تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796984048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان/روحانی همراه با یک اصلاح‌طلب وارد رقابت انتخاباتی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



رونمايي از استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان/روحانی همراه با یک اصلاح‌طلب وارد رقابت انتخاباتی می‌شود
احمدی‌نژاد توصیه به عدم حضور در انتخابات شد و از ظرف دیگر با اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان برخی در فضای سیاسی تردیدهایی درباره تأیید صلاحیت روحانی مطرح کردند هم زمان هم اصلاح طلبان در اظهار نظرهای شخصی خود اعلام کردند که از حسن روحانی حمایت می‌کنند. در اردوگاه اصولگرایان هم گروه جدیدی درون این جریان برای به سرانجام رساندن پروژه وحدت ظهور کرد و این روزها هم صحبت‌هایی درباره کاندیدای پوششی اصلاح طلبان به گوش می‌رسد.
روز نو :  احمدی‌نژاد توصیه به عدم حضور در انتخابات شد و از ظرف دیگر با اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان برخی در فضای سیاسی تردیدهایی درباره تأیید صلاحیت روحانی مطرح کردند هم زمان هم اصلاح طلبان در اظهار نظرهای شخصی خود اعلام کردند که از حسن روحانی حمایت می‌کنند. 
به گزارش روزنو، در اردوگاه اصولگرایان هم گروه جدیدی درون این جریان برای به سرانجام رساندن پروژه وحدت ظهور کرد و این روزها هم صحبت‌هایی درباره کاندیدای پوششی اصلاح طلبان به گوش می‌رسد. با این اوصاف می‌توان گفت که یکی از غیر قابل پیش بینی ترین انتخابات‌های ریاست جمهوری را پیش رو داریم. انتخاباتی که بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم تأیید صلاحیت حسن روحانی می‌تواند تابوی بزرگی را بشکند و یا در صورت به وحدت نرسیدن اصولگرایان و عدم پیروزی‌شان می‌تواند به گفته برخی از تئوریسیان های این جریان، پرونده آنها را دست کم تا سال 1400 ببندد. به نظر می‌رسد انتخابات سال 96، علاوه بر پاستور، تکلیف خیلی مسائل دیگر هم قرار است روشن شود. مسائلی چون رابطه روحانی و اصلاح طلبان و یا روند فعالیت‌های اصولگرایان. رابطه اصلاح طلبان و روحانی که در طول دولت یازدهم؛ علی رغم مطرح شدن انتقاداتی از سوی این جریان در یک فضای حمایتی تداوم پیدا کرده است، باید دید که با به گوش رسیدن زمزمه‌هایی درباره معرفی کاندیدای پوششی، این رابطه همچنان حسنه می‌ماند یا خیر. البته که نظرات درباره معرفی کاندیدایی از سوی اصلاح طلبان تحت عنوان «کاندیدای پوششی» کاملاً متفاوت است. اما دلیل اصلاح‌طلبانی که با این موضوع موافقند این است که باید از فضای انتخاباتی بهره برد و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان را بین مردم تبیین کرد. هرچند که برخی از اصلاح طلبان هم بر این عقیده‌اند که در فضای انتخاباتی در صورت عدم معرفی یک کاندیدای اختصاصی هم می‌توان چنین کاری کرد.


حق‌شناس: به دنبال استفاده صحیح از فضای انتخاباتیم


محمد جواد حق‌شناس، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، در همین راستا به «امید ایرانیان» می‌گوید: «گفتن "کاندیدای پوششی" عنوان دقیق و درستی نیست. چراکه اصلاح‌طلبان گفتمانی را نمایندگی می‌کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم در گفتمان آینده انتخاباتی، شاهد غیبت اصلاح طلبان باشیم.»


او می‌افزاید: «قطعاً اصلاح‌طلبان باید در انتخابات حضور یابند و دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند. چراکه جامعه از آنها چنین انتظاری دارد. در واقع انتظار دارد که این گفتمان در فضای انتخابات سخن و نقد خود را در همه حوزه‌ها و روندهایی که در عرصه‌های مختلف کشور از فرهنگ گرفته تا سیاست خارجی و امنیتی مطرح کند.»


 حق‌شناس معتقد است که انتخابات برای جریانات سیاسی کشور یک فرصت است و کسی نمی‌تواند از این فرصت چشم پوشی کند.


او می‌افزاید: «جریان اصلاح‌طلبی، جریانی پویا، با تحرک و زنده است اما در عین حال نمی‌تواند خود را از داشتن یک نامزد انتخاباتی در انتخابات به صورت داوطلبانه محروم کند. بنابراین ممکن است که اصلاح‌طلبان، نامزدی داشته باشند ولی بر سر راه کاندیدایشان موانعی به وجود آید.»


حق‌شناس تأکید می‌کند که این گفتمان نیاز به حضور در انتخابات دارد.


او ادامه می‌دهد: «اصلاح‌طلبان نسبت به اداره کشور و نسبت به حضور مردم پای صندوق رأی و نسبت به آینده سیاسی کشور متعهد هستند. حضور نامزد یا نامزدهایی در انتخابات که بتوانند تفکرشان را نمایندگی کنند، بدین معنی نیست که نمایندگان اصلاح‌طلب در روز رأی گیری با یکدیگر رقابت کنند.»


 او در پایان می‌گوید: «فکر می‌کنم حداقل کاری که اصلاح طلبان باید انجام دهند، این است که با یک کاندیدا در روز رأی گیری حاضر شوند و درون جریان‌شان بتوانند ظرفیت‌های مختلفی را معرفی و نگاهشان را مدیریت کنند.»


جلالی‌زاده: باید بر اساس شرایط تصمیم گیری کرد


همچنین جلال جلالی‌زاده عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم به «امید ایرانیان» می‌گوید: «به نظرم درباره مسائل سیاسی نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت. بنابراین در زمان خودش باید تصمیم گرفت که آیا اصلاح طلبان باید تنها از حسن روحانی حمایت کنند و یا اینکه کاندیدایی را در نظر داشته باشند.»


 او با بیان اینکه باید عرصه رقابت برای همه جریان‌های سیاسی کشور باز باشد، تأکید می‌کند: «معتقدم تا زمانی که هنوز تکلیف کاندیداها مشخص نشده است، اصلاح طلبان می‌توانند بیش از یک کاندیدا داشته باشند تا شرایط تأیید صلاحیت‌ها مشخص شود. در صورت مشخص شدن صلاحیت‌ها می‌توان تصمیم گرفت که آیا باید از یک کاندیدای دیگر حمایت کنند و یا حسن روحانی تأیید صلاحیت می‌شود یا نمی‌شود.»


 او می‌افزاید:» اما به هر صورت یکی از استراتژی‌های اصلاح طلبان باید این باشد که از فضای انتخاباتی به نفع خودشان بهره بگیرند. در واقع چه از روحانی حمایت کنند و یا از کاندیدای دیگر باید در پی این باشند که نظراتشان را در این فضا انتقال دهند.»


 جلالی زاده تأکید می‌کند: «اصلاح طلبان در بعضی بخش‌ها انتقادهای جدی به حسن روحانی دارند و حمایت از حسن روحانی در انتخابات به این معنا نیست که چشم بر ضعف‌ها پوشانده‌اند. اصلاح طلبان اگرچه نقدهایی دارند اما قطعاً در پی شکست رأی حسن روحانی هم نیستند. بلکه می‌توانند از یک کاندیدا برای بیان نقدها و نظراتشان از تیریبون های رسمی استفاده کنند."»


امانی: معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب برای مطالبه گری و شفافیت فضا


شهربانو امانی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و عضو حزب کارگزاران هم با بیان اینکه با معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب موافق هستم، می‌گوید: «سبد رأی اصلاح طلبان بود که در اختیار حسن روحانی قرار گرفت و او توانست، پیروز میدان شود. در واقع اصلاح طلبان، حامیانی دارند که آرایشان کم نیست.»


 او در عین حال می‌گوید: «معتقدم اصلاح طلبان قطعاً باید یک کاندیدا داشته باشند. چراکه سپهر سیاسی ایران مقتصات خود را دارد. بنابراین اصلاح طلبان باید تلاش کنند که با برنامه ریزی مدون تجربه انتخابات 92 ریاست جمهوری را ارائه دهند. چراکه در سال 92، زمان برای برنامه ریزی کم بود ولی بسیار خوب مدیریت شد. اما الان شرایط به گونه دیگری است.»


 امانی می‌گوید: «بخش‌هایی از عملکرد حسن روحانی قابل دفاع است و ما به عنوان اصلاح طلب، تمام قد از آن بخش‌ها مانند سیاست خارجی، دفاع می‌کنیم اما بخشی از عملکرد دولت قابل دفاع نیست و دولت نیز پاسخگوی این بخش‌ها نیست.»


 او می‌افزاید: «دولت در بحث سیاست داخلی عملکرد قابل دفاعی ندارد. بسیاری از استانداران و فرمانداران فعلی، دل در گرو این دولت ندارند و این موضوعی است که بارها از سوی اصلاح طلبان گوشزد شد. هر بار هم که اصلاح طلبان در این راستا صحبتی کردند، برخی گفتند که برای مخالفان دولت خوراک درست می‌کنید. این در حالی است که اصلاح‌طلبان برای رفع ضعف‌ها، این مطالب را عنوان می‌کردند.»


 امانی ادامه می‌دهد: «اصلاح طلبان به خوبی می‌دانند که شرایط دولت سخت بوده و هست اما حسن روحانی برای اینکه بتواند رأی قاطع‌تری از دفعه قبل هم بیاورد نیازمند شفاف سازی و حتی خود انتقادای است. هیچ ایرادی ندارد که دولت خودش ضعف‌هایش را بگوید.»


او در پایان می‌افزاید: «بنابراین فکر می‌کنم که حضور یک کاندیدای اصلاح طلب می‌تواند به شفافیت فضا کمک کند. در بخش‌های مهمی از بدنه دولت فضای رانت و سهم خواهی نهادیه شده است و می‌خواهیم که روحانی برابر این مسائل پاسخگو باشد. مجلس دهم با دولت همراه است و مردم هم با دولت همراهی می‌کنند. در این شرایط پاسخگویی، مطالبه گری و شفافیت قطعاً کار دولت و سهم مردم است اصلاح طلبان تا به امروز از دولت دفاع کرده‌اند اما بخش‌های زیادی از مطالبات مانند مطالبات زنان و جوانان بی پاسخ مانده است. همچنین در استانها علملکرد برخی استانداران و فرمانداران نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده است. در این شرایط به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان هم بد نیست که کاندیدایی برای مطالبه گری و شفافیت فضا در نظر داشته باشند.»


به نظر می‌رسد گذشته از برخی تردیدهای جریان اصلاح طلب برای معرفی یک کاندیدای اصلاح طلب، تئوریسین‌ها و فعالان نزدیک به این طیف در پی استفاده از این استراتژی برای بهره برداری از فضای انتخاباتی هستند.




تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن