تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796881641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در رابطه با خواص انواع جوانه‌ها اظهار داشت: جوانه‌های غلات و حبوبات دارای مواد مغذی و ضروری بدن، املاح و ویتامین‌ها هستند که بر روی سلامتی کل بدن و به خصوص دستگاه گوارش، زیبایی پوست و در پیشگیری از پیری و چین و چروک پوست نقش موثری دارند. همچنین مانع از رشد سلول‌های سرطانی و افزایش فعالیت غدد جنسی می‌شوند.
وی افزود: جوانسازی پوست نیاز به ویتامین‌های B، A، C، E.، کلاژن، الاستین و املاح معدنی دارد که جوانه‌ها منع غنی از این ترکیبات محسوب می‌شوند.

- جوانه گندم
این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: جوانه گندم سرشار از انواع ویتامین‌های گروه A، B. (b۱، b۶، b۱۲)، E، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، ید و سلنیوم است که تاثیر بسزایی بر سلامت جسم و زیبایی پوست دارد.

طریقه مصرف
عظمایی افزود: افراد می‌توانند صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از آن را خوب بجوند یا اینکه آن را به همراه سالاد، مقداری روغن زیتون و لیمو ترش تازه مصرف کنند. همچنین استفاده از جوانه گندم به صورت خشک و پودر شده بر روی شیرینی نیز مناسب است.

جوانسازی پوست
وی تاکید کرد: افراد باید به منظور جوانسازی پوست حدود یک قاشق مربا خوری تا غذا خوری از جوانه گندم خشک شده را با نصف استکان شیر کم چرب مخلوط کنند و خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست ماسک کنند سپس صورت را با آب ولرم بشویند. همچنین اشخاص می‌توانند پوست صورتشان را با این خمیر و کمی عسل ماساژ دهند.

در روشی دیگر برای تهیه ماسک جوانه گندم برای لطافت و نرمی پوست افراد باید یک قاشق غذا خوری از جوانه گندم آسیاب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنند و به مدت ۳۰ دقیقه آن را بر روی صورت قرار دهند سپس پوست صورت را با آب ولرم بشویند.

چاقی صورت
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر جوانه گندم در چاقی صورت تصریح کرد: افراد باید به منظور چاقی صورت حدود یک قاشق غذاخوری از جوانه گندم و جو را به همراه یک لیوان شیر و مقداری عسل میل کنند.

همچنین از دیگر روش‌های موثر برای چاقی صورت ماساژ موضعی آن با روغن خراطین یا رازیانه، دارچین و کنجد است.

چاقی و لاغری بدن
عظمایی یادآور شد: افراد باید برای لاغری پودر جوانه گندم را به همراه ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از غذا و به منظور چاقی ترکیب ذکر شده را پس از غذا میل کنند.

- جوانه سویا
وی اظهار داشت: جوانه سویا از نظر ارزش غذایی با گوشت برابری می‌کند و ویتامین C بالایی دارد. مصرف این جوانه سبب افزایش اسید اوریک خون نمی‌شود و مصرف آن به خصوص برای افراد گیاهخوار مفید است.

- جوانه ماش
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های گیاهی جوانه ماش محسوب می‌شود. مصرف این جوانه برای مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم فراوان بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دچار فشار خون بالایی هستند، ضروری است. جوانه ماش حاوی اسید فولیک، آنتی اکسیدان، منگنز، سلنیوم و ویتامین C بالایی است.

عظمایی توصیه کرد: مبتلایان به کم خونی و دیابت حتما در برنامه غذایی روزانه خود از جوانه ماش استفاده کنند. این جوانه سرشار از انواع مواد مغذی و پر انرژی است. همچنین مصرف آن سبب کاهش چربی مضر خون (LDL) می‌شود.

- زیبایی پوست
وی یادآور شد: جوانه ماش حاوی فیتواستروژن است که بر روی گیرنده‌های استروژنی پوست عمل می‌کند. در نتیجه اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در ساختار پوست را افزایش می‌دهد و مانع از خشکی و پیری پوست می‌شود.



تلگرام جام جم



شنبه 7 اسفند 1395 ساعت 12:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن