تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797879215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت به کار 80هزار کارگر قطعه‌سازی


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بازگشت به کار 80هزار کارگر قطعه‌سازی
رضایی گفت: افزایش 40 درصدی تولید خودرو و به تبع آن قطعات، نتایجی همچون کاهش هزینه‌های سربار و در نهایت کاهش قیمت تمام‌شده را به همراه داشته است.

بازگشت به کار 80هزار کارگر قطعه‌سازی
رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو سال 1395 را نقطه عطفی در مسیر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و گفت: پی از 14 سال با تحقق برجام سایه شوم تحریم‌ها که تا جاده مخصوص و صنعت خودرو هم رسیده بود، برچیده شد.

رضا رضایی در نشست خبری امروز این انجمن با بیان این‌که مذاکرات با خودروسازان خارجی در سطح قطعه‌سازان رده دو نیز اجرایی شده است، افزود: افزایش 40 درصدی تولید خودرو و به تبع آن قطعات، نتایجی همچون کاهش هزینه‌های سربار و در نهایت کاهش قیمت تمام‌شده را به همراه داشته است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار پول‌نیوز درخصوص میزان بازگشت به کار کارگران بیکار شده با احیای تولید در واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال گفت: 80هزار کارگر قطعه‌سازی در دولت یازدهم و به‌ویژه پس از برجام به سر کار خود بازگشتند.

رضایی با بیان این‌که صنعت خودرو کشور پس از صنایع نفت و بانکداری جایگاه سوم را در رشد اقتصادی کشور دارد، اظهار داشت: ما در تکمیل زیرساخت‌های انجمن در دوره جدید انجمن قطعه‌سازان آلمان، فرانسه، ایتالیا و ترکیه را الگو قرار دادیم.

وی با اعلام ارزش 1.2 میلیارد دلاری واردات قطعه قاچاق، سهم تولیدکنندگان داخلی از بازار لوازم یدکی را تنها 15 درصد ذکر کرد.

جهش 30 درصدی قیمت مواد اولیه و دستور جهانگیری

در ادامه این نشست محمد شهپری، عضو دیگر هیأت‌مدیره این انجمن از جهش 30 درصدی قیمت مواد اولیه قطعات خودرو همچون فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پلیمری، لاستیک و... در پی افزایش قیمت دلار از 3200 به 3300 تومان خبر داد و گفت: ما موفق شدیم علاوه بر جلب موافقت خودروسازان برای اعمال نرخ ارز در آنالیز قیمت قطعه، از آقای جهانگیری؛ معاون اول رییس‌جمهور دستور تخصیص ارز مبادله‌ای به قطعه‌سازان را بگیریم که از کانال وزارت صنعت به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

وی با بیان این‌که همه قطعه‌سازان به فکر به‌روزرسانی بخش سخت‌افزاری و ایجاد بازار صادراتی برای خود افتاده‌اند، درخصوص مطالبات قطعه‌سازان نیز گفت: در‌حال‌حاضر ایران‌خودرو طلب قطعه‌سازان را ۱۲۰ روزه پرداخت می‌کند اما این مدت زمان در مورد سایپا به ۵ تا ۶ ماه می‌رسد و در برخی موارد نیز بیشتر طول می کشد که البته قول داده‌اند این مشکل را تا پایان سال برطرف کنند.

درخواست بازنگری در 100 ردیف تعرفه‌ای

در ادامه این نشست، دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز با اشاره به درخواست قطعه‌سازان از وزارت صنعت برای بازنگری در 100 ردیف تعرفه وارداتی مربوط به صنعت قطعه‌سازی برای سال 96 گفت: در زمینه همکاری با خودروسازان خارجی نیز بیش از 100 واحد قطعه‌سازی به شرکت‌های ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو)، رنو پارس و ماموت (شریک ایرانی فولکس‌واگن) معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید نمایندگان پژو از 150 شرکت قطعه‌سازی ایران گفت: امیدواریم بیش از 100 شرکت قطعه‌ساز در فاز اول و دوم با شرکت پژو همکاری کنند.

درخواست تصویب «مهر عدم ساخت داخل»

در پایان این نشست عضو دیگر هیأت‌مدیره این انجمن از پیگیری تصویب «مهر عدم ساخت داخل» برای جلوگیری از واردات قطعات دارای مشبه داخلی خبر داد و گفت: ما از این‌کار دو هدف بهبود وضعیت تولید داخل و کاهش بیکاری را دنبال می‌کنیم.


تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 25 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن