تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797852809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میانگین قیمت کتاب در سالی که گذشت | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: آغاز ثبت‌نام از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران و کشف تنها فیلم موجود از مارسل پروست از جمله اخبار مهم این هفته در حوزه کتاب و ادبیات هستند.

به گزارش تراز ،«یک هفته با کتاب» این هفته با اختلاف ۲ خبر بیشتر نسبت به هفته گذشته و داشتن ۱۴ خبر، ۱۰ خبر داخلی و ۴ خبر خارجی را در بر می‌گیرد.

آغاز ثبت نام از ناشران کشور برای حضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و کشف تنها فیلم موجود از مارسل پروست نویسنده فرانسوی از جمله خبرهای مهم این گزارش هستند. گزارش با ۲ خبر مربوط به نمایشگاه پیش روی کتاب تهران شروع شده و به خبر مربوط به مارسل پروست ختم می‌شود.

در ادامه مشروح متن این گزارش را از نظر می‌گذرانیم.

آغاز ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب

روز یکشنبه این هفته بود که مدیر کمیته ناشران داخلی از آغاز ثبت‌نام از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران از روز سه‌شنبه سوم اسفند ماه خبر داد.

هومان حسن‌پور در این باره گفت: ثبت نام ناشران برای حضور در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه سوم اسفند ماه آغاز شده و تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

تاکید مجدد بر تصویب همه برنامه‌های نمایشگاه در کمیسیون معاملات

اما این گزارش یک خبر دیگر هم مربوط به نمایشگاه کتاب تهران دارد و این است که در پی دستور رئیس نمایشگاه کتاب، قائم مقام این نمایشگاه از مصوبه ستاد اجرایی مبنی بر لزوم طرح و تصویب همه برنامه‌ها، هزینه‌ها و درآمدهای کمیته‌ها در کمیسیون معاملات خبر داد.

امیرمسعود شهرام‌نیا با تاکید بر لزوم شفافیت هزینه‌ها و درآمدهای کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به مصوبه ستاد اجرایی نمایشگاه هرگونه درآمد و هزینه بدون طی سیر مقررات اداری مربوط و بدون تصویب در کمیسیون معاملات، خلاف و غیرقابل تایید است.

وی افزود: این تصمیم از آنجا مطرح شد که در سال‌های گذشته برخی از کمیته‌ها پس از تصویب برنامه‌های خود و مشخص شدن سقف بودجه، فعالیت‌هایی را انجام می‌دادند و بدون مصوبه خواستار دریافت هزینه‌های خود بودند. از این رو این مصوبه به تصویب رسیده است تا کمیته‌ها بر اساس سقف معین شده در کمیسیون معاملات هزینه کنند.

سومین پایتخت کتاب ایران انتخاب شد

طی اخباری که روز دوشنبه این هفته در خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت، شهر بوشهر به عنوان سومین پایتخت کتاب ایران معرفی شد. در دو دوره قبلی طرح معرفی پایتخت کتاب ایران، به ترتیب اهواز و نیشابور، این عنوان را کسب کرده بودند.

به این ترتیب، در آئین اختتامیه سومین دوره طرح معرفی پایتخت کتاب ایران که عصر دوشنبه ۲ اسفند با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات مسئول دیگر در تالار وحدت برگزار شد، شهر بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

آغاز ثبت نام کتابفروشی‌ها برای عیدانه کتاب

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای مشارکت در طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا پایان روز ۱۴ اسفند ماه ادامه دارد. با گذشت ۹ روز از آغاز ثبت نام برای این طرح، ۴۲۳ کتابفروشی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

استان تهران تاکنون با ۸۳ کتابفروشی، اصفهان با ۵۱ کتابفروشی و قم با ۴۳ کتابفروشی بیشترین مشارکت را در این طرح داشته‌اند که این میزان مشارکت حکایت از استقبال کتابفروشی‌های اصفهان در مقایسه با طرح مشابه «پاییزه کتاب» دارد.

اعلام آمار خانه کتاب درباره میانگین قیمت کتاب در سال اخیر

بر اساس آماری که موسسه خانه کتاب این هفته منتشر کرد، قیمت متوسط کتاب در دی ماه سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۵۸ تومان بوده که در دیماه سال جاری با ۹ درصد افزایش به ۱۶ هزار و ۵۴۹ تومان رسیده است.

در  دی ماه سال گذشته، ۹ هزار و ۵۹ عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با زمان مشابه سال جاری با افزایش ۳ درصدی به ۹ هزار  و  ۳۰۰ عنوان کتاب رسیده است که در این میان سهم کتاب‌های عمومی در سال جاری ۶ هزار و ۶۹۷ عنوان و سهم کتاب‌های کودک هزار و ۴۱۹ عنوان است که به ترتیب نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۱ و ۳۳ درصدی رو به رو شده‌اند.

شاه‌آبادی مدیرعامل انتشارات مدرسه شد

یکی از خبرهای یکشنبه این هفته، خبر یک انتصاب در یکی از موسسات انتشاراتی کشور بود و به موجب آن، حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده معاصر به‌عنوان مدیرعامل جدید موسسه انتشارات مدرسه منصوب شد.

شاه‌آبادی در کارنامه خود مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر تولید انتشارات کانون، مدیریت موسسه انتشارات بین‌المللی الهدی و همکاری در انتشارات سوره مهر به‌عنوان مدیر تولید را دارد.

گرامیداشت ۷۹ سالگی پیشکسوت صنعت چاپ

مراسم گرامیداشت اسمعیل دمیرچی نویسنده و پیشکسوت صنعت چاپ و نشر عصر روز یکشنبه اول اسفند به همت موسسه خانه کتاب با حضور نمایندگانی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ایران و جمعی از فعالین و پیشکسوتان حوزه صنعت چاپ در سرای کتاب در تهران برگزار شد.

رونمایی از ۸ کتاب در مورد جندی شاپور باستان

نخستین کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول با حضور میهمانان خارجی و مقامات ارشد کشوری و مسئولان محلی صبح سه شنبه ۳ اسفند در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد و در حاشیه آن، توسط وزیر علوم و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی از هشت کتاب در خصوص جندی شاپور باستان رونمایی شد.

انتشار فراخوان یازدهمین همایش تاریخ شفاهی ایران

یازدهمین همایش تاریخ شفاهی ایران با موضوع «تدوین در تاریخ شفاهی» روز نهم اسفند به همت پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برگزار می‌شود که فراخوان ارائه مقالات آن این هفته منتشر شد و از علاقه مندان به شرکت در این همایش دعوت شد، مقالات خود را ارائه کنند.

امضای سند همکاری ۳ جانبه تحول فرهنگ مطالعه در خوزستان

پیش از ورود به بخش خبرهای بین المللی، آخرین مرور اخبار داخلی این گزارش را به یک خبر استانی اختصاص می دهیم. طبق این خبر که روز دوشنبه منتشر شد، سند همکاری سه‌ جانبه به ‌منظور تحول در فرهنگ مطالعاتی استان خوزستان با نظارت اداره کل استاندار امضا و اجرایی شد.

به این ترتیب، ادارات کل کتابخانه‌های عمومی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به‌ منظور تحول بنیادین در فرهنگ مطالعاتی و ایجاد عادت خواندن در نظام خانواده و کودک و نوجوان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و فنی دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با حوزه یک سند همکاری سه‌جانبه امضا کردند.

حضور ایران در بیست و دومین نمایشگاه کتاب عمان

اولین خبر بین المللی این گزارش، همچنان رنگ و بوی ایران را دارد و مربوط به حضور در یک رویداد خارجی است. به موجب خبر مذکور، ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب عمان که از دیروز چهارشنبه ۴  اسفند شروع شده تا ۱۴ اسفند که زمان پایان این نمایشگاه است، حضور خواهد داشت.

در این نمایشگاه ۷۵۰ شرکت کننده از ۲۸ کشور جهان حضور دارند که ۵۹۰ شرکت کننده به صورت مستقیم و ۱۶۰ شرکت کننده تحت عنوان نمایندگی شرکت می‌کنند و ۴۵۰ هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته خواهد شد. مساحت نمایشگاه ۱۲ هزار و ۱۱۴ مترمربع است که سازمان‌های دولتی، کتاب‌های کودک، بین‌الملل، فرهنگی، ادبی و هنر بخش‌های ویژه نمایشگاه است.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم با ۴۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات معاصر و کلاسیک، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر و آموزش خط در این رویداد فرهنگی حضور خواهد داشت. مساحت غرفه ایران ۲۷ مترمربع است.

اهدای دکترای افتخاری روسیه به اورهان پاموک

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های روسیه به اورهان پاموک نویسنده برنده نوبل ادبیات از ترکیه، دکترای افتخاری داد. به این ترتیب پاموک روز سه شنبه این هفته، از دانشکده ترکیه‌شناسی دانشگاه سن‌پترزبورگ روسیه که از سال ۱۸۲۲ دوره زبان عثمانی را دایر کرده و سال ۱۸۳۵ به دو بخش تاریخ و زبان تقسیم شده نزدیک به دو قرن قدمت دارد، دکترای افتخاری خود را دریافت کرد.

پرفروش‌ترین کتاب آمازون معرفی شد

فیلیپ پولمن نویسنده سرشناس انگلیسی روز چهارشنبه هفته گذشته در پاسخ به انتظار چندساله هوادارانش اعلام کرد سه‌گانه فانتزی اسطوره‌ای جدیدی را پاییز آینده منتشر می‌کند و طبق خبری که روز یکشنبه این هفته منتشر شد، کتاب نخست این مجموعه در فهرست نخست پرفروش آمازون در بخش پیش سفارش جای گرفت.

پولمن از این سه‌گانه با عنوان «کتاب غبار» یاد کرد و گفت کتاب اول این مجموعه اکتبر ۲۰۱۷ وارد بازار کتاب خواهد شد.

کشف تنها فیلم موجود از مارسل پروست

یک محقق کانادایی در خبری که این هفته منتشر شد، گفت که یک فیلم صامت که ۱۴ نوامبر ۱۹۰۴ برداشته شده، تصویری از خالق «در جستجوی زمان از دست رفته» در زمانی است که وی ۳۳ سال داشت. در این فیلم یک دقیقه و ۱۱ ثانیه‌ای مردی که تصور می‌رود باید مارسل پروست باشد در ثانیه ۳۷ تصویر ظاهر می شود.

مجله لوپون با انتشار این فیلم در وب سایت خود این خبر را اعلام کرد. گفته می شود این فیلم تنها فیلمی است که از مارسل پروست وجود دارد.


منبع: مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 5 اسفند 1395 - 12:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن