تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797531616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر شهروند می تواند یک فیلمسازشود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هر شهروند می تواند یک فیلمسازشود
جشنواره حسنات رسالت اصلی خود را در بازتاب خوبی ها و زیبایی ها و در میان حجم انبوه ناهنجاری ها ی اجتماع معرفی کرده است


دبیر ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان در جمع اصحاب رسانه اظهار نمود : زمانی که ماموریت سنگین و مهم دبیری این جشنواره به من واگذار شد، نگران شدم که مبادا نتوانم جشنواره ای را که مرحوم زاون قوکاسیان پایه گذار اصلی آن بوده و توانسته 5 دوره خود را با موفقیت پشت سر بگذارد به درستی هدایت کنم. اما امروز امیدوارم بتوانم این رسالت و وظیفه مهم را به انجام برسانم. رسول صدرعاملی گفت : جشنواره حسنات مهم ترین ابزار ارتباط جمعی یعنی سینما را برای بیان حرف های خود انتخاب کرده است و قادر است تا آنچه را در ذهن و فکر و رفتار مردم وجود دارد به درستی و وضوح نشان دهد. همه ما در جشنواره فیلم فجر امسال دیدیم که فیلم ها بیانگر نوعی غم و اندوه بودند، که من فکر می کنم این مسئله بیانگر وضعیت فعلی جامعه ما بود و هیچ ایرادی هم بر این آثار و سازندگان آنها وارد نیست چراکه به بیان واقعیات پرداختند. وی جشنواره حسنات را بستری مناسب برای کشف استعدادهای فیلمسازان جوان دانست و افزود : ازسوی دیگر این جشنواره فضایی را فراهم کرده تا مردم عادی بتوانند با استفاده از کمترین امکانات ممکن فیلم بسازند و این علاقه همه گیر که در میان مردم ما وجود دارد به نحوی درست و اصولی هدایت و مدیریت شود. کارگردان «دختری با کفش های کتانی» افزود: اما آنچه در جشنواره حسنات حائز اهمیت است این است که این جشنواره تصمیم گرفته تا در میان همه این اندوه ها و نازیبایی ها و مشکلات متعدد، وجهی از خوبی ها را به تصویر بکشد و به یاد همه ما بیاورد که ارزش انسان به خوبی ها و نیکی های اوست و مبادا که این مهمترین وجه انسانیت او فراموش شده و از یادش برود.
وی ادامه داد: امروزه همه ما از استفاده بیش از حد فرزندانمان از فضاهای مجازی گله مند هستیم، حالا چه می شود اگر آنها بتوانند در همین فضا استعدادهای خودشان را به منصه ظهور گذاشته و با ساختن یک فیلم 3 دقیقه ای درباره موضوع نیکوکاری تبدیل به یک فیلمساز شوند.
کارگردان «دیشب باباتو دیدم آیدا» ادامه داد: مگر نه این است که جشنواره حسنات تاکنون توانسته فیلمسازان بزرگی به سینمای ایران و جهان تحویل دهد که نمونه بارز آن سعید روستایی فیلمساز جوان و برجسته ای است که توانست خودش را بخوبی به سینما ثابت کند.
وی با اشاره به اینکه ایده «هر شهروند یک فیلمساز» از همین مسئله نشات گرفته گفت: این ایده هم بیانگر این است که هر کس می تواند یک فیلمساز باشد، فقط کافی است با دقت بیشتری به محیط اطرافش نگاه کند.
صدرعاملی خودجوش بودن جشنواره ملی حسنات را از دیگر ویژگی های آن دانست و گفت: این جشنواره تاکنون از حمایت مالی هیچ ارگانی برخوردار نبوده است، البته شهردار محترم اصفهان استقبال بسیار خوبی از این جشنواره کرده و قول مساعدت و همیاری داده اند.
این کارگردان سینما همچنین از برگزاری جشنواره فیلم کودک به عنوان فرصتی جهانی در اصفهان نام برد و گفت: این جشنواره در سال های متمادی در اصفهان برگزار شد و توانست این شهر را به بسیاری از مردم جهان بشناساند، به نحوی که خیلی از مردم جهان اصفهان را بیشتر از تهران که پایتخت ایران است می شناسند.
وی ادامه داد: خبر بازگشت این جشنواره به اصفهان خبری مسرت بخش است و باید نهایت استفاده از برگزاری این جشنواره در اصفهان برده شود.
دبیر ششمین جشنواره فیلم حسنات در ادامه به معرفی هیئت داوران این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: هیئت داوران هسته مرکزی و اصلی و در واقع اعتبار اصلی هر جشنواره ای هستند و بنابراین ما برای انتخاب آنها نهایت دقت و وسواس را به خرج داده ایم تا بتوانند نتایجی منصفانه و تخصصی از تماشای آثار و داوری درباره آنها بگیرند. این اعضا عبارت اند از کیانوش عیاری، ابراهیم حقیقی، خسرو دهقان، آیدا پناهنده، محمد کات، بهرام عظیمی و فریدون خسروی. در بخش فیلمنامه نیز جابر قاسمعلی، هادی مقدم دوست و عطیه سلطانی به داوری آثار خواهند پرداخت. وی همچنین با اشاره به حضور چهره های شاخص و شناخته شده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره گفت: تلاش کرده ایم تا جشنواره حسنات اعتبار خود را از کیفیت بالای خود بگیرد ودر این زمینه متکی به چهره های شاخص سینمایی و سلبریتی ها نباشد. ضمن اینکه اعتبار این جشنواره به قدری هست که همه این افراد تمایل به حضور در آن را داشته باشند.
گفتنی است؛ در آغاز این نشست رسول صدرعاملی از همه حاضران خواست تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «زاون قوکاسیان» و «عباس کیارستمی» ایستاده و فاتحه ای قرائت کنند.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن