تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796961335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماس‌های مکرر اعضای ستاد ترامپ با روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تماس‌های مکرر اعضای ستاد ترامپ با روسیه
بر اساس یک گزارش اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور امریکا، پیش از برگزیده شدن وی در انتخابات، تماس‎های مکرری با مقامات اطلاعاتی ارشد روسیه داشته‎اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پرس تی وی روزنامۀ نیویورک‌تایمز امریکا روز سه‎‏شنبه با انتشار گزارشی به نقل از «چهار مقام فعلی و سابق امریکا» اعلام کرد اعضای ستاد ترامپ در یک سال منتهی به پیروزی این غول املاک و مستغلات امریکا در انتخابات ریاست‎جمهوری، مکرراً با مقام‏‌های اطلاعاتی روسیه تماس گرفته‌اند.

در این گزارش به نقل از سه تن از این مقامات امریکایی که نامشان ذکر نشده، آمده است: «سازمان‏‎‌های اطلاعاتی و اجرای قانون امریکا در همان حدود زمانی که متوجه شدند شواهدی وجود دارد که نشان می‎‌دهد روسیه با هک کردن [ایمیل‌های] کمیتۀ ملی حزب دموکرات سعی در ایجاد اخلال در انتخابات ریاست‏‌جمهوری امریکا را دارد، این ارتباطات [میان اعضای ستاد ترامپ و مسکو] را قطع کردند.»

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، تحقیقات دربارۀ ارتباط اعضای ستاد ترامپ با مقامات روسی کماکان ادامه دارد.

در این گزارش به ماهیت تماس‎های ادعاشده، اشاره نشده است و تنها نام پال جان منافورت که سال گذشته برای چند ماه ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت، به میان آمده است.

منافورت که پیشتر مشاور انتخاباتی ستاد جرالد فورد، رونالد ریگان، جرج هربرت واکر بوش، باب دول، جرج دابلیو بوش و جان مک‏کین نیز بوده است، سابقۀ ارائۀ مشاورۀ سیاسی در کشورهای روسیه و اوکراین را نیز در پروندۀ خود دارد.

منافورت در واکنش به این گزارش، آن را «بی‎معنی» دانست و افزود: «من اصلاً نمی‌فهمم اشارۀ این گزارش به چیست. من هرگز آگاهانه با افسران اطلاعاتی روسیه سخن نگفته‌‏ام و هرگز با موضوعی مرتبط با دولت روسیه یا دولت [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] سروکار نداشته‎ام.»

وی همچنین گفت: «این‎گونه نیست که این افراد نشانی روی لباسشان داشته باشند که رویش نوشته شده باشد: من یک افسر اطلاعاتی روسیه هستم.»

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ستاد ترامپ بر سر موضوع حملۀ سایبری یا دیگر تلاش‌های مسکو برای نفوذ در انتخابات ریاست‏‎جمهوری امریکا، با این کشور تبانی کرده است یا خیر.

به گفتۀ مقاماتی که با این روزنامه گفت‌وگو کرده‎اند، هنوز هیچ مدرکی دال بر تبانی ستاد ترامپ با روس‎ها یافت نشده است.

مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی هستند که هکرهای روس سال گذشته با حملات سایبری سعی داشتند بر نتیجۀ انتخابات ریاست‌‎جمهوری امریکا تأثیر بگذارند. این در حالی است که مسکو بارها این اتهام را رد و اعلام کرده است واشنگتن می‌بایست برای اثبات ادعای خود مدرک ارائه دهد.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات، ادعاهای مطرح‌شده دربارۀ هکرهای روس را مضحک خواند و گفت رقبای دموکراتش سعی دارند با این ادعاها بر شکست انتخاباتی خود سرپوش بگذارند.

بااین‌حال ستاد ترامپ در تاریخ 19 دی اعلام کرد رئیس‌جمهور امریکا یافته‌های مقامات اطلاعاتی این کشور مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را پذیرفته است.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌‎شنبه می‌بایست پاسخگوی جنجالی دیگر در ارتباط با روسیه می‎‏بود و آن موضوع استعفای مشاور امنیت ملی ترامپ به دلیل ارتباط گرفتن وی با مقامات روس بود.

اسپایسر گفت روز دوشنبه از مایکل فلین خواسته شد تا از مقام خود کناره‎گیری کند چرا که با ارائۀ اطلاعات گمراه‌کننده به مقامات امریکایی «اعتماد» متقابل را خدشه‎دار کرده بود.

پیشتر رسانه‌های امریکایی گزارش داده بودند که فلین زمانی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، تحریم‎های تازه‏‌ای علیه روسیه اعمال کرد، از سرگئی کیسلیاک، سفیر مسکو در واشنگتن خواسته بود در واکنش به تحریم‌‏ها خویشتن‏داری نشان داده و منتظر دورۀ ریاست‏‌جمهوری ترامپ باشد.

روز سه‏‌شنبه اعلام شد در تاریخ 7 بهمن به ترامپ اعلام شده است که وزارت دادگستری نگرانی‎‌هایی دربارۀ رفتار فلین دارد. این در حالی است که ترامپ پیشتر گفته بود که از گزارش‌‏های موجود دربارۀ فلین بی‌خبر بوده است.

درحالی‌که بررسی‎‏ها نشان می‎دهد گفت‎‏وگوی فلین با سفیر روسیه پیش از به ریاست‌جمهوری رسیدن ترامپ، خلاف قانون امریکا است، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که ترامپ «از چند هفتۀ پیش» متوجه وجود مشکلاتی در مورد تماس‌های تلفنی فلین شده است، اما چنین نتیجه‎گیری کرده است که اقدامات وی نقض قانون به‌حساب نمی‎آیند.

اسپایسر تصریح کرد علت کناره‎گیری فلین به دلیل خدشه‎‏دار شدن اعتماد رئیس‎‏جمهور به وی بوده است و افزود: «سطح اعتماد میان رئیس‎جمهور و ژنرال فلین به نقطه‎ای رسیده بود که وی احساس کرد می‎بایست تغییری ایجاد کند. رئیس‎جمهور دربارۀ این‎‏که ژنرال فلین معاون رئیس‎جمهور و دیگران را گمراه کرده است، نگران بود.»

در همین حال چند تن از جمهوری‎خواهان برجستۀ امریکا روز سه‎‏شنبه به جمع دموکرات‎هایی پیوستند که خواهان بررسی ارتباط ترامپ با مسکو هستند.

این موضوع ایجاد سؤال کرده است که چرا ترامپ باوجود آگاهی از اقدامات فلین، پس از گذشت 2 هفته و علنی شدن موضوع، وی را کنار گذاشته است و حتی به معاون خود اعلام نکرده است که فلین به وی دروغ گفته است.



۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن