تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797025333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران: زلزله بالای 6 ریشتر تهران را نابود می کند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چمران: زلزله بالای 6 ریشتر تهران را نابود می کند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به وضعیت ساخت و سازها در شهر تهران بدون شک زلزله ای بالای 6 ریشتر پایتخت را نابود خواهد کرد.


به گزارش میزان، مهدی چمران در دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری گفت: بحث آتش نشانی و ایمنی در شهرها موضوع با اهمیتی است و این موضوع در شهرهای پرجمعیت از اهمیت ویژه تری برخوردار است.


وی افزود: در یک شهر کوچک مسئله اطفاع حریق به آسانی انجام می شود زیرا شهر قابل دسترس پذیر بوده و آتش نشان ها می توانند در زمانی محدود در محل حادثه حضور پیدا کنند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تردد دسترسی به نقاط حادثه خیز در شهرهای بزرگ اظهار کرد: شهرهای بزرگ که جمعیت زیادی دارند دارای دسترسی های دشواری نیز بوده و در هم پیچیدگی ساختمانها و تراکم آنها سبب می شود کار آتش نشان ها برای اطفاع حریق دشوار شود.


چمران در خصوص وضعیت بافت های فرسوده شهر تهران اظهار کرد:در شهر تهران شاهد ساختمان های فرسوده بسیاری هستیم که این ساختمان های ریز دانه در صورت حریق کار را برای آتش نشان ها دشوار می کنند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت به هیچ وجه بر مبنای اصول شهرسازی ساخته نشده است گفت: متاسفانه شهر تهران بر مبنای اصول شهرسازی ساخته نشده و همین موضوع سبب ایجاد بافتی نامتراکم و غیر قابل دسترس شده است.


وی با بیان اینکه زلزله ای 6 ریشتری نیز تهران را به طور کامل نابود خواهد کرد تصریح کرد: در صورتی که زلزله ای با قدرت 6 ریشتر و یا بیشتر در شهر تهران رخ دهد قابل تصور نیست که وضعیت در پایتخت ایران چگونه خواهد شد.


چمران ادامه داد: معابر تنگ و باریک و ساختمان هایی که در نزدیکی یکدیگر احداث شده اند به همراه گسل های تهران وضعیت فاجعه انگیزی را برای شهر رقم می زنند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در سازمان آتش نشانی به دنبال لوکس گرایی نیستیم اذعان کرد: تمام تلاش ما این است که با بهره گیری از وسایل کارآمد آتش نشان ها بتوانند در حوادث حضور پیدا کرده و به دنبال تجهیزات لوکس برای آتش نشان ها نیستیم.


چمران با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت 16 آتش نشان در این حادثه گفت: در ساختمان پلاسکو از سقف های کاذب غیر ایمن و غیر مقاوم استفاده شده بود ضمن اینکه سیستم های ابنارداری و نگهداری اجناس نیز کارآمد نبود.


وی با تاکید بر لزوم اهمیت قائل شدن برای حوزه پیشگیری اظهار کرد:نباید تنها در حوزه آتش نشانی مسیر علمی را طی کرده و پیشگیری را فدای مباحث علمی کنیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سازه مهندسی ساز ساختمان پلاسکو تصریح کرد: ساختمان پلاسکو از تیپ ساختمان های بساز و بفروش نبود و در شرایطی که این ساختمان به طور دقیق محاسبه شده بود اما به یکباره شاهد ریزش این ساختمان و رقم خوردن فاجعه پلاسکو بودیم.


وی در خصوص تذکرهای ارائه شده از سوی سازمان آتش نشانی به مالکان ساختمان های ناایمن شهر اظهار کرد: لازم است سازمان نظام مهندسی در رابطه با مصالح استفاده شده در ساختمان ها تذکراتی را به مالکان آنها پیش از احداث ساختمان ارائه کرده زیرا شاهد هستیم که بسیاری از ساختمان ها با مصالح مناسب ساخته نمی شوند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران احداث اضافه بنا را مشکل اصلی ساختمان های ناایمن تهران دانست و بیان کرد: متاسفانه اکنون با معضل احداث اضافه بنا به روی ساختمان ها مواجه هستیم و همین موضوع سبب می شود ساختمان ها ایمنی خود را از دست دهند.


تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن