تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797041802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آمد بسیار عالی مسافرکشان موتور و پیک‌های موتوری! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: موتور یکی از وسایل نقلیه‌ای است که در برخی موارد افراد ترجیح می‌دهند برای جابه‌جایی از آن استفاده کنند که با این وجود درآمد مسافرکشان موتور و پیک‌های موتوری حداقل روزانه بین 100 تا 200 هزار تومان متغییر است.

به گزارش تراز ، مسافرکشی با موتور درآمد بالاتری نسبت به تاکسی‌های سطح شهر دارد و به علت اینکه مسافر را ظرف زمان کوتاه‌تری به مقصد می‌رساند پول بهتری نیز به جیب می‌زند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که جابه‌جایی با موتور خطرات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد ولی در برخی مواقع زود رسیدن ارزش کرایه یک موتور سیکلت را دارد.

جایگاه اصلی موتور‌سواران در چهارراه‌های اصلی شهر است و به گفته خودشان مشتریان مخصوص به خود را دارند ؛ اکثر کسانی که سوار بر موتور می شوند عجله دارند و حاضرند پول بیشتری نیز بپردازند.

این در حالی استکه حداقل درآمد این موتور سواران روزانه حداقل 100 هزار تا 200 هزار تومان است و به علت اینکه سرعت جابه‌جایی با موتور بسیار بالاتر از تاکسی است افراد ترجیح می‌دهند در بسیاری از موارد ار موتور استفاده کنند.

گویا صاحبان این مشاغل هم از درآمد روزانه و ماهیانه حدود 3 میلیون تومان به بالا ناراضی به نظر نمی‌رسند و به قول خودشان اگر مسیر ویژه‌ای برای آن‌ها ایجاد شود درآمد کل روزشان را در یک ساعت در می‌آورند و می‌توانند به راحتی از ترافیک‌های چندین ساعته شهرهای شلوغ عبور کرده و سریع‌تر به مقصد برسند.

علاوه بر این این موتورسان اغلب جوان و میان‌سال هستند و سن حدود 20 تا 40 سال دارند و با پرس و جو از چند نفر از این افراد اغلب مدرک دیپلم دارند ولی هستند افرادی در این میان که تحصیلات بالاتری نیز دارند ولی به علت نبود کار به این شغل روی آوردند.

نکته قابل توجه اینجاست که این افراد ترجیح می‌دند به جای کار کردن در یک محیط اداری و یا یک شرکت با درآمد حداکثر یک میلیون و 700 هزار تومان تا 2 میلیون سراغ مسافر کشی به موتور بروند هر چند این شغل هم دردسرهای مربوط به خود را دارد ولی حداقل درآمد ماهیانه 3 میلیون تومان را به دردسرهای این شغل ترجیح می‌دهند.

به گفته یکی از موتور سواران اگر درآمد روزانه حداقل 40 تا 50 هزار تومان از مسافر کشی در نیاوردم شب به خانه بر نمی‌گردم و این مورد کمتر پیش می‌آید مگر هوا آنقدر سرد باشد که کسی تمایلی به سوار شدن موتور نداشته یباشند حتی در این صورت هم هستند افرادی که از سر اجبار مشتری همیشگی ما هستند

علاوه بر سوار کردن مسافر موتور سوران درآمدهای دیگری را نیز از این طریق کسب می‌کنند که در این بین با جابه‌جایی یک پاکت یا یک وسیله نیز می‌توانند درآمد یک روزشان را کسب کنند تا جایی که و این بستگی دراد که چقدر مسیر را زودتر پیدا کنند و این سرعت موجب افزایش درآمد این افراد می‌شود.

این در حالی است که پخش لوازم تجاری و بازاریابی برای شرکت های مختلف از دیگر کارهایی است که موتورسواران انجام می دهند؛ شرکتی در آگهی خود عنوان می کند حقوق ثابت 700 هزار تومان به علاوه مزایا را به جیب می‌زنند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد پیک‌های موتوری از کار و درآمد خود رضایت کافی را دارند زیرا منبع درآمد این افراد از یک فرد لیسانسه مشغول در یک شرکت بیشتر است.

با وجود نبود کار مناسب برای جوانان مخصوصا در شهرهای بزرگ باید انتظار ایجاد این مشاغل را در سطح شهر و با درآمدهای بالا داشت.


منبع: میزان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 30 بهمن 1395 - 09:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن