تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797171963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوئل هنرمندان در فضای مجازی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



دوئل هنرمندان در فضای مجازی
روز نو : درروزها و سالهایی که بسیاری از کارشناسان و اهالی و دست اندرکاران سینما تلاش دارند تا برای سینمای ایران قهرمان بسازند، محصول این تلاش پیدایش دو بدمن کلاسیک برای سینما بوده است. مسعود فراستی و بهروز افخمی از همان روزی که درقابل یک تیم در برنامه هفت به روی سینما تیغ کشیدند نشان دادند که سینمای ایران پیش از قهرمان سازی نیازمند مبارزه با بدمن ها است. همکاری مسعود فراستی و بهروز افخمی از ابتدا واکنش‌های اعتراضی بسیاری از سینماگران و سینمادوستان و دست اندرکاران را به همراه داشت اما جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و ویژه برنامه هفت در آن ایام این جدال دوطرفه را به اوج رسانده و شدت بخشید. با این وجود مسعود فراستی در ابتدای هفته به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت و به تنهایی مقابل اعضای این کمیسیون پنبه سینما و سینماگران را حسابی زد. او در این جلسه بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران را مستهجن و فاقد ارزش دانسته و باردیگر مساله دوتابعیتی بودن داوران جشنواره را مطرح کرد. گزارش فراستی به کمیسیون فرهنگی مجلس حتی باعث شد که آینده اکران برخی از فیلم‌ها مانند «گشت ارشاد2»،« خوب، بد،جلف» و حتی «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری را به خطر انداخت. با این وصف هنرمندان و چهره‌های محبوب سینمایی به سرعت با واکنش‌های تند اعتراض خود را نسبت به این حرکت ضدسینمایی فراستی اعلام کردند.


گزارش سیاه فراستی


روزیکشنبه اول اسفند ماه سال جاری سه نفر از منتقدان جشنواره فیلم فجر به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت شدند تا درباره جشنواره فیلم فجر و مشکلات سینمای ایران اظهاراتشان را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمیان بگذارند. فریدون جیرانی و احمدرضا معتمدی دوکارگردان مطرح سینمای ایران اما به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس نرفتند و این مسعود فراستی بود که به تنهایی گزارشی را روی میز کمیسیون فرهنگی مجلس گذاشت. گزارشی که بسیاری رسانه‌ها به آن لقب «گزارش سیاه» دادند. سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره گزارش فراستی همان روز به سایت خانه ملت گفت:« آقای فراستی در این جلسه انتقادهای جدی به جشنواره از جهات مختلف داشت و این دوره از جشنواره را ضعیف‌ترین دوره در تمام دوره‌های گذشته دانست، ضمن آنکه انتخاب داوران دو تابعیتی برای چنین جشنواره‌ای را اشکال اساسی داوری دانست چراکه افراد دو تابعیتی آنقدر که لازم است به ملیت ایرانی پایبند نیستند.» او همچنین اضافه کرد:« آقای فراستی معتقد است؛ انتقادهای خودش و آقای افخمی و البته جریان رسانه‌ای ایجاد شده، سبب تغییر رأی هیات داوران و اهدا بهترین سیمرغ‌ها به فیلم "ماجرای نیمروز" شده، در واقع هیات داوران در ابتدا چنین تصمیمی نداشته است. » طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه فراستی همچنین تغییر تصمیم هیات داوران به دلیل اعتراض‌های وی و آقای افخمی را نیز نشان از عدم تبحر این هیات دانست چراکه در غیر این صورت بر رأی خود پافشاری می‌کردند، افزود: «این منتقد سینما با انتقاد جدی به فیلم سینمایی "گشت ارشاد 2" این فیلم را اثری که نمی‌توان با اتفاق خانواده به تماشای آن نشست خواند، لذا قرارشد؛ این فیلم قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های فراستی در مجلس شورای اسلامی بود که خشم بسیاری از اهالی سینما را برانگیخت. فریدون جیرانی اولین کسی بود که واکنش نشان داد و سپس نوبت به محمدمهدی عسگرپور کارگردان و رئیس سابق خانه سینما رسید که به این عمل مسعود فراستی بتازد. اما تندترین واکنش‌ها را به گزارش سیاه مسعود فراستی حمیدفرخ نژاد و پرویز پرستویی دوبازیگر سرشناس و محبوب و سینمای ایران انجام دادند.


فرخ‌نژاد: دنیای بدیه آقا مسعود


حمید فرخ نژاد با آن روحیه احساسی و جسورانه‌اش خیلی زود به گزارش سیاه فراستی واکنش نشان داد. او در متنی که روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرد بشدت رفتار فراستی را محکوم کرد. در متن فرخ نژاد آمده است:«داری چیکار می‌کنی با خودت مرد؟ کجا داری میری؟ خدا شاهده دلم گرفت، نوشتن جون کلامو ادا نمیکنه، اینی که میگم به ولله تحقیر توش نیست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم آگه قراره پیرشیم و غم نون به آدم فروشی بکشونتمون، بارالها خودت ترتیبمونو بده تا هنوز واسه خاطر نون مجبور نشدیم چارپایه‌کش اعدامی شیم، خودت آقایی کن و خلاصمون کن.   تلخ بودی و بی‌ادب، لیچار بار همه می‌کردی با راه و بی راه، صواب و ناصواب، حق و ناحق ولی هر چی بود تو خودمون بود، دمتم گرم حالا یه سکه بالا یا پایین تو خودمون بودیم، ولی مرد حسابی چقلی همکاراتو اینور اونور بردن دیگه خدایی اخرشه، خدایا بحق بزرگیت هیچ تنابنده‌ایی رو این جوری ازمایش نکن، دلم برات سوخت آقا مسعود، همه گناه گردن تو نیست ما هم کم گذاشتیم، مطمئنم خیلی گیری و گرنه اینجوریش رو دیگه نمیومدی، ما کم گذاشتیم، خدایشش خیلی وضع مالیمون توپ نیس ولی هزار بار شکر اینقد ته جیبمون هست که آگه دوست و آشنامون گیره، جهت رفع احتیاجش کمک کنیم، یا نه هزار بار کردیم بازم می‌کنیم، دست جلو هموطنامون دراز می‌کنیم و یه شماره کارت می‌نویسیم از خلق الله کمک می‌گیریم، خدا وکیلی هنوز اینقد آدم با مرام و معرفت هست که نزارن یه مرد به نامردی بیفته، سراغ دارم. دنیای بدیه اقا مسعود ولی آدم بازم پیدا می‌شه با مرام و معرفت بازم پیدا می‌شه، می‌دونم اینقد گیر بودی که خودتو توجیه کردی، فدای سرت، ولی ایندفه آگه بازم گیر کردی خواستی بفروشی، به خودمون بفروش، لااقلش آینه که بین خودمون میمونه مثه دفعات قبل، مثه خیلی وقتا، خدا هیچ مردی رو خوار نکنه صلوات بفرس.»


پرستویی: از ماست که برماست


پرویز پرستویی که بعد از بیانیه تندش در ابتدای جشنواره درباره فیلم قاتل اهلی تا حدودی سکوت پیشه کرده بود این بار و به فاصله چند ساعت از انتشار نامه حمیدفرخ نژاد دست به کار شده و در صفحه شخصی‌اش ضمن حمایت از این بازیگر به مسعود فراستی انتقادهایی وارد کرد. پرستویی در این متن می‌نویسد:«حمیدفرخ نژاد عزیز،انتقادت را درمورد، مسعود فراستی خواندم.بماندکه از چند سال پیش به شکل‌های مختلف در مورد مسعود فراستی، در دنیای مجازی، مصاحبه‌ها، و حتی در رسانه حرف زدم. ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد، چه اهالی تاثیرگذار و صاحب نام سینما و چه مسئولین .بنابراین الان خیلی تعجب نمی‌کنم که تصمیم گیری در خصوص این سینمای مظلوم، به مجلس کشیده شود، و وقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما و دیگرهمکاران به هدر رود. درصورتی که مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته و حالش مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم به منتقدین شریف وتاثیر گذار بر نخورد، ولی مسعود فراستی صرف چندتا کتاب خواندن و تدریس و فیلم‌های خارجی دیدن، صلاحیت نقدکردن آثار سینمایی را ندارد ،آنهم در رسانه ملی. بهروز افخمی هم که بماند،مغازه دو نبش خوبی برای خود بازکرده. بارها با بودجه بیت‌المال به منافع خوبی رسیده، بدون اینکه نقشی در تاثیرگذاری سینما داشته باشد. نمونه‌اش، میرزا کوچک خان، استاد ناصرتقوایی،که بعد از کنار زدنش به ایشان رسید، فیلم سینمایی جهان پهلوان تختی،که بعد از زنده یاد علی حاتمی باز به ایشان رسید، چهارسال نماینده مجلس شدن بی فایده و نهایتاً،ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح که با بودجه کلان که اصلاً دیده نشد. ولی از درآمد هنگفتش بهروز افخمی بی نصیب نماند. و بعد از در آمد بودجه فیلم ذکر شده ، به کانادا رفت و فیلم سینمایی ساخت و باز دیده نشد. واکنون هم به گفته خودش قرار است پروژه به قول خودش سنگین فاجعه شهدای پلاسکو را راه بیاندازد. عجب لقمه چربی! حال با این اوصاف چطور رسانه ملی یک برنامه سینمایی را به عهده ایشان گذاشته و مسعود فراستی مثلاً منتقد معلوم الحال قرار است ناجی سینما باشد. آنهم آنقدر پروبال گرفته که به خودش اجازه می‌دهد با قضاوت‌های نابجا و با الفاظ رکیک و هتاکی به هنرمندان به نقد سینما و دست اندر کارانش بپردازد و بهروز افخمی هم در کنارش لبخند بزند. متاسفانه این دو تن سراپا عقده‌ای وکینه توز، باحمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می‌تازند، ولی نمی‌دانند که حتی مردم عزیز غیرسینمایی هم اینها را منفور می‌خوانند.بازهم امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده و از افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.»


واکنش تنابنده به فراستی


محسن تنابنده دیگر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران نیز درادامه واکنش‌ها به حضور مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشت:«صحبت‌های فراستی علیه فیلم گشت ارشاد ٢ انقدر اهالی سینما رو ناراحت نکرده که کشاندن ماجرا به کمیسیون فرهنگی مجلس... مسائل سینما باید در خانواده سینما حل شود.» این حرفی است که پیش از این فریدون جیرانی،محمد مهدی عسگرپور و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس سینما درباره فراستی و گزارش سیاهش نیز گفته بودند.


ایوبی:خصومت تلویزیون با سینما مشخص شد


حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز یکی از کسانی است که برنامه «هفت» همواره شدیدترین انتقادها را آن هم با لحنی تند و خارج از عرف به او کرده است. ایوبی که باحضور در برنامه «هفت» حتی با بهروز افخمی درگیری لفظی هم پیدا کرد دررابطه با این برنامه و نقش تخریبی صدا و سیما نسبت به سینما بخصوص در ایام جشنواره فجر می‌گوید:« متاسفانه خصومت رسانه ملی با سینما در برخی از برنامه‌های تلویزیونی در ایام جشنواره بیشتر نمایان شد و موجبات ناراحتی هنرمندان را فراهم کرد.» ایوبی درخصوص ادعای فراستی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه انتقادهای او و افخمی رأی داوران جشنواره فیلم فجر را تغییر داده است، گفت: «باید پرسید؛ کدام یک از ادعای آقایان افخمی و فراستی در رابطه با جشنواره درست از آب درآمد که این ادعایشان درست باشد تا بشود به آن استناد کرد؟سطح داوران بسیار بالاتر از این است که بخواهند تحت تأثیر صحبت‌های این آقایان قرار بگیرند و برای اثبات آزادگی داوران همین بس که انصراف غیرحرفه‌ای و ناشیانه برخی از نامزدها از ادامه مسابقه،هیچ تاثیری بر رأی داوران نگذاشت.»




تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن