تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797007293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورجه: «هفت» در خدمت پیشرفت سینما است/ فهیم: مدیران فرهنگی اندازه فوتبالیست‌ها هم تحمل ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
شورجه: «هفت» در خدمت پیشرفت سینما است/ فهیم: مدیران فرهنگی اندازه فوتبالیست‌ها هم تحمل ندارند
شورجه: «هفت» در خدمت پیشرفت سینما است/ فهیم: مدیران فرهنگی اندازه فوتبالیست‌ها هم تحمل ندارند با گذشت یک هفته از پایان جشنواره فیلم فجر،‌ همچنان برخی جریان های خاص به فشار روی منتقدان این رویداد از جمله برنامه تلویزیونی «هفت» ادامه می دهند، تا آنجا که حتی روز گذشته پای وزیر ارشاد را هم به این ماجرا باز کردند.


به گزارش فرهنگ نیوز، ‌جمال شورجه کارگردان شناخته شده کشورمان که بارها در هیئت داوران جشنواره سینمایی متعدد از جمله همین فیلم فجر حضور داشته است، ارزیابی دقیق و کاملی در این رابطه دارد.

یک برنامه انتقادی خوب

شورجه به جام جم آنلاین گفت: بنظر من برنامه «هفت» یک برنامه انتقادی خوبی است، آقای افخمی هم چه به لحاظ تئوری و چه به عنوان کارگردان و فیلمساز از منظر عملی شناخت کاملی از سینمای ایران دارد و در اجرا هم موفق بوده است و این برنامه هم در خدمت پیشرفت سینمای ایران است.

شورجه تاکید کرد: من تعجب می کنم وقتی یک جوان دانشجو در مقابل رییس جمهور آن طور تند و صریح حرف هایش را بیان می کند چرا ما در حوزه فرهنگ و هنر از یکی دو انتقاد از یک رویداد یا داوری های یک جشنواره این همه به هم می ریزیم و آشفته می شویم. این نشان می دهد که در مملکت ما آزادی به حمدالله وجود دارد، باید انتقادپذیری مان را بالا ببریم.

کارگردان سی و سه روز افزود: سینمای ما کم انتقاد ندارد، مسوولان فرهنگی باید این انتقادها را بشنوند و از آنها در مسیر اصلاح و پیشرفت بهره ببرند البته معتقدم این انتقادها نباید به سمت توهین یا تند شدن بیهوده کشیده شود، بگومگو خوب نیست، حرمت ها را نگاه داریم و با زبان نرم و محترمانه در رسانه ملی بیان کنیم.

شعار پویایی رسانه می‌دهند اما در عمل جلوی رسانه را می‌گیرند

محمد تقی فهیم، روزنامه نگار و از منتقدان پیشکسوت سینما هم صحبت هایش را این گونه شروع کرد: همین ابتدا بگویم رسانه اگر جسور نباشد، اگر قدرتمند نباشد، اگر نتواند به مسائل چالشی ورود کند اصولا رسانه نیست.

فهیم در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: حالا یک برنامه سینمایی به نام «هفت» در یک رسانه فراگیر و ملی آمده و به درستی به رسالت خودش عمل می کند ، سمت مردم قرار می گیرد و بازتاب دهنده خواسته مردم می شود، طبیعی است که برخی عصبی می شوند، عکس العمل تند نشان می دهند، فقط نمی دانم تضاد این واکنش ها را چگونه با شعارهای خودشان مانند آزادی و پویایی رسانه می خواهند توجیه کنند؟

این منتقد پیشکسوت سینما ادامه داد: بنظرم تمام این فشارها روی تلویزیون و برنامه هفت گواهی می کند که هفت و افخمی کاملا درست عمل کرده اند و حتی تازه توانسته مسیرش را بخوبی پیدا کند، خیلی ها انتظار داشتند چنین برنامه ای باشد و حالا ما یک برنامه خوب سینمایی و جدی و چالشی داریم.

فهیم افزود: اگر برنامه نود برنامه ای پربیننده و موفق است برای این است که همیشه چالشی بوده و بدون ملاحظه و رودربایستی تمام اجزای فوتبال را زیر ذره بین می برد از داوری تا پشت پرده و زد و بند، حالا سوال من این است که آیا مدیران فرهنگی ما و هنرمندان ما اندازه فوتبالیست ها و مدیران ورزشی صبر و تحمل و آستانه شنیدن نظر مخالف و انتقادی را ندارند؟

علیرضا رئیسیان، دیگر کارگردان سینما و صاحب فیلم هایی از جمله چهل سالگی، دوران عاشقی و ... هم در این رابطه فقط به همین جمله بسنده کرد که وقتی تقریبا همه جامعه سینمایی کشور روی ضعف جشنواره و داوری های آن اتفاق نظر داشته اند، نباید گناه را گردن منتقد و فضای مجازی و این برنامه و آن برنامه انداخت، در هیچ کجای دنیا این گونه نیست. 

منبع: جام جم


95/11/27 - 16:56 - 2017-2-15 16:56:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن