تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797728388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حتی خنده های الکی هم می تواند حالمان را خوب کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حتی خنده های الکی هم می تواند حالمان را خوب کند
ین روانشناس ایرانی که اخیرا آوازه اش در مجامع بین المللی روانشناسی پیچیده، در پاسخ به این سوال که چگونه می شود بر استرس های روزمره غلبه کرد چنین گفت:استرس معمولا از سختی و مشکلات روزمره زندگی ناشی می شود و برای کاهش آن در وهله اول فرد می بایست بپذیرد که سختی جزو زندگی است و فقط هم مختص او و یا کشورش نیست.
آفتاب‌‌نیوز : این روانشناس ایرانی که اخیرا آوازه اش در مجامع بین المللی روانشناسی پیچیده، در پاسخ به این سوال که چگونه می شود بر استرس های روزمره غلبه کرد چنین گفت:استرس معمولا از سختی و مشکلات روزمره زندگی ناشی می شود و برای کاهش آن در وهله اول فرد می بایست بپذیرد که سختی جزو زندگی است و فقط هم مختص او و یا کشورش نیست. اگر بفهمیم که مردم گوشه و کنار جهان- حتی کشورهای پیشرفته - هر یک بنوعی درگیر مشکلات خاص خود هستند و هیچکس به معنی واقعی کلمه راحت و آسوده نیست، بمراتب هضم و تحمل بدیختی ها برایمان سهل تر شده و در نتیجه تنش های درونی ما نیز به شکل قابل توجهی کاهش می یابند. پس اصل کلی این است: «هیچ کشوری غرق در رفاه و آسایش نیست و مصیبت هم صرفا برای ما و کشور ما نیست.»

به‌عنوان مثال در برخی از کشورها مشکل فرار مغز و پدیده مهاجرت رواج دارد، اما در برخی از کشورهای دیگر صرفا گرانی و تورم است که آنها را آزار می دهد.

اما کشورهایی هم هستند که هیچ یک از مشکلات فوق را ندارند و تنها معظل آنها آلودگی هوا ، محیط زیست و ترافیک است. در برخی از کشورها هم فقط مشکل کار، مسکن و ازدواج جوانان است که گریبان‌شان را گرفته!

بعضی از کشورها هم همواره مجبورند با بلایای طبیعی همچون: کمبود آب ، خشک شدن دریاچه‌ها ، زلزله ، سیل و بلایای غیر طبیعی مانند بالا بودن آمار تصادفات رانندگی ، هواپیما ، قطار و آتش سوزی های شهری و جنگلی دست و پتجه نرم کنند!

بعضی از کشورها هم هستند که تنها مشکلشان بالا بودن فساد اداری همچون اختلاس ، رشوه و پارتی بازی است. در برخی از کشورهای دیگر نیز بالا بودن هزینه های دارو ، درمان ، مسائل بهداشتی و سونامی های سرطان و سکته است که بلای جانشان شده.

در برخی از کشورها هم که هیچ کدام از مشکلات بالا را ندارند خوشی می زند زیر دلشان و گروه های افراطی و دلواپس «پس» می اندازند که این کشورها فقط باید صبح تا شب فکر و ذکرشان این باشد که این افراد را جمع و جور کنند تا مبادا این حضرات خودسر، دسته گل به آب بدهند و دست از پا خطا کرده و خراب کاری بالا بیاورند.

حتی دیده شده که در برخی از کشورها تنها مصیبت شان این است که شادی و نشاط ساختار تعریف‌شده‌ای ندارد اما در عوض آمار طلاق و اعتیاد در آنها خیلی بالاست!

بعضی کشورها هم همه چیزشان درست و درمون است فقط مسئولینی دارند که گاه گداری کارهایی می کننند (و یا کارهایی نمی کنند) که آدم مجبور است چند وقتی را از فرط شرمندگی و خجالت، پنهان شود!

بعضی کشورها هم صدا و سیمای عجیب و غریبی دارند! خلاصه اینکه اگر بخواهیم تا صبح بشماریم مصیبت به تعداد راه های رسیدن به خدا و همچنین به تعداد کشورهای جهان زیاد است. مصائبی مانند: پارازیت ، فیلتر ، سانسور و عدم توجه به فرهنگ و هنر، ورود ریز گردها؛ قطع آب ، برق ، گاز، مشکل گورخواب ها و کولبرها و خیلی چیزهای دیگر.

حال که دانستید هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد پس باید قبول کنید که ما هم بالطبع مشکلات خاص خودمان را می توانیم داشته باشیم که باید با آنها بسوزیم و بسازیم.

پس در همین راستا، عضلات خود را شل کرده، نفس عمیقی بکشید و چشم های خود را ببندید و به کشوری فکر کنید که هیچ مشکلی ندارد و همه چیز در آنجا گل و بلبل است. در مخیله خود تا می توانید از چنین کشوری لذت ببرید. اگر هم نمی توانید چنین کشوری را تجسم کنید به یک کیک خامه ای و یا حداقل به یک بستنی زعفرانی فکر کنید و خوشحال و شادمان شوید. اگر باز هم چنین چیزهایی را ندیده اید و نمی توانید تصور کنید به دماغ گنده صاحب خانه اتان فکر کنید و از عمق وجود به آن بخندید. حتی می توایند آروغ بزنید و در کنار خانواده اتان بخندید چون سوژه مهم نیست؛ نگاه ما مهم است!

دکتر رامید جوان می گوید: « حتی خنده های الکی هم می تواند حالمان را خوب کند و تشویش و افسردگی رو برای همیشه از زندگی‌مان حذف کند!»

منبع: الف




۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن