تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797754955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صفارهرندی: مدعیان آزادی‌خواهی ترس ناتوانی پاسخگویی به مردم را دارند‌


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
صفارهرندی: مدعیان آزادی‌خواهی ترس ناتوانی پاسخگویی به مردم را دارند‌
صفارهرندی: مدعیان آزادی‌خواهی ترس ناتوانی پاسخگویی به مردم را دارند‌ وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبه جدید اصلاح‌طلبان مبنی بر ۶ ماه تا دوسال زندان، گفت: این مصوبه زمانی مطرح‌شده زمان پاسخگویی عملکرد دولت به مردم است که آنان می‌ترسند جواب هزاران سؤال مردم را نتوانند پاسخ دهند.


به گزارش فرهنگ نیوز، محمدحسین صفارهرندی امشب در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به رابطه فرهنگ و سیاست اظهار داشت: سیاست به معنی همه تدابیری که در مدیریت اجتماعی به کار گرفته می‌شود و عنصر قدرت ضمیمه آن باشد، تلقی می‌شود و در معنای دیگر نیز تدبیر غیر حکومتی و غیر مبتنی بر قدرت را شامل می‌شود.

وی افزود: سیاست به معنی هوشمندی در اداره کردن مسائل مرتبط با انسان‌ها و به معنای دیگر نیز می‌توان سیاست را نسبت حکومت به مردم، برخلاف علوم اجتماعی که نسبت مردم از پایین به قدرت بحث می‌کند، عنوان کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در خصوص فرهنگ تعاریف متعددی وجود دارد، ادامه داد: فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، آداب، تاریخ و اعتقادات راجع به یک مجموعه‌ای از ملت است که خصوصیات فرهنگ خیلی دیر شکل می‌گیرد.

وی همچنین ادامه داد: نباید در حوزه فرهنگ به دنبال نتایج عاجل باشیم و این حوزه نسبت به سیاست دیر بازده‌تر است چرا که در فرهنگ نمی‌توان با اعمال زور، کاری انجام داد.

صفارهرندی با بیان اینکه فرهنگ و سیاست قابل اجماع است، اذعان داشت: سیاست مکمل فرهنگ و فرهنگ تسهیل‌کننده سیاست است و باید با همزیستی در کنار همدیگر گذاشته شود چرا که استقرار فرهنگ به مساعدت حوزه سیاست نیازمند دارد.

وی با بیان اینکه دولت باید در بحث فرهنگ مداخله داشته باشد، اظهار داشت: غرب که مدعی است در اوج فرهنگ، عدم القای فرهنگ در جامعه‌شان وجود دارد و از لیبرال فرهنگی دم می‌زنند ولی با این حال در پشت صحنه جریاناتی فرهنگ کشورشان را اداره می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: غرب فرهنگ جامعه‌اش را به حال خود رها نکرده و پشت این توسعه فرهنگی، دولت در سایه وجود دارد و در چارچوب‌های تعیین شده حرکت می‌کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه در کشورهای غربی از جمله آمریکا حق اهانت به رئیس جمهور وجود دارد اما کسی حق ترویج عقیده صهیونیست ستیزی را ندارد، تصریح کرد: مطرح کردن بحث هلوکاست در جهان موجب عصبانیت سیاستمداران غربی شد چرا که این داستان را ناموس خود می‌دانند و کسی که به این مسئله پرداخت کند مجازات می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: در آمریکا و اروپا با توجه به اینکه هلوکاست را زیرسئوال بردند، تعداد قابل توجهی محکوم شدند، لذا با توجه به این مسئله متوجه می‌شویم فرهنگ غرب نیز متأثر از سیاست است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا از ورود کتاب‌های جاسوس بازی آمریکا به جامعه‌اش جلوگیری می‌کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها ورود این کتاب را ممنوع می‌کنند با این حال که خود مدعی هستند اطلاعات محرمانه را هر  30 سال افشا می‌کنند ولی با این وجود اجازه انتشار و ورود چنین کتاب‌هایی را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که از ایران به نمایشگاه‌های بین‌المللی فرستاده می‌شود، از فیلتر ویژه‌ای رد می‌شوند، تصریح کرد: از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه فرانکفورد اشاره کرد که کتاب‌های ایرانی که حتی از جنس ضدصهیونیستی هم نیستند با بهانه اینکه منافع ملی‌شان به خطر می‌افتد، فیلتر می‌کنند.

وی همچنین در ادامه افزود: حتی اگر فیلم‌هایی که از ایران به جشنواره‌های مختلف بین‌المللی فرستاده می‌شود، رنگ و بوی دفاع مقدس داشته باشد به بهانه ترویج خشونت به جشنواره راه نمی‌دهند در حالی که خودشان خشونت را به‌صورت بسته‌بندی‌شده با تیراژ میلیاردی با عنوان بازی‌های کامپیوتری وارد جامعه می‌کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه عده‌ای در داخل باور کردند که عرصه سیاست و فرهنگ جدا از هم هستند، ادامه داد: فرانسه که خود مهد لیبرال و آزادی‌خواهی است کانال‌های تلویزیونی خود را با استفاده هیئت سیاست‌گذاری کنترل می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: عده‌ای در اوایل انقلاب از کلمه تهاجم فرهنگی بیزار بودند و می‌گفتند تهاجم به معنی جنگ سخت و فرهنگ حوزه نرم است و تهاجم مختص نظامی‌گری است که اکنون خود جوامع غربی از این اصطلاح استفاده می‌کنند و از تهاجم فرهنگی به عنوان معضل سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه هنگامی که از غیرت اسلامی و ملی استفاده می‌کنیم انگِ آدمِ خشونت‌طلب تندرو زده می‌شود، تصریح کرد: اسم فلسطین از فایل خشونت خارج نمی‌شود درحالی که اسرائیل با تکه تکه هزاران کودک فلسطینی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین ادامه داد: کسی که از حجابش و ترویج اندیشه دفاع می‌کند در دادگاه‌های غربی با چاقو کشته می‌شود.

صفارهرندی در پایان با اشاره به مصوبه جدید اصلاح طلبان مبنی بر 6 ماه تا دوسال زندان برای افرادی که در بین سخنرانی فردی سؤال بپرسند، تصریح کرد: این مصوبه زمانی مطرح شده زمان پاسخگویی عملکرد دولت به مردم است که آنان می‌ترسند جواب هزاران سؤال مردم را نتوانند پاسخ دهند با این حال که خود مدعی آزادی‌خواهی هستند.

وی به بحث لغو مجوزهای کنسرت در کشور اشاره کرد و گفت: از بین هزاران کنسرت مجوز گرفته شده، تنها 15 کنسرت به دلایل متعدد از جمله اشکالات فنی این کنسرت‌ها لغو شدند که اکنون برخی‌ها با فهم مردم بازی می‌کنند چراکه این دروغ محض است. 

منبع: تسنیم


95/12/1 - 22:26 - 2017-2-19 22:26:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن