تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796858270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری جنگ؛ هم میهن دوستی و نوستالژی و هم شاخه ای از توریسم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گردشگری جنگ؛ هم میهن دوستی و نوستالژی و هم شاخه ای از توریسم
جنگ را تنها در قالب یک زمان، مکان و رویداد نباید دید بلکه باید آن را نمایشی از یک درام جدی و قوی بشری دانست که نه تنها تحت تاثیر تغییرات جمعیتی و نوآوری‌های فنی در طول جنگ است، بلکه به دلیل اهمیت نوستالژیک، خاطرات، افتخارات و تجدید دیدار، در دنیای امروز، این پتانسیل را دارد که به یک عامل انگیزشی مهم در گردشگری تبدیل شود.
عصر ایران- با این که دو واژه «گردشگری» و «جنگ» کاملا با ذهن و زبان ما آشناست اما اصطلاح «گردشگری جنگ» شاید چندان آشنا به نظر نرسد و حتی از خود بپرسیم آیا میان گردشگری و جنگ هم نسبتی برقرار است؟

در «همایش ملی موزه ها و گردشگری» اما از «گردشگری جنگ» گفته شد تا بدانیم این مفهوم در صنعت توریسم به کار می رود.

 در این همایش که روز سه شنبه سوم اسفند ماه در محل «باغ موزه دفاع مقدس تهران» برگزار شد منوچهر جهانیان درباره «گردش گری جنگ» سخن گفت.

 رییس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ سخنان خود را به توضیح درباره این مفهوم تازه اختصاص داد و جنبه های مختلف گردشگری جنگ را ترسیم کرد.

این عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی درباره اثرات فرهنگی جنگ بر روی گردشگران یادآور شد: «حضور گردشگران از هر طبقه و گروه و با سنین مختلف و برخورداری های متفاوت از میزان سواد و آگاهی و سطح درآمدی در مناطق جنگی، حس میهن‌دوستی، غرور، وحدت و وفاق ملی و همبستگی را در میان آن‌ها برمی‌انگیزد».

 به گفته جهانیان «حضور گردشگران در مناطق جنگی حس نوستالژیکی را در آنان ایجاد می‌کند و از این رو مرور خاطرات، بیان رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و روایت دفاع جانانه دلیر مردان از این سرزمین و زنده نگاه‌داشتن نام و یاد آن‌ها وظیفه‌ای است بر دوش همه کسانی که در بخش‌های میراث فرهنگی ، راهیان نور و نیز مراکز علمی و آموزشی فعالیت می کنند و مسؤولیتی بر عهده دارند.»

 وی درباره گردشگری جنگ گفت: این شاخه از گردشگری یا همان war tourism  بعد از جنگ‌های اول و دوم جهانی در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه، آلمان، انگلستان، روسیه، ژاپن و سایر مناطقی که جنگ و درگیری را تجربه کردند رایج شد و با ایجاد یادمان‌ها و بناهای یادبود به حفظ و حراست از آن‌ می‌پردازند.

جهانیان رابطه میان گردشگری و جنگ را از دو منظر قابل بررسی دانست:

نخست به خاطر نقشی که گردشگری در برقراری صلح و آرامش بین کشورهای همسایه و دارای مرزهای مشترک  ایفا می کند و از این حیث،گردشگری  مقوله‌ای مؤثر در پایداری صلح و دوستی قلمداد می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد: در این تردیدی نیست که اختلاف و نزاع و جنگ بین کشورها  برای گردشگری مطلوب نیست زیرا جنگ وضعیتی را فراهم می‌آورد که در آن توریسم  امری غیرممکن به نظر می‌رسد و فعالیت‌های اقتصادی متکی به گردشگری به دلیل ناپایداری‌هایی که جنگ‌ها با خود به همراه می آورند تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

به بیان دیگر به همان میزان که گردشگری قادر است شرایط رشد و تنوع اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها و مبادلات خارجی را فراهم کند، جنگ در مدتی کوتاه همه چیز را تخریب می‌کند. بنابراین دوری از جنگ و مناقشات داخلی و خارجی و حفظ شرایط صلح و امنیت به پایداری گردشگری در کشورها کمک می‌کند.

 مدرس دانشگاه علم و فرهنگ درباره جنبه دوم ارتباط بین گردشگری و جنگ نیز گفت: با نگاه تخصصی می توان گفت رشادت‌ها، قهرمانی‌ها، میدان های جنگ، ادوات نظامی و یادمان‌ها و نظایر آن در روزگار ما از منابع گردشگری به حساب می آیند زیرا از این قابلیت برخوردارند که بعد از جنگ به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شوند.

 منوچهر جهانیان یادآور شد: جنگ را تنها در قالب یک زمان، مکان و رویداد نباید دید  بلکه باید آن را نمایشی از یک درام جدی و قوی بشری دانست که نه تنها تحت تاثیر تغییرات جمعیتی و نوآوری‌های فنی در طول جنگ است، بلکه به دلیل اهمیت نوستالژیک، خاطرات، افتخارات و تجدید دیدار، در دنیای امروز، این پتانسیل را دارد که به یک عامل انگیزشی مهم در گردشگری تبدیل شود.

 وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، ساماندهی و سازماندهی خدمات‌رسانی و ایجاد سایت موزه‌ها در کنار باغ موزه‌های دفاع مقدس و تربیت راهنمایان مجرب و آموزش‌دیده از نسل جنگ می‌توان شرایطی را فراهم آورد که گردشگران داخلی و حتی گردشگران خارجی به بازدید از این مناطق تشویق شوند.


تاریخ انتشار: ۰۵:۵۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن