تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797034002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايدرو خود را در احداث خط لوله محدود نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايدرو خود را در احداث خط لوله محدود نمي‌كند
روزنامه جوان در صفحه 4 مورخه 24 بهمن 1395 گزارشي با عنوان «رضايت ايدرو به ساخت خط لوله به جاي توسعه» منتشر كرد. در اين خصوص روابط عمومي اين سازمان توضيحي را ارسال كرده است.

۱- مشاركت ايدرو در توسعه ميادين نفت و گاز، منافاتي با شركت اين سازمان در مناقصه احداث خط لوله نفت ندارد. جهت مزيد اطلاع به عرض مي‌رساند شركت لوله گستر اسفراين يكي از شركت‌‌هاي تابعه سازمان است كه در حوزه توليد لوله فعال است و در صورت برنده شدن در مناقصه مزبور، در احداث خط لوله مزبور و رد عمل خواهد شد و لذا ايدرو در توسعه و اكتشاف ميادين نفت و گاز مطابق برنامه‌ريزي وزارت نفت مشاركت خواهد كرد و برخلاف خبر مندرج در آن روزنامه فعاليت خود را در امر احداث خط لوله محدود نخواهد كرد.

2- گسترش و نوسازي صنايع يكي از وظايف اصلي ايدرو است و مشاركت آن به عنوان يكي از پيمانكاران فازهاي مختلف پارس جنوبي در چارچوب همين وظايف مي‌گنجد.

3- ايدرو يك سازمان دولتي است كه از بدو تأسيس در سال 1346 با اساسنامه خاصي اداره مي‌شود و تفاهمنامه با رنو در چارچوب حق اين سازمان در برخورداري از 20 درصد از حضور و تملك سهام در بازار خودرو با شرط‌واگذاري شركت تأسيس يافته بعد از سه سال به بخش خصوصي منعقد شده است، لذا در امضاي تفاهمنامه با رنو، هيچ گونه تخلف قانوني رخ نداده و در حال حاضر موضوع اين تفاهمنامه مورد بررسي نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي قرار دارد و به طور كلي خاطر نشان مي‌شود اين تفاهمنامه در راستاي ارتقاي صنعت خودروسازي و قطعه‌سازي كشور از طريق جذب سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي و حمايت از ساخت داخل و صدور حداقل 30 درصد از محصولات توليدي و ايجاد مراكز تحقيق و توسعه منعقد شده است.
   
توضيح جوان
اينكه ايدرو توانسته است در مناقصه خط لوله نفت مشاركت كند مايه خوشحالي است كه بخشي از توان داخل را به كار گرفته است اما نبايد فراموش كرد اين شركت به عنوان يكي از 11 شركت اكتشافي و توليد قرار گرفته است و كار اين شركت‌ها بسيار گسترده‌تر از احداث خط لوله است. احداث خط لوله يكي از كارهاي درجه سوم يك شركت اكتشاف و توسعه است كه اغلب برون‌سپاري مي‌شود. چنين پروژه‌اي براي شركت ايدرو يك پروژه بسيار خرد است كه با رايزني‌هاي احمد قلعه‌باني مشاور رياست شركت اخذ شده است. قلعه‌باني سه سال مديرعامل شركت ملي نفت بوده است و امروز امور لوله‌سازي اسفراين را پيگيري مي‌كند كه البته ساخت چنين كارخانه‌اي در اسفراين و دوري از مركز نفت و گاز كشور خود ابهام ديگري است. ايدرو دوست ندارد به اين سؤال پاسخ دهد در شرايطي كه شركت‌هاي ديگر تأييد صلاحيت شده از سوي وزارت نفت با شركت ملي نفت تفاهمنامه همكاري امضا كرده‌اند چطور هيچ خبري از آنها نيست و به احداث يك خط لوله راضي شده‌اند؟
هرچند ايدرو تفاهمنامه با رنو را كاملاً قانوني دانسته و اعلام كرده و نمايندگان مجلس در حال بررسي اين تفاهمنامه هستند... اما لازم به ذكر است كميسيون صنايع مجلس اين قرارداد را خلاف اصل ۴۴ قانون اساسي مي‌داند و معتقد است خودروسازان به جاي ايدرو با رنو تفاهمنامه امضا مي‌كردند، همچنين سهم 60 درصدي رنو در قرارداد با ايدرو و چگونگي انتقال تكنولوژي يكي از سؤالات اساسي نمايندگان است كه هنوز پاسخي نگرفته‌اند.





تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن