تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797687834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراضات داخلی و بین‌المللی، تأثیری بر فرمان ترامپ علیه مسلمانان خواهد داشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هنوز دو روز هم از زمان اعلام نهایی شدن فرمان ترامپ برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا نمی گذرد که امواج مخالفت با این تصمیم، از خود کشورهای مذکور فراتر رفته و به آمریکا نیز کشیده شده است. در یکی از مهمترین واکنش ها به این اقدام، یک قاضی فدرال آمریکا، حکم به تعلیق اجرای فرمان ترامپ داده است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مخالفت ها با فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورها، یک قاضی فدرال این کشور، حکم به توقف بازگرداندن (دیپورت) اتباع این کشورها از فرودگاه های آمریکا داده است، حال آنکه به نوشته «پولیتیکو»، بین 100 تا 200 نفر از اتباع این هفت کشور از روز گذشته در فرودگاه های آمریکا بازداشت و از ورود به خاک ایالات متحده منع شده اند.

ان دانلی، قاضی فدرال این حکم را شب گذشته در جریان یک جلسه اضطراری برای بررسی وضعیت افرادی که در فرودگاه ها بازداشت شده اند صادر کرد. وی با اشاره به اینکه افراد مذکور اغلب تنها چند روز پیشتر و با گذراندن مراحل قانونی مجوز ورود به خاک آمریکا را دریافت کرده اند، از بازداشت و بازگرداندن آنها انتقاد کرد.

در عین حال، این حکم دادگاه به معنای لغو و بی اثر کردن فرمان اجرایی ترامپ نیست و تنها به مدتی محدود، اجرای آن را درباره افرادی که به تازگی وارد آمریکا شده اند متوقف می کند. «بی بی سی» نیز در گزارشی اشاره می کند که بر اساس دستور این قاضی، روند بازداشت، اخراج و استرداد کسانی که با ویزای قانونی وارد آمریکا شده اند یا پناهنده هستند، «موقتا متوقف شده است».

در پی صدور این حکم، اتحادیه آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا روز شنبه در واکنش به فرمان ترامپ، شکایتی علیه او به دادگاه ارائه کرده است. این اتحادیه می‌گوید که قاضی دستور داده است افراد بازداشت شده از عواقب دستور آقای ترامپ در امان بمانند و به کشورشان باز پس فرستاده نشوند.

اعتراضات در فرودگاه‌های آمریکا

گفتنی است، همزمان با پیگیری قضایی موضوع، از روز گذشته تاکنون، فرودگاه های آمریکا نیز شاهد جو ناآرامی در اعتراض به فرمان ترامپ بوده است. در این راستا، صد‌ها معترض آمریکایی با تجمع در فرودگاه جان‌اف‌.کندی نیویورک خواهان آزادی افرادی شده‌اند که پس از ورود به آمریکا بازداشت شده‌اند.

در برخی فرودگاه‌های بین‌المللی دیگر آمریکا از جمله فرودگاه لس‌آنجلس، سن‌فرانسیسکو و دالس (ویرجینیا) نیز برخی از شهروندان تجمع‌هایی در حمایت از پناهندگان و مخالفت با فرمان اخیر دونالد ترامپ برگزار کرده‌اند و تعدادی از وکلای داوطلب هم گفته‌اند که برای پیگیری حقوقی وضعیت پناهجویانی که از این قانون آسیب می‌بینند در فرودگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

اریک اشنایدرمن، دادستان نیویورک گفته است که از تمام قدرتش استفاده می‌کند تا به «کسانی که قربانی تبعیض‌ و فرمان‌های خطرناک ترامپ شده‌اند» کمک کند. اوگفته است همکارانش در دادستانی نیویورک با وکلای پناهندگانی که در فرودگاه کندی نیویورک بازداشت شده اند در تماس اند تا از آنها حمایت‌ قانونی کنند.

مارک داس، وکیل دو پناهنده عراقی که امروز با وجود داشتن ویزای آمریکا در فرودگاه نیویورک دستگیر شد، با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به ایالات متحده گفت: «این دستور مغایر قانون اساسی است و ما با آن مبارزه خواهیم کرد».

انتقاد نهادهای بین‌المللی

در واکنش به فرمان اجرایی اخیر ترامپ، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تأکید کرد آمریکا در این دوران سخت که شمار پناهجویان در سراسر جهان افزایش یافته و آوارگان جنگی بیش از پیش به کمک نیاز دارند، از مسئولیت خود سر باز می‌زند.

«دویچه وله» اشاره می کند که سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان که از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد هستند نیز در بیانیه مشترکی به حکم ترامپ انتقاد کردند. در این بیانیه ضمن تأکید بر اینکه برنامه ایالات متحده برای پذیرش پناهجویانی که از جنگ و سرکوب می‌گریزند، یکی از بهترین برنامه‌های جهان است ابراز امیدواری شده که این کشور «سنت دیرینه» خود در این زمینه را ادامه دهد. دو نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه خود همچنین خواستار آن شده‌اند که برخورد با پناهجویان باید یکسان باشد، «بدون در نظر گرفتن دین، ملیت یا نژاد آنها».

گفتنی است، در مقابل همه این انتقادها، دونالد ترامپ ضمن تأکید دوباره بر ادعای قبلی خود مبنی بر اینکه فرمان اخیر به معنای ممنوعیت ورود مسلمانان نیست، از این تصمیم دفاع کرده است. وی گفته: «این ممنوعیت ورود مسلمانان نیست؛ اما ما کاملاً آماده بودیم. همه چیز به خوبی پیش می رود. شما می توانید این را در فرودگاه ها ببینید. همه جا می توانید این را ببینید». به نوشته «پولیتیکو»، مأموران مرزی که در فرودگاه ها اقدام به بازداشت افراد کرده اند، در پاسخ به اعتراض آن ها می گفتند: «آقای رئیس جمهور؛ با آقای رئیس جمهور تماس بگیرید»!
 
تعداد بازدید : 1

کد ویدیو دانلود





دانلود 



لینک را کپی کنید دانلود


۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن