تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797960028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسنامه‌دار كردن باغات شايد وقتي ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شناسنامه‌دار كردن باغات شايد وقتي ديگر
بازهم موضوع با اهميت حفظ باغات به صحن شوراي شهر كشانده شد تا باز هم سخنان اعضاي شورا تكرار شود و باغات بي‌دفاع باقي مانده در پايتخت از سوي صاحبان باغات از بين برود.
نویسنده : بیژن یانچشمه 


 بازهم موضوع با اهميت حفظ باغات به صحن شوراي شهر كشانده شد تا باز هم سخنان اعضاي شورا تكرار شود و باغات بي‌دفاع باقي مانده در پايتخت از سوي صاحبان باغات از بين برود. در اين زمينه برخي از صاحبنظران معتقدند وجود مصوبه برج باغ حداقل مي‌تواند به حفظ باغات كمك كند و در مقابل برخي از اعضاي شوراي شهر بر اين نظرند كه مصوبه برج باغ‌ها تيشه به ريشه باغ‌هاي پايتخت زده است و بايد باغات را شهرداري تملك كند، اما اين عده محل تأمين هزينه آن را مشخص نكرده‌اند.
 انتشار خبر تخريب باغي در منطقه يك شهرداري در رسانه‌ها توجه‌ها را به سوي اين منطقه معطوف كرد تا اينكه روز گذشته شهردار منطقه يك در صحن علني شوراي شهر از توقف ساخت‌و‌ساز در باغ الهيه با دستور قضايي خبر داد.   سليماني در جلسه علني شورا گفت: طرح تفصيلي ارائه‌شده بخش عمده‌اي از مشكلات ما را در منطقه حل خواهد كرد.

وي با اشاره بر اينكه باغ‌هاي شخصي تابع قانون
برج - باغ هستند و براساس آن اقدام مي‌كنيم. افزود: هر زمان كه مصوبه‌ ديگري درباره باغ‌ها داشته باشيم، قطعاً براساس آن اقدام خواهيم كرد، ولي در حال حاضر براساس مصوبه برج - باغ‌ها 30 درصد ساخت‌و‌سازها در باغات قانوني انجام مي‌شود.  سليماني درباره تملك باغات نيز افزود: براي تملك 22 باغ، 2 هزار ميليارد تومان نياز است و بايد هزينه‌هاي تملك آن تأمين شود و اين در صورتي است كه 900 ميليارد تومان جمع اعتباراتي بوده كه در منطقه يك شهر هزينه شده است.  وي درباره ساخت‌و‌ساز در باغ الهيه نيز اظهار داشت: زميني به وسعت 5 هزار و 400 متر متعلق به بنياد مستضعفان براساس مصوبه برج - باغ مورد ساخت‌و‌ساز قرار گرفته است كه در تيرماه سال جاري پروانه اين زمين مجدداً تمديد مي‌شود كه مغايرتي نيز با ضوابط و قوانين نداشته است و سطح اشغالي كه در اين باغ لحاظ شده است در جايي واقع شده كه كمترين درخت را داشته است. شهردار منطقه يك گفت: متأسفانه پيمانكار شش درخت عرعر را تخريب مي‌كند، ولي به هيچ وجه به درخت‌هاي اصلي كه كدگذاري شده‌اند، دست نخورده است. وي بيان داشت: در حال حاضر ساخت‌و‌ساز در باغ الهيه با دستور قضايي متوقف شده است و تنها به منظور حفظ ايمني، ديوار اين باغ در حال ساخت است و از درختان آن حفاظت مي‌شود.   پس از سخنان شهردار منطقه يك، رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران گفت: مصوبه برج - باغ‌ها تيشه به ريشه باغ‌هاي تهران زده است. محمد حقاني با اشاره به تعداد محدودي باغ كه در شميران باقي مانده است و ضرورت حفظ و نگهداري آنها اظهار داشت: مبناي مصوبه برج - باغ‌ها غيرقانوني است ضمن اينكه در اجرا نيز آنچه مصوب شده انجام نمي‌شود. حقاني اضافه كرد: مصوبه برج - باغ‌ها در سال ۸۲ به تصويب رسيد، قطعاً اين مصوبه با نيت خير ارائه و تصويب شد، اما تيشه به ريشه باغ‌هاي تهران زده است.
 
اختصاص 200 ميليارد تومان براي تملك املاك و باغات
 در ادامه، جلسه رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران از اختصاص 200 ميليارد تومان براي تملك املاك و باغات خبر داد. عليرضا دبير افزود: بودجه منطقه يك در سال 96 حدود 276 ميليارد تومان است كه همراه با معاونت‌ها بيش از هزار ميليارد تومان است. با اين حال 200 ميليارد تومان بودجه نيز براي املاك و خريد باغات اختصاص داده‌ايم.
 
شناسنامه‌دار كردن باغات شايد وقتي ديگر
در حالي كه تعداد باغات موجود شهر تهران كمتر از 3هزار قطعه عنوان شده است، هنوز شناسنامه باغات به رغم تأكيد چند باره بر اين موضوع تهيه و ارائه نشده است. وجود شناسنامه باغات و اطلاعات آن شامل مساحت، نوع درختان، شيوه نگهداري و نوع آبياري مي‌تواند به حفظ باغات كمك كند. اين درحالي است كه برخي اعضاي شوراي شهر در اين زمينه نظارت دقيقي ندارند و حتي خود در برخي موارد در سال‌هاي گذشته زمينه تخريب برخي باغات را فراهم كرده‌اند. اعضاي شورا فقط در تريبون شورا به حفظ اين ميراث سبز تأكيد مي‌كنند و تاكنون اقدام عملي خاص و فراگيري را براي حفظ باغات انجام نداده‌اند كه هر روز شاهد كاهش تعداد باغات هستيم. بايد عنوان شود اينكه مي‌گويند شهرداري مجوز باغات را مي‌دهد با توجه به وجود مصوبه باغ - برج اقدام شهردار در چارچوب قوانين و ضوابط بوده است كه بارها از سوي مسئولان شهرداري هم بيان شده است. براين اساس مي‌طلبد تا اعضاي شورا در جايگاه قانونگذاري براي حفظ باغات باقي‌مانده آن هم در پايان عمر شورا، اقدام ماندگاري برجا بگذارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن