تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796396583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تصاحب چهل‌تکه محله سراب بیرجند/ سراب آبادانی در حاشیه شهر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدتصاحب چهل‌تکه محله سراب بیرجند/ سراب آبادانی در حاشیه شهر
خبرگزاری فارس: تصاحب چهل‌تکه محله سراب بیرجند/ سراب آبادانی در حاشیه شهر
خیابان سراب بیرجند نیازهای عمرانی زیادی را طلب می‌کند و اهالی آن معتقدند مسؤولان بسیار به این محله بی‌‌توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سراب محله‌ای در جنوب شهر بیرجند است که جمعیت زیادی را در خود جای داده است. این محله در بالاتر از کمربندی شهر قرار گرفته و این امر خود مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان آن ایجاد کرده که از جمله آن رفت و آمد در این محیط خطرناک است. حرکت سریع خودروها در بزرگراه دور شهر، که برای کاهش ترافیک داخل شهر احداث شده، مشکلاتی برای اهالی محله سراب ایجاد کرده است. نبود زیرگذر برای عبور ساکنان این محله همیشه خطراتی را برای آنها ایجاد کرده و سبب وقوع تصادفات زیادی شده است. یک پل هوایی برای عبور مردم بر روی کمربندی ایجاد شده اما آن به تنهایی کافی نبوده و نیاز به زیرگذر برای عبور خودروها وجود دارد تا شاید جلوی برخی از تصادفات گرفته شود.

این محله از شهر گویا غریب مانده و مشکلات ساکنان آن فراوان است که به گوش مسؤولان نرسیده و یا اگر هم رسیده مورد غفلت آنها قرار گرفته است. برج‌های دوقلوی بیرجند با خیل عظیم جمعیت ساکن در آن، در حاشیه محله سراب واقع شده است؛ به جز آن جمعیت زیادی در منازل ویلایی سکونت داشته که نیازهای فراوانی دارند و در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. بیشتر ساکنان این محله را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که برای گذران اوقات فراغت خود نیاز به امکانات تفریحی دارند و متاسفانه از نبود فضای سبز و وسایل بازی مستقر در محل همیشه گلایه‌مند هستند. این در حالی است که به گفته اهالی این محله زمین خالی برای ایجاد فضای سبز و پارک بازی بچه‌ها در نقشه جامع سراب دیده شده که مدت‌های مدیدی است که خاکی و بلااستفاده رها شده و از نیمه ماه مبارک رمضان شهرداری چند کامیون سنگ و شن برای بهسازی آن تخلیه کرده و چند روزی در آن فعالیت داشته است اما از آن به بعد آن را رها کردند و اهالی از این امر بسیار ناراحت هستند. کودکان این محله با وسایل بازی کهنه و قدیمی که در جای خود ثابت نیز نیستند بازی کرده به طوری که این وسایل به محل تبلیغات برای دیگران بدل شده است. مردم این محله از مسؤولان درخواست دارند مانند سایر محلات شهر آنها را نیز دریابند. با محمدرسول سلیمانی یکی از اهالی سراب که دل پری از مسؤولان دارد و زحمات زیادی را برای عمران و آبادانی این محله از شهر کشیده است به عنوان نماینده اهالی سراب گفت‌و‌گویی داشتیم. سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مشکلات اهالی مشکل سند مسکن‌هایی است که مردم در آن سکونت دارند. وی با بیان اینکه شهرداری از سال 65 تا سال جاری طرح ممیزی را در این محله اجرا کرده است، تصریح کرد: با این روش زمین‌ها و خانه‌های ساخته شده مردم به نام راه و شهرسازی سند خورد و ما باید زمین‌های خود را دوباره از راه و شهرسازی خریداری کنیم.

نماینده اهالی سراب با اشاره به مراجعات اهالی سراب برای بازپسگیری زمین‌های خود، ادامه داد: دولت طرفدار راه و شهرسازی است و حق ما را ضایع می‌کند. سلیمانی به زمین‌های پایین‌تر از سراب در محوطه آخر سجادشهر اشاره کرد و گفت: در سال 78 در جلسه‌ای که در فرمانداری گرفته شد، خانه‌های ساخته شده پایین را واگذار کرده و خانه‌های ساخته شده ما را گرفتند و معتقد بودند به شکل تعاونی به مردم بازگردانده می‌شود. وی متذکر شد: راه و شهرسازی اقدام خلافی را مرتکب شده و خانه‌های ساخته شده اهالی را به عنوان زمین گرفته و آن را به نام خود سند زده است. نماینده اهالی سراب با بیان اینکه منازل و زمین‌های موجود در خیابان سپیده 15، 16 و 17 به نام راه و شهرسازی سند خورده است، یادآور شد: همچنین زمین‌های سپیده 18 و 19 نیز به نام این سازمان سند خورده است. سلیمانی نبود فضای سبز را یکی دیگر از مشکلات این محله عنوان کرد و افزود: زمین این محوطه در نقشه وجود داشته و سند آن به نام شهرداری خورده است ولی تاکنون اقدامی از طرف شهرداری در این زمینه صورت نگرفته است. وی اضافه کرد: زمین‌خواران پیگیر هستند تا زمین فضای سبز این محله را نیز تصاحب کنند. نماینده اهالی سراب با بیان اینکه شهرداری در اواسط ماه مبارک رمضان برای ایجاد فضای سبز بعد از هشت سال تاخیر یک ماشین شن را در این محوطه خالی کرد، تصریح کرد: چند روز دو کارگر اینجا اقدام به فعالیت کردند و بعد از آن اینجا را رها کرده و حتی نهال‌هایی  که حدود سه سال گذشته در این مکان کاشته شده بود را هم برای ایجاد فضای سبز نابود کردند.

سلیمانی ادامه داد: زمین فضای سبز از ابتدای خیابان سپیده 15 آغاز شده و تا انتهای خیابان سراب 2 ادامه دارد. وی با بیان اینکه اگر زمین فضای سبز تحویل شهرداری است باید آن را اجرا کند، یادآور شد: همچنین اگر می‌خواهد به فروش برسد مشکل ما را حل کنند و به نفع خانه‌های ما واگذار شود. نماینده اهالی سراب با بیان اینکه مشکل باج‌گیری شهرداری بیرجند باید حل شود، ادامه داد: باید شفاف‌سازی شود به جای اینکه راه و شهرسازی خانه‌های ما را می‌گیرد و به نام خود سند می‌زند برای زمین فضای سبز باید قاطعانه بایستد تا شهرداری کار خود را آغاز کند. سلیمانی با بیان اینکه خانه بهداشت در سراب وجود ندارد، گفت: در نقشه جامع سراب زمین ویژه خانه بهداشت دیده شده است و تابلو نیز داشته اما استانداری برای ساخت منزل کارمندان خود آن را تصاحب کرده است. وی از سازمان بهداشت شهرستان گلایه کرد و گفت: مرکز بهداشت به این محله توجه ندارد و بازرسی بهداشتی در این محله بسیار کم‌رنگ است. نماینده اهالی سراب با بیان اینکه وضعیت سطل‌های زباله بسیار نامناسب است، افزود: در چهاردیواری‌های رها شده نیز وجود زباله بیداد می‌کند که در این راستا سال گذشته با بهداشت تماس گرفتیم اما اقدامی از سوی آنها صورت نگرفت. سلیمانی با اشاره به زمان آسفالت کوچه‌های این محله، اضافه کرد: بودجه آسفالت از طرح نهضت و خود شهرداری تامین شده است. وی با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند در مورد آسفالت محله سراب در سال‌های بسیار دور، گفت: بودجه آسفالت این خیابان در خیابان مدرس هزینه شده است، در حالی که این بودجه متعلق به آبادی این خیابان بود و نباید در جای دیگر هزینه می‌شد چراکه خیابان سراب اگرچه آسفالت نشده بلکه خاکی است و زیرسازی هم نشده است. نماینده اهالی سراب با بیان اینکه تعداد جوانان در محله سراب زیاد است، یادآور شد: زمین ورزشی در این محله وجود دارد ولی اداره ورزش و جوانان در این زمینه اقدامی برای تجهیز تاکنون انجام نداده است.

به راستی برخی از محلات ما مورد بی‌مهری بسیاری قرار می‌گیرد و این امر شاید به سبب سکوت اهالی این محلات باشد. برآن شدیم تا با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند در رابطه با ادعای شهروند سرابی در زمینه فضای سبز گفت‌و‌گو کنیم. مجتبی انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یک مجموعه ورزشی برای تندرستی در حاشیه کمربندی شهر بیرجند ساخته می‌شود. وی با بیان اینکه زمین بالاتر از کمربندی رویکرد ورزشی دارد، تصریح کرد: وسایل تندرستی در این منطقه به زودی نصب می‌شود. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه ایجاد فضای ورزشی در سراب آغاز شده است، ادامه داد: شکایت اهالی این محل نشانه بی‌انصافی مردم آنجا است. انصاری گفت: برای خرید وسایل و ایجاد فضای ورزشی 30 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است. وی با بیان اینکه برنامه فضای سبز از خیابان غفاری تا میدان آدینه در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: مشکل آب در این زمینه باید حل شود تا اقدامات اجرایی سرعت گیرد. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه برای اجرای فضای سبز 500 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است، افزود: هنوز اعتباری در این زمینه به دست ما نرسیده است. انصاری خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار و حل مشکل آب کار درختکاری و ایجاد فضای سبز آغاز می‌شود.

برای آگاهی از مشکل خانه بهداشت سراب نیز به سراغ مسؤول هماهنگی و گسترش بهداشت بیرجند رفتیم. محمدعلی زنگویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: سراب باید دارای 6 تا 8 هزار نفر جمعیت باشد تا خانه بهداشت در آن مستقر شود. وی با بیان اینکه خانه بهداشت سراب در سجادشهر قرار گرفته است تا اهالی خیابان رضویه را هم پوشش دهد، تصریح کرد: جمعیت شهری از فلکه نیک اختر تا انتهای خیابان سراب هنوز 6 هزار نفر شده است. مسؤول هماهنگی و گسترش بهداشت بیرجند ادامه داد: تا زمانی که محله سراب توسعه پیدا نکند و جمعیت آن که در حال حاضر 2 هزار نفر است زیاد نشود، نمی‌توان پایگاه بهداشت را به آنجا انتقال داد. زنگویی با اشاره به مکان کنونی پایگاه بهداشت سراب، خاطرنشان کرد: به سبب آسودگی برای تردد و رفت و آمد مردم این مکان انتخاب شده است. با وجود قرارگیری خانه بهداشت در سجادشهر اهالی سراب به سختی به آن مراجعه می‌کنند و فاصله طولانی را باید طی کنند و وجود کمربندی با سرعت بالای خودروها در این مسیر نیز خود بر مشکلات افزوده است. جمعیت شهر بیرجند به دلایل متعدد رو به گسترش است؛ جمعیتی مهاجر که ترجیح می‌دهد در حاشیه شهر سکنی گزیند مشکلات متعددی را به همراه دارد که دایره خدمت‌رسانی مسؤولان را گسترده‌تر می‌کند. ::::::::::::::::::::::::::::: گزارش از: زهرا محمدی ::::::::::::::::::::::::::::: انتهای پیام/69010/ر40/

95/05/12 :: 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن