه دوران خوب! باراك اوباما به سر آمده و سران ايران بايد متوجه باشند كه اكنون رئيس‌جمهور ديگري در كاخ سفيد حضور دارد.
مايك پنس بيان مي‌كند: آنها به خاطر رفع فاجعه بار تحريم‌هاي هسته‌اي منابع بيشتري در اختيارشان قرار گرفته و در حال پيش رفتن به سمت توليد موشك‌هاي بالستيك و سلاح اتمي هستند. بگذاريد به شما بگويم كه رئيس‌جمهور ترامپ هرگز به ايران اجازه توليد سلاح هسته‌اي را نخواهد داد، اين قول جدي ما به شماست. معاون دونالد ترامپ با انتقاد از مواضع «ملايم و نرم» دولت باراك اوباما در قبال ايران، هشدار داده كه «عوامل تروريستي ايران در جاهايي مانند لبنان، سوريه و نوار غزه» مانند قبل از آزادي عمل برخوردار نخواهند بود.
معاون رئيس‌جمهور امريكا در ادامه از تشديد «تحريم‌هاي غيرهسته‌اي ايران» توسط دولت دونالد ترامپ خبر داده و تأكيد مي‌كند كه ايران همچنان بايد در شرايط تحريم به سر ببرد.
جالب است بدانيم كه طي هفته‌هايي كه ترامپ سكان هدايت قوه مجريه امريكا را در دست گرفته است، تحريم‌هاي متنوعي عليه كشورمان اعمال شده كه يادآور سياست‌هاي خصمانه باراك اوباما و تشديد تحريم‌هاي ماه‌هاي انتهاي دولت وي عليه كشورمان است.
اين در حالي است كه يسرائيل كاتس وزير اطلاعات رژيم صهيونيستي نيز از درخواست رسمي نتانياهو از ترامپ براي افزايش تحريم‌ها عليه كشورمان سخن به ميان آورده و در مصاحبه با خبرگزاري بلومبرگ با اشاره به اينكه يكي از اهداف اصلي نتانياهو متقاعد كردن رئيس‌جمهور امريكا براي تحريم مالي ايران و تحريم نظامي حزب‌الله است، گفت: نتانياهو از ترامپ خواسته است حزب‌الله و ايران را تحريم كند. او با اشاره به اينكه اكنون بايد تحريم‌هايي فلج‌كننده عليه حزب‌الله وضع شود، اظهار داشت: در صورتي كه ايران كمك‌هاي خود را به حزب‌الله متوقف نكند بايد هدف تحريم قرار بگيرد. وزير اطلاعات رژيم‌صهيونيستي اظهار داشت كه تضعيف حزب‌الله به نفع طرف‌هاي بين‌المللي است.

   اصرار بر مدل برجام!
اکنون در حالي مدل برجام نه تنها مشكلات عادي و دم دستي كشور را مرتفع نكرده بلكه عامل تشديدكننده تحريم‌هاي ضد ايراني بوده است. جماعتي در داخل همچنان اصرار دارند كه الگو شدن برجام در مناسبات ميان ايران با امريكا مي‌تواند بسياري از مشكلات را حل كند و ثبات را براي جامعه ايراني به ارمغان بياورد.
از جمله اظهارات مقامات رسمي داخلي در مدح و منقبت برجام مي‌توان به اين گزاره‌ها اشاره كرد: «برجام بهترين مدل براي اختلافات بين‌المللي است»، «مذاكرات هسته‌اي مي‌تواند الگويي شود براي دهها مذاكره ديگري كه به امنيت و ثبات منطقه منجر شود»، «برجام حاوي اين پيام بود كه مسائل پيچيده بين‌المللي را مي‌توان از طريق گفت وگو ‏و در چارچوب رويكرد برد – برد حل و فصل كرد» و «مذاكرات آستانه نشان داد برجام مي‌تواند الگويي ثبات‌آفرين باشد.» اينگونه اظهارات نه تنها نمي‌تواند كمكي به پيشبرد اهداف دست‌نيافتني برجام كند بلكه امريكايي‌ها را براي افزايش تحريم‌ها نيز ترغيب مي‌كند چراكه اعلام رضايت ايران در قبال اجراي يك طرفه برجام مي‌تواند اين تصور را در امريكايي‌ها به‌وجود بياورد كه سه گانه «تعطيلي صنعت هسته‌اي – افزايش تحريم – توسعه تحريم‌ها» مورد تبع ايراني‌هاست!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن