تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796685697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز درباره سمی که برادر رهبر کره شمالی با آن ترور شد/ از حلبچه تا کوالالامپور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: همه چیز درباره سمی که برادر رهبر کره شمالی با آن ترور شد/ از حلبچه تا کوالالامپور


پلیس مالزی اعلام کرده که از نوعی ماده شیمیایی عصبی کشنده یا سم اعصاب در ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استفاده شده است. ماده "وی‌اکس که گفته می‌شود در صورت بردار رهبر کره شمالی طی کالبدشکافی کشف شده اما چه خصوصیاتی دارد؟


به گزارش خبرآنلاين، روز ۱۳ فوریه کیم جونگ نام در فرودگاه کوالالامپور در انتظار هواپیما برای سفر به ماکائو بود که مورد حمله دو زن قرار گرفت. تصاویر ویدیویی که از این ماجرا گرفته شده نشان می‌دهد که یکی از زن‌ها او را از پشت می‌گیرد و دیگری پارچه‌ای را به صورت وی می‌کشد.
کیم جونگ اون سپس در فرودگاه دچار شوک شدید شد و قبل از رسیدن به بیمارستان ظاهرا در نتیجه نوعی مسمومیت جانش را از دست مي‌دهد. دولت مالزی جسد کیم جونگ نام را کالبدشکافی و اعلام کرده که مرگ در نتیجه مسمومیت بوده است. ماده "وی‌اکس"  كه در كالبد شكافي كشف شده ماده‌اي سمي است كه سازمان ملل متحد  آن را  در فهرست جنگ افزارهای کشتار جمعی ممنوعه قرار داده است.


وی اکس یکی از خطرناکترین ترکیبات شیمیایی است که توسط انسان ساخته شده  و در تسليحات شیمیایی  مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از نظر ظاهری این گاز همانند روغنی کم رنگ است.


گاز وی. اکس (VX) در آزمایشگاه تحقیقاتی سلاحهای پروتون دان واقع در شهر ویلت شر انگلیس در سال 1952 ساخته شد و اثرات وحشتناک و مخرب آن مورد مطالعه قرار گرفت. دولت انگلیس فن‌آوری تولید این سلاح شیمیایی (VX) را در اختیار ایالات متحده قرار داد و در مقابل آن فن‌آوری سلاحهای هسته‌ای حرارتی را دریافت  كرد.


فرمول شیمیایی این ماده CH3CH2-P(O)CH-SCH2CH2N(C3H7)2  است و علی‌رغم نام متداول آن که گاز وی‌. اکس  خوانده مي‌شود این ترکیب معمولاً به صورت مایع است. این ترکیب دارای خواص فیزیکی مانند نقطه تبخیر بسیار پایین ، بی‌بو و خاصیت چسبندگی بسیار قوی  است و نوعی از آن  هم تولید شده است که دارای چنان خاصیت چسبندگی  است که تقریباً پاک کردن آن از سطحی که با آن در تماس بوده را غیرممکن می‌سازد.


خاصیت چسبندگی این ماده استفاده استراتژیک آن را جهت استفاده برای از کار انداختن پایگاه‌ها و یا فرودگاه‌های دشمن میسر می‌سازد. این چسبندگی بسیار قوی باعث مرگ نیروهایی می‌شود که قصد استفاده از پایگاههای هوایی و یا پادگان‌های آلوده به وی‌.اکس را داشته باشند و حرف «V» که پیشوند اسم آن می‌باشد به معنای ماندگاری درازمدت می‌باشد که آن را بسیار خطرناک‌تر از گازهای اعصاب دیگر (سریG) مانند تابون (GA) و یا سارین (GB) می‌كند.


 
همه چیز درباره سمی که برادر رهبر کره شمالی با آن ترور شد/ از حلبچه تا کوالالامپور



از حلبچه تا كوالالامپور


وي‌اكس يكي از مواد سمي بود كه رژيم صدام  براي بمباران شيميايي حلبچه در كنار گاز خردل، سارین، تابونان از آن استفاده كرد. همچنين گزارش‌هاي مختلفي از استفاده از اين ماده سمي توسط رژيم صدام عليه رزمندگان در جريان 8 دفاع مقدس وجود دارد.


تابون (GA) و یا سارین (GB به سرعت تجزیه می‌شوند. مایع وی اکس از طریق پوست و چشم قربانی به سرعت جذب شده و پس از یک تا 2 ساعت باعث مرگ او مي‌شود. زمانی که از آن به صورت اسپری (قطرت کوچک همانند حشره‌کش‌ها) استفاده  شود تقریباً به صورت آنی باعث مرگ مي‌شود.






مقدار مصرف مرگ آور آن (LD-50) می‌تواند mg10 باشد.(LD-50 جهت یک انسان 65-60 کیلویی حدود mg2  است) وی‌. اکس با آنزیم‌هایی که لازمه فعالیت سیستم عصبی بدن  هستند ترکیب شده و آنها را نابود می‌سازد، بنابراین می‌توان این نتیجه را گرفت که VX سیستم عصبی را از بدن مجزا و اعصاب بدن را از کنترل خارج مي‌كند. پادزهر وی. اکس آتروپین  است. اگر چه آتروپین خود نیز سمی بسیار مهلک به حساب مي‌آيد اما وی. اکس و آتروپین باعث خنثی سازی یکدیگر می‌شوند. استفاده از آتروپین باعث جداسازی وی.اکس از آنزیم‌های سیستم عصبی می‌شود.


 آتروپین باید به رگ دست و یا عضله تزریق  شود و در مواردی که VX به صورت گاز استفاده شده است آتروپین باید مستقیماً داخل عضله قلب تزریق  شده تا سریعاً وارد گردش خون  شود. استفاده از لباس جلوگیری از آلودگی شیمیایی و ماسک در مورد حملات موشکی آلوده به VX لازم  است.


تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 24 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن