تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797653785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حامیان گمنام برای جانبازان گمنام


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 حامیان گمنام برای جانبازان گمنام
حامیان گمنام برای جانبازان گمنام 9 سال است که حامیانی گمنام در اقدامی با تاسیس موسسه خیریه تصمیم به حمایت از جانبازان و ایثارگران گمنامی گرفتند که اینک پس از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، بی‌ادعا می‌رفتند که در پیخ و خم زندگی فراموش شوند.


 به گزارش فرهنگ نیوز، جنگ تحمیلی که تمام شد بسیاری از فرزندان این مرز و بوم که بی‌ادعا راهی جبهههای حق علیه باطل شده بودند، راه خانه و کاشانه خود را در پیش گرفتند تا این بار در سنگری متفاوت به خدمت خالصانه خود ادامه دهند.

 برخی راهی روستاها شدند تا در مزارع کشت و کار خود، دانه‌ای بکارند و از دل آن خرمنی از محصولات را بیرون کشند، برخی راهی شهرهای کوچک و بزرگ شدند، برخی راهی مدارس و دانشگاه‌ها و برخی....

 چند سالی بیشتر از جنگ نگذشته بود که در روح و جسم بسیاری از رزمندگان اثرات جنگ، جانبازی و رزم هویدا شد و سبب گردید بسیاری از آنها بار دیگر با افریت جنگ دست به گریبان شوند؛ جنگ دوباره‌ای آغاز شده بود منتها این بار به جای سنگرها و خط مقدم جبهه، در خانه‌ها‎، خیابان‌ها و در قلب و کانون خانواده‌هایشان به جریان افتاد.

حالا برخی از رزمندگان که دیگرنه نامی داشتند و نه نشانی در پرونده‌ها و نه حتی توانی برای گام برداشتن، روزگار به سختی می‌گذراند و دم بر نمی‌آوردند.
همین درد و رنج ها و رسیدن خبرهایی از گوشه و کنار استان، درباره وضعیت این دسته از رزمندگان و ایثارگران سبب شد تا در همدان موسسه خیریه‌ای به نام ثارلله (ع) با دستان مهربان سرلشگر پاسدار "شهید حاج حسین همدانی" و دیگر رزمندگان و پیشکوستان جهاد و شهادت تاسیس شود.
موسسه ای که هم اینک 9 سال است که تاسیس آن در همدان می‌گذرد و توانسته در این مدت بی سرو صدا خدمات بسیاری را به این قشر از جامعه ارائه دهد.

هدف رزمندگان پاسداری از انقلاب و اسلام بود نه تامین معیشتشان

مدیر عامل موسسه خیریه ثارالله (ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در همدان، با تشریح چرائی تشکیل این موسسه دراستان، اظهار داشت: همان طور که مطلع هستید عمده نیروهای رزمنده، مجموعه سپاه در دفاع مقدس و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بسیجیان و عاشقان انقلاب اسلامی تشکیل می‌دادند که در سال‌های ابتدائی پیروزی انقلاب از سراسر کشور جمع شدند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان با حضور در جبهه‎ها به دنبال زندگی دنیایی نبودند، افزود: هدف این افراد با آن انگیزه و نیروی جوانی، قطعا پاسداری از انقلاب و اسلام بود به همین دلیل نیز هنگام حضور در جبهه‌ها توجهی به وضع معیشتشان نداشتند و آن را جدی نمی‌گرفتند چرا که هدفشان چیز دیگری بود.

حجت اله کتابی با تاکید بر اینکه سال‌های جنگ تحمیلی و توطئه‌های مکرر دشمنان ایجاب می‌کرد همه افراد در صحنه حضور یابند، بیان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی بسیاری از این افراد با مشکلات بسیاری در حوزه معیشتی و اقتصادی رو به شدند و یا به دلیل جراحات جنگی که تازه خود را نشان می‌داد گرفتاری‌های بسیاری برایشان به وجود آمد.

وی هدف از تشکیل این مجموعه را کمک به ایثارگران، محرومان و مستضعفان جامعه دانست و عنوان کرد: پیشنهاد تاسیس این موسسه را سرلشگر پاسدار "شهید حاج حسین همدانی" با توجه به دید فرهنگی و اجتماعی که داشتند در سال 86 مطرح کردند .

مدیرعامل موسسه خیریه ثارالله (ع) اظهار داشت: شهید همدانی با توجه به مراجعاتی که برخی ایثارگران به ایشان داشتند به فکر تاسیس این موسسه افتادند تا بدین وسیله بتوانند در آینده بخشی از مشکلات آنها را برطرف کنند.

هدف ما خدمت به ایثارگرانی است که فاقد هرگونه مدرک جانبازی در جبهه‌ها هستند

وی افزود: بر همین اساس شهید همدانی این موسسه را پایه گذاری کرده و از برخی رزمندگان  نیز دعوت کردند تا به عنوان هیئت موسس قبول مسئولیت کرده و نظرات خود را درباره این کار بیان کنند.

کتابی با اشاره به اینکه 9 سال از تشکیل موسسه خیریه ثارالله(ع) در همدان می‌گذرد، ابراز کرد: اگر چه این موسسه می‌تواند عموم مردم را تحت پوشش قرار دهد اما با توجه به اساس‌نامه، جامعه هدف ما را  در مرحله اول ایثارگرانی تشکیل می‌دهند که سابقه حضور در جبهه‌ها را دارند و در مراحل بعدی ایثارگران فعال در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مردم عادی قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: این موسسه با هدف کمک به ایثارگران و جانبازانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبوده و از نظر معیشتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند کمک‌رسانی هستند، شکل گرفته است و باقی افراد نمی‌توانند از خدمات این موسسه بهره‌مند شوند.   

مدیرعامل موسسه خیریه ثارالله(ع) بیان کرد: از دیگر وظایف مهم ما در این موسسه ارائه مشاوره حقوقی به ایثارگرانی است که فاقد هرگونه مدرک جانبازی در جبهه‌ها هستند تا با پیگیری‌های حقوقی و کمک گرفتن از ارگان‌های مربوطه بتوانند به حقوق قانونی خود دست یابند.

وی درباره فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی این موسسه نیز افزود: ما از طریق سرکشی و ارائه برنامه‌های فرهنگی سعی می‌کنیم بینش و توانائی این خانواده‌ها را که بیشتر از جامعه رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند، با حفظ کرامت آنها افزایش دهیم.

بهره‌مندی 150 نفر از خدمات موسسه خیریه ثارالله(ع)در همدان

کتابی با تاکید براینکه کمک به محرومان، مستضعفان و به ویژه ایثارگران از جمله ویژگی‌های شهید همدانی بود، تصریح کرد: ایشان برنامه گسترده‌ای برای موسسه داشتند اما از آنجائیکه مسئولیت‌های مهمی را عهده دار بودند، نتوانستیم از وجود ایشان به طور اساسی در موسسه بهره‌مند شویم و گرنه فعالیت‌های این موسسه گسترده‌تر از این می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 نفر از خدمات این موسسه بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: جامعه آماری افرادی که می بایست از این خدمات بهره‌مند شوند بسیار زیاد بوده، اما فعلا بضاعت این موسسه در این اندازه است.  

مدیرعامل موسسه خیریه ثارالله(ع) با بیان اینکه منابع مالی این مرکز از سوی رزمندگان، پیشکسوتان جهاد و شهادت و برخی خیرین تامین می‌شود،گفت: ما فعالیت خود را با خدمات رسانی به سه نفر شروع کرده‌ایم و حالا توانسته‌ایم گستره خدمات خود را به جمعیت 150 نفری افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: ما در تلاشیم علاوه بر کمک‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی به جامعه هدف خود، با کمک نهادهای مربوطه برای آن دسته از ایثارگرانی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران فاقد هرگونه مدرک جانبازی و ایثارگری هستند، متناسب با نیاز و توانمندیشان شغلی پیدا کنیم.

لزوم حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولین از موسسه خیریه ثارالله(ع)

کتابی عنوان کرد: این قشر از جامعه افرادی هستند که به دلیل ناکافی بودن و یا عدم داشتن مدارک ایثارگری و جانبازی از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران محروم مانده و با گذر زمان و بروز اثرات و جراحات جانبازی با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

وی ابراز کرد: با توجه به دغدغه شهید همدانی درباره این دسته از ایثارگران بیشتر کارها و خدمات ما معطوف به این حوزه شده به گونه‌ای با تلاش اعضای موسسه و ارجاع این دسته از ایثارگران به مشاورین مجموعه سبب شدیم تا برخی از آنها پس از گذشت30 سال سابقه ایثارگری و یا جانبازی خود را دریافت کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه ثارالله(ع) گفت: امیدواریم در سال آینده با پیگیری، انعقاد تفاهم نامه با سازمان‌های مربوطه بیش از گذشته بتوانیم از حضور خیرین و کمک‌های نهادهای متولی امور ایثارگران برای کمک به ایثارگران، محرومان و مستضعفان جامعه بهره‌مند شویم.  

 موسسه خیریه ثارالله(ع) در همدان یادگار ارزشمند سرلشگر پاسدار "شهید حسین همدانی" و برخی از رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت استان است که با توجه بیشتر مسئولان و کمک‌های خیرین می‌تواند دامنه خدمات خود در اجتماع را گسترش داده و زمینه را برای کمک به بسیاری از ایثارگران، محرومان و مستضعفان جامعه فراهم کند.
 

منبع: تسنیم


95/12/8 - 08:08 - 2017-2-26 08:08:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن