تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797806097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت دختر والیبالیست برزیلی از بازی در ایران :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: روایت دختر والیبالیست برزیلی از بازی در ایران
پریسلا کنیا بازیکن برزیلی تیم والیبال بانوان بانک سرمایه از شرایط حضورش در ایران و تجربه های جدیدی که به دست آورده است می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه مائده برهانی و زینب گیوه به لیگ والیبال بلغارستان رفتند و نخستین بانوان لژیونر ایرانی لقب گرفتند، تیم والیبال بانک سرمایه تصمیم گرفت یک بازیکن خارجی را به تیم خود اضافه کند. «پریسلا کنیا»، همان بازیکنی است که در هفته نخست دور برگشت سوپرلیگ والیبال بانوان، برای نخستین بار با پیراهن تیم بانک سرمایه به میدان رفت و در پیروزی تیمش مقابل سایپا نقش مهمی داشت. حضور بانوانی از کشورهای دیگر در ایران از این جهت مهم است که آن‌ها باید با پوشش و حجاب اسلامی به میدان بروند. با توجه به اینکه این بازیکنان به بازی کردن با این نوع پوشش آشنایی کامل ندارند، به طور حتم روی نحوه‌ بازی کردن‌شان تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل با نخستین لژیونر لیگ والیبال بانوان ایران گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید:
* با والیبال بانوان ایران چطور آشنا شدید و چرا تصمیم گرفتید در ایران بازی کنید؟
راستش را بخواهید شناخت زیادی نسبت به والیبال ایران به خصوص لیگ والیبال زنان ایران نداشتم. البته تیم ملی والیبال مردان ایران را می‌شناختم و یکی دو بار هم که در برزیل مقابل تیم ملی کشور ما بازی داشتند، به سالن رفته و بازی این تیم را دیده بودم. از این که بازیکنان این تیم دارای تاکتیک ویژه خود بودند، لذت می‌بردم. به نظر من والیبال ایران در بین کشورهای آسیایی بهترین تیم است و تیم‌هایی مانند استرالیا و ژاپن و ... در رده‌های بعدی قرار دارند. اما والیبال زنان ایران را به درستی نمی‌شناختم اما زمانی که با دعوتنامه از سوی یک تیم ایرانی مواجه شدم، در برخی سایت‌های اینترنتی جست‌وجو کردم و مسابقاتی که تیم ملی ایران انجام داده بود را دیدم. دلم می‌خواست هم با نوع پوشش دختران والیبالیست ایران آشنا بشوم و هم شناختی نسبت به سبک والیبال زنان ایران پیدا کنم. در نهایت هم تصمیم گرفتم برای ایجاد چالشی جدید در زندگی ورزشی‌ام پیشنهاد تیم ایرانی را قبول کنم و به ایران بیایم.
* سطح والیبال زنان ایران را چطور دیدی؟
تا حد زیادی شوکه شدم. من تصور نمی‌کردم دختران والیبالیست در ایران تا این حد حرفه‌ای والیبال بازی کنند. رقابت در بین تیم‌های لیگ ایران بسیار نزدیک است. بازیکنان هماهنگ کار می‌کنند و با تمام توان می‌جنگند. برای من به طور قطع دیدن این سبک از والیبال در ایران شوک‌آور بود.
* پیش از اینکه به تیم بانک سرمایه بپیوندی، در لیگ‌های خارجی دیگر هم بازی کرده بودی؟
من بیشتر زمان والیبالم را در لیگ برزیل بازی کرده بودم. چند سال اخیر هم در لیگ سوئد توپ زدم. به نظر من والیبال زنان ایران از سوئد سطح بهتری دارد؛ با وجود اینکه دختران ایران به دلیل موازین کشورشان از پوشش خاص خود برای والیبال بازی کردن استفاده می‌کنند که ممکن است در برخی موارد کار را برایشان سخت کند.
* چند سال است که والیبال بازی می‌کنی؟
من در حال حاضر 28 سال سن دارم و از 13 سالگی والیبال بازی می‌کنم. زمانی نزدیک به 15 سال است که والیبال جزیی جدا نشدنی از زندگی من شده است. خوشحالم که تجربه حضور در ایران و بازی در کنار دختران والیبال ایران هم به تجربیات زندگی ورزشی‌ام اضافه شده است.
* شما در ایران موظف به پوشش اسلامی هستید و باید با لباسی که دیگران بازی می‌کنند، به میدان بروید. با توجه به اینکه تجربه چنین پوششی را نداشتید، این برای شما سخت نیست؟
خوشبختانه هم تیمی‌های خوبی در تیم بانک سرمایه دارم که برای این موضوع به من بسیار کمک می‌کنند و شرایطی را ایجاد می‌کنند که بتوانم با این نوع پوشش کنار بیایم. البته نوع پوششی که دختران والیبال ایران استفاده می‌کنند برایم جالب است. تصور می‌کردم خیلی سخت‌تر باشد اما لباس‌ها به شکل خوبی طراحی شده و به هیچ عنوان آزاردهنده نیست. من به خوبی می‌دانم که این پوشش مربوط به مذهب و دین کشور ایران است و به آن احترام می‌گذارم. من مسیحی هستم و دین برایم بسیار مهم است؛ به همین دلیل احترام به موازین دینی را به خوبی درک می‌کنم.
* ایران را چطور دیدید؟
ایران کشور بسیار خوبی است و مردم مهربان و مهمان‌نوازی دارد. مردم ایران با مهمان‌های خارجی‌شان خیلی محترمانه و با محبت رفتار می‌کنند. در تیم بانک سرمایه هم بازیکنان رفتار دوستانه‌ای با من دارند و از همان روز اول همیشه هوایم را داشتند. در حال حاضر هم با چند بازیکن تیم بانک سرمایه هم‌خانه هستم و با آن‌ها ارتباط خوبی دارم. خوشحالم که با حضورم در ایران علاوه بر اینکه سبک جدیدی در والیبال را تجربه می‌کنم، دوستان خوبی هم پیدا کرده‌ام.
* از تیم‌های حاضر در لیگ بانوان تا چه حد شناخت داری؟ نمی‌توانم درباره تیم‌هایی که در لیگ زنان ایران بازی می‌کنند، نظر بدهم. اما در میان صحبت‌هایی که با کادر فنی و برخی بازیکنان هم‌تیمی‌ام انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که بازیکنان ملی‌پوش در دو سه تیم پخش شده‌اند. البته در این بین تیم ما بازیکنان ملی‌پوش بیشتری دارد و این موضوع کار من را برای اینکه بتوانم به طور ثابت در ترکیب تیم به میدان بروم، سخت می‌کند. البته این را نیز باید در نظر گرفت که در ورزش حرفه‌ای، وقتی عضو یک تیم می‌شوی، باید تنها یک هدف داشته باشی و آن موفقیت و نتیجه‌ گرفتن تیم است. برای من هم در وهله اول موفقیت تیم بانک سرمایه مهم است و بعد از آن تلاشم این است که در نفرات اصلی ترکیب تیم باشم.
* نظرت درباره حضور دو ملی‌پوش ایران در لیگ بلغارستان چیست؟
این اتفاق از دو جهت برای والیبال زنان ایران خوب است. اول اینکه سبب می‌شود دو مهره اصلی تیم ملی ایران با حضور در یک لیگ معتبر تجربه کسب کنند و این تجربیات را به هم تیمی‌هایشان انتقال دهند. از طرفی حضور این دو بازیکن در بلغارستان از بعد رسانه‌ای، والیبال زنان ایران را به جهان می‌شناساند و می‌تواند عاملی مهم در پیشرفت ورزشکاران مسلمان زن ایران باشد.   گفت و گو از: پرتو جغتایی

15:34  1395/12/02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن