تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796332197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سریال «مولانا» چه خبر؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: از سریال «مولانا» چه خبر؟
یکی از نویسندگان سریال تلویزیونی «مولانا» اعلام کرد تا به امروز سیناپس ۱۸ قسمت از این مجموعه ۲۶ قسمتی نوشته شده و دیالوگ‌های سه قسمت از فیلمنامه هم به پایان رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز : مهدی شیرزاد، یکی از نویسندگان درباره آخرین وضعیت نگارش متن سریال «مولانا» به ایسنا گفت: این سریال در ۲۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی نوشته می‌شود. قبل از شروع نگارش، تحقیقات جامعی انجام دادیم. البته همزمان با نگارش تحقیقات ادامه دارد.

وی ادامه داد: فیلمنامه این مجموعه را من و مهدی کیا می‌نویسیم. تا به امروز سیناپس ۱۸ قسمت و دیالوگ های سه قسمت نوشته شده است. در مجموع می توان گفت که ۳۰ درصد از نگارش به پایان رسیده است. امیدوارم ظرف سه ماه آینده فیلمنامه را تمام کنیم.

این نویسنده درباره تقسیم کار در هنگام نگارش توضیح داد: طرح های این مجموعه را همراه با هم درآوردیم. وقتی من روی سیناپس کار می کنم، بعد از تمام شدن به مهدی کیا می دهم و او کارهای نهایی را روی متن انجام می دهد و وقتی او دیالوگ می نویسد، بعد من کارهای نهایی را روی آن انجام می دهم. در مجموع تعامل و همکاری دو سویه بین من و مهدی کیا برقرار است و با هم روی فیلمنامه کار می کنیم.

شیرزاد در پاسخ به این سوال که برای نگارش این مجموعه از چه کتاب‌هایی استفاده کردید؟ توضیح داد: کتابی در سازمان صدا و سیما وجود دارد که درباره گویش مردم ایران در زمان‌های مختلف است. در ابتدا این کتاب را به عنوان منبع مرجع خواندم و بعد از آن کتاب های تاریخ بیهقی، فیه مافیه مولانا و گلستان سعدی کنار دستم است تا بر این اساس دیالوگ های این مجموعه را بنویسم.

وی در پاسخ به این سوال اما زبان و گویش مردم ایران در دوره مولانا با مردم امروز جامعه خیلی تفاوت دارد. شما چطور آن را امروزی کردید؟ عنوان کرد: مسلماً اگر بخواهیم مثل تاریخ بیهقی بنویسم، مردم نمی توانند با کلمات سنگین ارتباط برقرار کنند و برایشان سخت است. بیشتر از گلستان سعدی الگو می‌گیرم که زبانش برای مردم قابل هضم و روان باشد. تلاش می کنیم یک متن خوب بنویسیم.

این نویسنده درباره اینکه در این سریال کدام مقطع زندگی مولانا به تصویر کشیده می‌شود؟ اشاره کرد: ما در این سریال از ۳۷ سالگی تا زمان مرگ مولانا را به تصویر می کشیم. دوران کودکی مولانا در سریالی با نام جلال الدین به کارگردانی آرش معیریان پخش شد و حالا فاز دوم این سریال نوشته می شود.

این نویسنده در پاسخ به این سئوال که چطور ترغیب شد روی چنین موضوعی کار کند؟ توضیح داد: مسلماً هر کاری باید ویژگی هایی داشته باشد که من را به عنوان نویسنده برای نگارش داستان ترغیب کند. من همیشه علاقه مند به نگارش یک اثر تاریخی بودم. تا اینکه فرصت نگارش پیش آمد. البته باید تاکید کنم که نگارش یک کار تاریخی خیلی دشوار است.

شیرزاد عنوان کرد: راستش قبل از شروع کار فکر نمی کردم نگارش کار تاریخی تا این حد سخت و دشوار باشد، اما باید بگویم که کاملاً متفاوت از سریال های روز است.

وی درباره اینکه چند درصد به تاریخ وفادار هستید و تا چه میزان برای افزایش بار دراماتیک از تخیلتان استفاده کردید؟ گفت: در ارتباط با این مقطع تاریخی نوشته مکتوب وجود ندارد و تاریخ‌نویسان هم برای این مقطع به نوشته شاگردان مولانا رجوع می کنند. به همین دلیل بخش ابهام و تاریک زیاد وجود دارد و ما برای این بخش‌ها از تخیل و داستان‌پردازی استفاده کردیم تا قصه برای مخاطبان جذابیت لازم را داشته باشد.

فیلمنامه سریال «مولانا» در ۲۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای توسط مهدی شیرزاد و مهدی کیا به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی نوشته می‌شود.



۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن