تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797962533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دوران افشاریه» رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «دوران افشاریه» رونمایی شد
«دوران افشاریه» تولید جدید شبکه مستند با حضور مدیران شبکه مستند و بزرگان عرصه دوبله رونمایی شد و مدیر شبکه مستند در این مراسم برای حل مشکلات دوبله و با قوت ادامه پیدا کردن این هنر توسط جوانان، ابراز امیدواری کرد.


به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، مراسم رونمایی از مستند پرتره استاد غلامعلی افشاریه با نام «دوران افشاریه»، تولید جدید شبکه مستند، با حضور استاد، سیدسلیم غفوری مدیر شبکه، ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید، ابوالفضل توکلی تهیه کننده و کارگردان این مستند و جمعی از بزرگان عرصه دوبله از جمله پرویز بهرام، مریم نشیبا و جلال مقامی یکشنبه اول اسفند در فرهنگسرای ابن سینا رونمایی شد. غفوری در این مراسم در سخنانی گفت: استاد افشاریه کسی است که تلاش و کوشش بسیاری برای دوبله درست و به یاد ماندنی آثار گوناگون انجام داده و باعث شده این آثار به شکل بهتری در قاب تلویزیون دیده شود.
دوبله به فارسی، اتفاقی موثر در ماندگاری زبان مادری
وی افزود: دوبله به راستی پاسداشت زبان فارسی است و اینکه در تلویزیون، فیلمهای خارجی را به زبان فارسی می بینیم اتفاقی بزرگ و موثر در ماندگاری زبان پارسی است. به ویژه که دوبله برخی آثار آنقدر خوب است که انگار داریم آنها را با زبان اصلی تماشا می کنیم.
مدیر شبکه مستند با بیان اینکه قهرمان کودکی خیلی ها، زورو بوده، ادامه داد: ظهرهای جمعه که با اشتیاق سریال زورو را می دیدیم فراموش نمی شود. آثار آقای افشاریه حس خوبی دارد و ما را به دهه 60 برمی گرداند.
شبکه مستند گرامیداشت هنرمندان را وظیفه خود می داند
غفوری تصریح کرد: این برنامه کوچک، به نوعی برگ سبزی تحفه درویش است و برای پاسداشت زحمات استاد افشاریه برگزار شده که عمر خود را گذاشتند و تلاش کردند خاطرات خوبی از گذشته داشته باشیم. امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند و شبکه مستند وظیفه خود میداند هنرمندان را گرامی بدارد و با ساخت مستندهای پرتره پاسداشتی هرچند کوچک برای آنها داشته باشد.
وی در پایان گفت: امیدوارم مشکلات حوزه دوبله مرتفع شود و جوانان با همان قوت قدیمی ها کارشان را ادامه بدهند.
«دوران افشاریه» مرا به 50 سال پیش برد
غلامعلی افشاریه دوبلور پیشکسوت در سخنانی بیان کرد: با این مستند به ۵۰ سال پیش رفتم و دیدم چقدر زمانه فرق کرده و زندگی دیگر آن زندگی با محبت قبلی نیست. رفقای حاضر در سالن شاهد هستند که دوبله، چه محیط دوستانه ای داشت. اما اکنون همه چیز فرق کرده و گویندگان جدید و جوان آرامشی ندارند و مدام به فکر کار بعدی هستند.
وی افزود: من که دیگر بازنشسته هستم و در هفته فقط یک روز به عشق کار و با علاقه کامل می آیم. البته منظورم این نیست که بگویم نسل جدید اینگونه نیستند اما ما عاشق بودیم. وقتی به من میگفتند آقای پرویز بهرام فردا با تو کار دارد، شب خوابم نمی برد. حالا اما فیلمها یک روزه دوبله می شود.
این مدیر دوبلاژ قدیمی با اشاره به اینکه بسیاری از شاغلان فعلی این حوزه امسال چند ماه بیکار بودند، ادامه داد: این ها را می گویم چون دوست دارم جوان ها فقط به فکر مشکلات معاش نباشند، چون دوبله استثنا است و اگر فیلمی باشد که گوینده با عشق بنشیند و آن را دوبله کند، اثر ماندگاری خلق می شود.
افشاریه همچنین دوبله را کاری بزرگ و پاسدار زبان فارسی توصیف و اظهار کرد: زبان پارسی را باید قدر دانست. جوان گرایی به کمک دوبله می آید.
انیمیشنی که جذابیت آن فقط به صدای افشاریه بود
ناصری مدیر گروه تولید شبکه نیز در بخشی از این مراسم گفت: زمانی که آقای توکلی مستند را ارائه کردند، از تماشای آن لذت می بردم اما مدام منتظر بودم تا به یکی از آثاری که مورد علاقه من بود پرداخته شود. در دوران کودکی، عصرها با شوق خودم را به خانه می رساندم تا سریال «زمزمه گلاکن» را تماشا کنم. سریالی که انیمیشن جدی و قوی نداشت، دارای گرافیک خیلی ساده با تعدادی نقاشی بود اما صدای جذاب آقای افشاریه روی این مستند که باعث می شد مشتاق تماشایش باشم.
ساخت مستند از صدای قهرمان دوران کودکی
توکلی تهیه کننده و کارگردان این مستند نیز در بخشی از این مراسم گفت: تولید این مستند برایم باعث سعادت بود. چرا که به کسی می پردازد که در دوران کودکی مان، با صدای شخصیت زورو قهرمان ما به حساب می آمد. قهرمانی که از قاب تصویر به رویاهای ما هم راه پیدا می کرد.
در این مراسم که با نمایش مستند «دوران افشاریه» و تجلیل از استاد افشاریه به پایان رسید، دیگر مدیران شبکه مستند از جمله مهدی مینایی مدیر تأمین و پخش و علیرضا نوروزی مدیر مالی و هنرمندانی چون جواد پزشکیان، خداداد بیگی، هومن باقری، همت مومیوند، الهام جعفری نژاد، کسری کیایی، علی اصغر رضایی نیک، فریدون اسماعیلی، الیزا اورامی، اردلان شجاع کاوه، اردشیر منظم، صفاریان پور و... حاضر بودند.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن