تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797056480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:هیچکس نباید بذر یاس و هراس در دل جامعه بپاشد/ با یکدلی و تلاش، برابر همه مشکلات پیروز خواهیم شد/ برای حل مشکلات زیست محیطی و ریزگرد خسته و مایوس نمی شویم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روحانی:هیچکس نباید بذر یاس و هراس در دل جامعه بپاشد/ با یکدلی و تلاش، برابر همه مشکلات پیروز خواهیم شد/ برای حل مشکلات زیست محیطی و ریزگرد خسته و مایوس نمی شویم
رئیس جمهوری حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان را هدیه سفر خود به مردم این استان اعلام کرد و گفت: مشکل آب و فاضلاب خوزستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و یا فاینانس اجرا می شود.
روز نو :  رئیس جمهوری حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان را هدیه سفر خود به مردم این استان اعلام کرد و گفت: مشکل آب و فاضلاب خوزستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و یا فاینانس اجرا می شود.
به گزارش روزنو حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  در کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با بیان اینکه مساله آب و فاضلاب از مهم ترین مشکلات این استان است گفت: از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم این مساله پیگیری شده است اما با اعتبارات معمول این طرح ها قابل اجرا نیست.
وی تکمیل طرح های آب و فاضلاب خوزستان را از محل صندوق توسعه ملی و یا اعتبارات فاینانس به مردم وعده داد و آن را هدیه این سفر به مردم این استان دانست.
روحانی افزود: اگر چه در تامین فاینانس مشکلاتی وجود دارد اما به مردم قول می دهیم که مشکل آب و فاضلاب را از طریق یکی از این دو را ه حل کنیم.


*گرد و غبار و اندوه ملی
رئیس جمهوری کشورمان همچنین گفت: هیچکس در کشور حق ندارد در دل مردم ایران بذر یاس و یا بذر هراس بپاشد.
وی از عملیات خیبر که در هورالعظیم اجرا شد و عملیات بدر یاد کرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس و اشغال سرزمین در مناطق مرزی غرب، همه ملت ایران دفاع کردند و همه نیروهای نظامی و انتظامی بسیج شده بودند و در این شرایط هیچکس مسائل منطقه ای و تقسیم بندی استانی را مطرح نمی کرد و ملت توانست با یکپارچگی از منافع ملی خود دفاع کند.
روحانی اضافه کرد: برف، سیلاب، باران و ریزگرد و حوادثی که در کشور اتفاق می افتد مربوط به همه ماست و ما قادر هستیم همه آنها را حل کنیم.
وی تاکید کرد: شک ندارم روزی که گرد و غبار اهواز را فرا می گیرد هیچ ایرانی نیست که نگران نباشد و به همان نسبتی که یک اهوازی به سختی نفس می کشد همه ایرانی ها احساس غم و اندوه می کنند که این مساله را در جریان تخریب ساختمان پلاسکو هم شاهد بودیم.
روحانی با تشکر از همه افراد و مسئولانی که در این ایام با بیان و عمل خود کمک کردند گفت: اگر چه از وقوع ریزگرد ناراحت می شویم اما از مقابله با آن مایوس نیستیم.
وی افزود: ریزگرد مربوط به روزها و سال های اخیر نیست و این پدیده تنها در کشور ایران دیده نمی شود و همه کشورهای منطقه از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس با آن درگیر هستند.
روحانی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیاست، از صدا و سیما و رسانه ها خواست که بررسی کنند آیا مشکل برق و گرد و خاک و سیل تنها در ایران روی می دهد یا در سایر کشورها نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در دولت این بوده که روزهای پاک و سالم در شهرها بیشتر شود و روزهای آلوده کاهش یابد که آمار سال های 93 تا 95 همین را نشان می دهد.
وی افزود: البته ریزگرد اکنون به مشکلاتی که کمتر مورد توجه بوده ضمیمه شده و مشکل برق، آب و شبکه ارتباطاتی را نیز به همراه داشته است.
روحانی با اشاره به طوفان گرد و خاک در خوزستان گفت: از همان ساعات نخست برای مدیریت این بحران دستوراتی صادر کردم و به جهانگیری معاون اول خود دستور تشکیل ستاد بحران را دادم که طرح های اجرا شده نتیجه همین تصمیم گیری ها بوده است البته اعتراف می کنیم که امکانات ما محدود است.


*بهره برداری آماک تا 15 روز آینده
رئیس جمهوری به برنامه های امروز خود در اهواز نیز اشاره کرد و افزود: مولدهای برق اضطراری امروز در تصفیه خانه آب اهواز شروع به کار کرد و وزیر نیرو قول داده است که همه تلاش ها برای جلوگیری از قطع آب در زمان قطع برق انجام شده است.
وی طرح آماک (طرح جمع آوری گازهای همراه نفت) را نیز در راستای بهبود محیط زیست خوزستان دانست و اظهار کرد: مسئولان قول دادند طرح آماک تا 15 روز دیگر راه اندازی شود.
روحانی افزود: مشعل هایی که با تولید گاز سمی، برای مردم مشکل ساز است در این طرح جمع آوری می شود و گازهایی که تبدیل به مشکلات تنفسی و باران اسیدی می شود به مجتمع رازی منتقل شده و تبدیل به محصول پتروشیمی می شود.
وی ریزگرد را یک مساله پیچیده دانست و اظهار کرد: بخشی از این معضل داخلی است که باید برای مهار آن تلاش شود و برای کانون های خارجی نیز باید از طریق دیپلماتیک اقدام کنیم.
روحانی با تاکید بر تامین حقابه های زیست محیطی گفت: کنار گذاشتن معروف و ترویج نکردن منکر تنها به مسائل اخلاقی محدود نمی شود و در بحران های زیست محیطی نیز این مساله مصداق دارد زیرا آباد کردن سرزمین و درختکاری و احیای تالاب ها نیز نوعی معروف به شمار می رود.
وی افزود: خشک شدن تالاب هورالعظیم از سال ها قبل با سدسازی های ترکیه و اقدامات صدام برای مبارزه با مجاهدان آغاز شد.
روحانی همچنین تاکید کرد: جنگ هشت ساله در کشور اگر چه به پایان رسیده اما تبعات آن بعد از 30 سال هنوز حل نشده است همچنان که آثار تحریم های چند ساله در یک روز رفع نمی شود.
وی افزود: در دولت یازدهم سیاست بر این بوده است که هیچ طرح بزرگی بدون داشتن ارزیابی های زیست محیطی اجرا نشود و با وجود ناراحتی برخی از وزیران، این روند همچنان ادامه دارد تا در سال های آینده درگیر تبعات زیست محیطی نشویم.
روحانی اضافه کرد: در دولت یازدهم به همان اندازه که به دریاچه ارومیه توجه شده، مسائل احیای تالاب های هامون، جازموریان، شادگان و هورالعظیم نیز پیگیری شده است اگر چه پیشرفت کار یکسان نیست.
وی عامل اصلی ایجاد کانون های گرد و غبار را خشکسالی و تامین نشدن حقابه ها دانست و افزود: از نخستین سفر به خوزستان اعلام کردم که استفاده سایر شهرستان ها از رودخانه کارون تنها برای آب آشامیدنی مجاز است و هنوز نیز بر همان قرار هستم.
روحانی تاکید کرد: همه تلاش ما آباد کردن کشور بوده البته خوزستان به دلیل هشت سال جنگ، مورد توجه ویژه است.
وی همچنین گفت: در ابتدا وزارت نیرو آب مورد نیاز برای همه طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح رهبری را تامین نکرده بود، اما در حال حاضر تامین آب همه طرح را متعهد شده است.
روحانی در ادامه اظهار کرد: در زمان وقوع مشکلات در استان، جای کار حزبی و مچ‌گیری نیست و در این زمان باید دست یکدیگر را بگیریم.
وی با بیان اینکه مشکل ریزگردها می تواند نقطه عطفی برای تصمیمات و اقدامات مهم برای آینده بهتر باشد تصریح کرد: نهالکاری گام مهمی برای مهار کانون های ریزگرد است که توسط وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است.
روحانی خطاب به مردم خوزستان گفت: دولت بر حسب وظیفه، در کنار شما بوده و هست و همه توانش را برای حل مشکلات استان به کار می گیرد.
بر اساس این گزارش، دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان در سفر یک روزه خود به خوزستان، بهره برداری از مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه شماره 2 اهواز، بازدید از طرح آماک، بازدید از شستشوی تاسیسات برق و بازدید از کانون های گرد و غبار در جنوب اهواز را در برنامه داشت.
طوفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع مکرر آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
تاکنون وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در چند نوبت برای بررسی این بحران به خوزستان سفر کرده و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است.
هیات دولت در روزهای اخیر 300 میلیارد ریال برای کنترل ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است.




تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن