تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796713990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایمالی خون هم‌وطنان با کش دادن استیضاح وزیر/ امیدی‌ها و مستقلین با پخش اعلامیه از حقوق مردم گذشتند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: موافقان استیضاح وزیر راه، رأی اعتماد مجلس به آخوندی را حق قانونی مجلس دانستند و گفتند: امضا کنندگان طرح استیضاح به حقایقی مبنی بر بی‌تدبیری و سوء مدیریت در حوزه حمل و نقل دست یافته بودند که متأسفانه با طولانی شده پرسه تفحص از وزیر عملا خون جان باختگان حادثه قطار سمنان پایمال شد.



«اکبر ترکی» نماینده مردم فریدن و چادگان و فریدون‌شهر در مجلس به جام جم آنلاین گفت: آنقدر موضوع استیضاح آخوندی را پیچ و تاب دادند که این موضوع مهم و مطالبه به حق مردم با بررسی بودجه و برنامه ششم توسعه مصادف شد و عملا رسیدگی به حقوق از دست رفته آسیب دیدگان سوانح اخیر ریلی و خون ریخته شده هم وطنان از اولویت خارج شد لذا به نوعی باید گفت «یک روز که از خون بگذرد خون سرد می‌شود.» وی با اشاره به رسالت نمایندگان در مجلس افزود: ما یک مسئولیت نظارتی داشتیم و مسایلی را حق می دانستیم، لذا همچنان بر مواضع خود مبنی بر سوء مدیریت و ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی در امر کنترل جاده‌ای و دیگر موارد مطروحه در صحن دیروز مجلس ایستاده‌ایم. موافق عزل وزیر راه با اشاره به علت رأی اعتماد مجلس به آخودی گفت: متأسفانه دو فراکسیون مستقلین به اصطلاح ولایی و فراکسیون امید با زد و بند در صحن با بیان اینکه استیضاح وزیر رویکردی سیاسی است، مبادرت به پخش اعلامیه با این عنوان که «استیضاح به مصلحت نیست» فضای مجلس را به سمت ادامه سکانداری آخوندی در وزارتخانه متبوع هدایت کردند.

ترکی تصریح کرد: نمایندگانی که به ابقاء آخوندی رأی دادند خود باید پاسخگوی مردم باشند، ولی ما خوشحالیم که به وظیفه قانونی و به حق خود در جهت استیفای حقوق مردم عمل کردیم از طرفی خرسندیم از اینکه با اتفاقات دیروز خانه ملت بسیاری از حقایق برای ملت شریف- حوزه‌های انتخاباتی و خود مجلس روشن شد. وی با تأکید بر اینکه ما به ادامه وظایف قانونی و شرعی خود اهتمام جدی داریم، گفت: آقایان ادعا داشتند دو سه ماه بیشتر تا پایان کار دولت نمانده و استیضاح وزیر به عملکرد دولت لطمه می‌زند، در حالی که تقریبا هفت ماه از عمر این دولت باقی مانده و باید پاسخگوی مردم باشند. نماینده مردم فریدن و چادگان و فریدون‌شهر در استان اصفهان خاطر نشان کرد: ما از بحث نظارتی خود دست بر نداشته ولو اینکه یک روز از عمر دولت باقی مانده باشد، وزرا باید به مردم پاسخگوباشند. وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان در پیشگاه خدای متعال – ملت شریف ایران و خانواده محترم شهدا روسفید باشند افزود: خود آقایان هم از اشکالات عدیده در مدیریت وزارت راه به خوبی اطلاع دارند و در جایی که دو فراکسیون با لابی‌گری جلوی استیضاح وزیر را می‌گیرند حکایت از سیاسی کاری و نادیده گرفتن حق مردم دارد. در همین خصوص «نادر قاضی پور» دیگر نماینده استیضاح کننده وزیر راه به جام جم آنلاین گفت: گروه‌های سیاسی فراکسیون امید و مستقلین قبل از تبادل نظر با سایر نمایندگان در اقدامی پیش داورانه با انتشار اطلاعیه‌ای در صحن بر رأی اعتماد به آخوندی تأکید کردند و عملا استیضاح وی را منتفی نمودند.

وی با زیر سوال بردن اقدام برخی وکلای مردم در مجلس این امر را ناشایست و سیاسی خواند و تصریح کرد: دوستان قبل از آنکه به سخنان موافق و مخالف طرح گوش فرادهند با اطاعتی کورکورانه از طیفی خاص روند استیضاح وزیر راه را عملا مختل کردند در حالی ما باید به دنبال حقوق از دست رفته مردم باشیم و نه اینکه برای بقاء یک وزیر به اشتباه پافشاری کنیم. گفتنی است: روز گذشته در صحن مجلس عدم اعتماد عباس آخوندی در کسوت وزارت راه به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۷۴ رأی موافق و ۱۷۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر با استیضاح وزیر مخالفت کردند و به ابقای وی در وزارت راه رأی دادند. بروز حوادث تلخ و ناگوار در سیستم حمل و نقل ریلی و راه‌های مواصلاتی کشور در چند سال گذشته از مهمترین عواملی است که نمرات منفی عملکرد آخوندی را به میز استیضاح کشاند.




دوشنبه 2 اسفند 1395 ساعت 14:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن