تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796823834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظافت سردترین جای خانه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

به گزارش جام جم آنلاین ، گاهی هم برخی موادغذایی هستند که بدون این که فاسد شوند، به خودی خود بوی نامطبوعی را درون یخچال ایجاد می‌کنند. در مواردی حتی با برطرف کردن غذای فاسد شده یا خارج کردن ماده‌ای که بو از خود متصاعد کرده، باز هم بوی نامطبوع داخل یخچال پابرجاست و می‌تواند آزاردهنده باشد به طوری که تنها با تمیز کردن کامل یخچال می‌توان از شر این بوی نامطبوع خلاص شد.

یخ‌زدایی کنید

گاهی بوی نامطبوعی که داخل یخچال ایجاد می‌شود به دلیل ترکیب مواد فریز شده با یخ است، بنابراین بهتر است یخچال را یخ‌زدایی کنید تا از بویی که در لایه‌های ضخیم یخ جا خوش کرده، خلاص شوید.

بشویید و تمیز کنید

اولین گام در برطرف کردن بوی نامطبوع یخچال، شناسایی منبع بو است. گاهی حتی با شست‌وشوی کامل یخچال هم بار دیگر بوی نامطبوع بازمی‌گردد، مگر این که منبع اصلی بو را خارج کنید. تمام مواد موجود در یخچال را بیرون بریزید و به دنبال ماده‌ای غذایی بگردید که تاریخ انقضای آن گذشته یا بیش از یک هفته داخل یخچال بوده است. تک‌تک موادی را که بیرون می‌آورید بو کنید تا اگر بوی نامطبوعی می‌دهد، آنها را دور بیندازید. بعضی مواد ممکن است تا هفته‌ها تاریخ انقضا داشته باشد، اما به محض این که متوجه بوی تند یا ایجاد کپک روی آن ماده شدید، آن را از یخچال خارج کنید. میوه‌ها و سبزیجات موجود در کشوهای یخچال از جمله جامیوه‌ای را وارسی کنید. این قبیل مواد معمولا بعد از مدتی شیرابه‌ای از خود تولید می‌کند که ممکن است بوی نامطبوعی در محیط ایجاد کند. به خاطر داشته باشید اگر دوشاخه یخچال را به مدت بیشتر از چهار ساعت از پریز می‌کشید، بعد از اتصال دوباره باید مواد داخل یخچال را کاملا خارج و آن را تمیز کنید. مرغ و گوشت و تخم مرغ‌هایی را که بیش از دو ساعت در دمای بالای 4/4 درجه سانتی‌گراد بوده دیگر استفاده نکنید. اگر یخچال دارای طبقات متعدد است، آنها را خارج کنید و با آب و صابون بشویید. پس از آن، یک قاشق غذاخوری سفیدکننده کلر را در یک گالن آب بریزید و از آن برای شست‌وشوی کشوها، قفسه‌ها، دیوار‌ه‌ها، سقف و کف یخچال استفاده کنید.‌ اگر یخچال مجهز به بوگیر خودکار است، ولی با وجود این بوی نامطبوع می‌دهد، کارتریج آن را خارج کنید و تا چهار ساعت داخل آب گرم قرار دهید و بگذارید هشت ساعت در محیط بیرون خشک شود؛ سپس آن را داخل یخچال برگردانید.

گردش هوای داخل یخچال

همیشه از وجود گردش هوای داخل یخچال اطمینان حاصل کنید. وجود جریان هوا به حذف بو از یخچال و همچنین به ماندگاری هر چه بیشتر میوه‌ها و موادغذایی کمک می‌کند.

مواد بوزدا

جوش شیرین و دانه‌های قهوه از جمله موادی است که قرار دادن آنها داخل یخچال می‌تواند بوی نامطبوع آن را جذب کند و از بین ببرد. روزنامه هم بوی نامطبوع را جذب می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود بریده‌های روزنامه را در کشوهای یخچال قرار دهید و بگذارید چند روزی بماند. سپس روزنامه را خارج کنید و یخچال را با ترکیبی از یک فنجان سرکه به ازای هر یک گالن آب یخچال را بشویید. سرکه سفید هم می‌تواند بسیاری از بوهای بد یخچال را خنثی کند. یک ظرف در باز حاوی سرکه سیب داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که بوی نامطبوع را برطرف کند. عصاره وانیل هم می‌تواند بوی بد یخچال ر از بین ببرد. پارچه‌ای را آغشته به عصاره وانیل کنید و داخل یخچال قرار دهید. از پرتقال بریده شده نیز در داخل یخچال می‌توان برای از بین بردن بوی نامطبوع استفاده کرد. برای این که احتمال بو گرفتن یخچال را به حداقل برسانید، همیشه موادغذایی را داخل ظروف در بسته نگهداری کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع داخل یخچال، ماندگاری موادغذایی را نیز افزایش می‌دهد. سعی کنید هفته‌ای یکبار محتویات یخچال را بررسی کنید و تمام موادغذایی را که تاریخ انقضای آن گذشته دور بیندازید. رعایت این نکات شاید ساده به نظر برسد، اما در کاهش بوی یخچال بسیار مؤثر است.

بوهای مقاوم

اگر بعد از تمیز کردن یخچال هنوز بوی نامطبوع ماندگار بود، بهتر است موادغذایی داخل آن را در محیط خنکی قرار دهید و یخچال را از پریز بکشید و در یخچال را به مدت چند روز باز بگذارید تا بوی داخل آن از بین برود.



تلگرام جام جم



دوشنبه 2 اسفند 1395 ساعت 17:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن