تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793280789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:انتخابات به‌معصیت‌خدا نمی‌ارزد/عده‌ای‌‌متخصص‌خشونت‌اند/چرا باید رودرروی‌هم‌باشیم؟/بگذاریم‌همه با‌آزادی به‌صحنه بیایند/مذاکرات را به‌جایی‌رساندیم که ترامپ نمی‌تواند آن‌را تحمل‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روحانی:انتخابات به‌معصیت‌خدا نمی‌ارزد/عده‌ای‌‌متخصص‌خشونت‌اند/چرا باید رودرروی‌هم‌باشیم؟/بگذاریم‌همه با‌آزادی به‌صحنه بیایند/مذاکرات را به‌جایی‌رساندیم که ترامپ نمی‌تواند آن‌را تحمل‌کند
عامل پیروزی انقلاب، اندیشه‌، بیان و کلمه بود/ امام(ره) انگاره ناسازگاری دین و سیاست را باطل کرد/ باید با اندیشه و بیان حقیقت، جامعه را آسیب ناپذیر کنیم/ اصحاب قلم، سرچشمه‌های اندیشه‌اند/ مشکلات فقط با تفکر و اندیشه حل شدنی است/یک عده‌ای متخصص خشونت هستند که نمی‌دانم آنها در کدام مدرسه تربیت شده‌اند/برجام می‌تواند الگویی ثبات‌آفرین باشد.مذاکرات را به جایی رساندیم که رئیس‌جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند این توافق را تحمل کند و می‌گوید این بدترین توافقی است که در تاریخ آمریکا امضا شده است
آفتاب‌‌نیوز : رئیس جمهور با بیان اینکه نباید کتابی نوشته شود که بین مردم، اقوام و مذاهب اختلاف بیاندازد یا افراطی‌گری یا خشونت را ترویج کند، گفت: یک عده‌ای متخصص خشونت هستند که نمی‌دانم آنها در کدام مدرسه تربیت شده‌اند.


به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم جایزه کتاب سال در تالار وحدت، افزود: عده‌ای از دعوا، خشونت و لشکرکشی خوششان می‌آید در حالی که ما یک ملت هستیم که یک انقلاب، قانون اساسی، رهبری، دولت، فرهنگ و هویت داریم و ایرانی هستیم. پس چرا باید رو درروی هم باشیم؟


وی در ادامه افزود: چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنیم؟ تا شب احیاء که خیلی مانده، لااقل معصیت خدا را چند شب قبل از احیاء آغاز کنیم.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بگذاریم همه با آزادی به صحنه بیایند. اسلام برای ما جمهوریت، صندوق آرا و حاکمیت ملی آورده است و جمهوریت هم برای ما تقویت فرهنگ اسلامی را در برردارد. ما دولت بدون فرهنگ نمی‌خواهیم؛ دولت بدون فرهنگ بی‌ارزش است. فرهنگ هم باید در چارچوب قانون باشد تا ما به اهداف بلند انقلاب برسیم.


روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این پرسش که امام (ره) چگونه توانست انقلاب را رهبری کرده و حتی نیروهای مسلح را به دامان ملت و انقلاب بکشاند، تصریح کرد: امام (ره) با قلم و کلام جامعه را به حرکت درآورد و در واقع عامل پیروزی انقلاب ما اندیشه، قلم و بیان بود. امام (ره) با دو نظریه همراهی دین با سیاست و وحدت ملت انقلاب را به پیروزی رساند.


رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه نظر امام (ره) این بود که دین از سیاست جدا نیست، گفت: بعضی این نظریه را نمی‌پسندیدند و فکر می‌کردند که اساساً جنس سیاست با دین سازگار نیست،زیرا دین و صداقت، معنویت و وفا به عهد استوار است اما جنس سیاست فریب، دروغگویی، کلاه سر هم گذاشتن و دورویی است. در حالی که سیاست به معنای اداره صحیح جامعه، ارتباط با سایر کشورها و حفظ منافع، امنیت و مصالح ملی عین دیانت است.


روحانی افزود: مگر پیامبر (ص) با دیگران معاهده صلح نداشت و آیا در مدینه مسلمانان و غیرمسلمانان با هم در چارچوبی زندگی نمی‌کردند؟ معنای اسلام این نیست که سایر افکار و ادیان را حذف کرد. دین اسلام کمال یافته همه ادیان گذشته است اما سایر ادیان هم جای خود را دارند.


وی ادامه داد: امام (ره) با این تفکر که دین از سیاست جدا نیست و اگر سیاستی هویت مردم را بر باد داد، دین باید قیام کند‌، راه و رسم درست را در جامعه استقرار بخشید و اگر این نظریه نبود چیزی از نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نداشتیم.


رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه نظریه دوم امام (ره) این بود که یک ملت با یک صدا و در کنار هم می‌توانند در برابر هر قدرتی پیروز شوند، افزود: این نظریه را هم خیلی‌ها نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند نمی‌شود با دست خالی کاری کرد. من در آبان، آذر و دی 57 در پاریس که با امام خمینی (ره) صحبت می‌کردیم می‌دیدم ایشان هیچ تردیدی نداشت که انقلاب پیروز است. امام (ره) معتقد بود که وقتی ملت اراده کرد در برابر هر قدرتی پیروز می‌شود. در دوران ناامنی‌های اول انقلاب در کردستان و یا دوران جنگ تحمیلی هم امام (ره) از مردم دعوت کردند که به صحنه بیایند و با حضور مردم ما پیروز شدیم.


روحانی در ادامه گفت: چرا ما در مذاکرات هسته‌ای در برابر 6 قدرت موفق شدیم؟ پایه توافق هسته‌ای رأی مردم در خرداد 92 بود. رهبری در این سال تأکید کردند که رأی مردم حق‌الناس است و من هم یک رأی دارم و کسی از آن خبر ندارد. نظریه دیگر ایشان نیز نرمش قهرمانانه بود که این دو نظریه ما را پیروز کرد. در واقع همین تأکید رهبری بر حق‌الناس بودن رأی مردم، موجب حضور مردم  پای صندوق‌های رأی شد. در آغاز مذاکرات هم عده‌ای می‌گفتند نباید با 6 قدرت مذاکره کرد زیرا آنها کلاه گشادی سر ما می‌گذارند و ما هم گفتیم ما عمامه داریم و کلاه سرمان نمی‌رود. با این وجود با طرح نظریه نرمش قهرمانانه و با تکیه بر قدرت ملی و با منطق و استدلال ما مذاکرات را به جایی رساندیم که رئیس‌جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند این توافق را تحمل کند و می‌گوید این بدترین توافقی است که در تاریخ آمریکا امضا شده است.


رئیس دولت یازدهم افزود: این در حالی است که این توافق به نفع همه و برد- برد است. می‌بینیم که پس از توافق هسته‌ای مذاکرات قزاقستان- آستانه به وجود آمد و مذاکرات هسته‌ای می‌تواند الگویی برای مذاکراتی باشد که به ثبات و امنیت منطقه کمک کند.


روحانی تأکید کرد: اگر نظریه تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی و نرمش قهرمانانه نبود ما موفق نمی‌شدیم. ما با فکر، نظریه و اندیشه و کتاب می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم.


روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که کتاب آینه‌ای است از یک اندیشه و فکر یک عالم، اندیشمند، هنرمند و صاحب قلم،‌ گفت: کتاب همان فکری است که خداوند به ما عنایت داده است که اندیشه ما با حرکت قلم به دیگران اعلام، تفهیم و ماندگار شود. اگر این عنایت پیش پای بشر نبود چگونه انسان می‌توانست در میان خود اتصال برقرار کند؟


وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه انتقال اندیشه به غیر از انتقال سینه به سینه، کتابت است،‌ خاطرنشان کرد: معجزه آسمانی اسلام هم گاهی قرآن نامیده می‌شود و گاهی کتاب، گاهی بر بعد نوشتاری آن تأکید می‌شود و گاهی بر بعد تلاوت و بیان آن. معجزه پیامبر اسلام کتاب است و قرآن، یعنی نوشتن و خواندن و تلاوت کردن که همین معجزه بر کفر و استبداد پیروز شد.


روحانی در ادامه گفت: هرچه در کتاب سخن نو، راه نو و نظریه نویی مطرح شود جاذبه آن بیشتر خواهد بود. خیلی‌ها کتاب نوشته‌اند اما کتاب آنها ماندگار نبوده است در حالی که برخی کتاب‌ها در کتابخانه‌های مردم در کنار قرآن مجید قرار گرفته است. دیوان حافظ، گلستان سعدی یا اشعار مولانا در کنار قرآن و نهج‌البلاغه در قفسه کتاب مردم وجود دارد. این نشان می‌دهد که ما کتابت ماندگار در تاریخ داریم. فکر می‌کنید کتاب‌های بوعلی، فارابی، شیخ مفید یا شیخ طوسی از قفسه‌ها حذف می‌شود. هر مقدار که از فکر و اندیشه خود بهتر بهره ببریم کتاب ما ماندگارتر خواهد بود.


به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا جاذبه کتاب کم شده است خطاب به حاضران در این مراسم، اظهار کرد: شما باید جواب این سوال را بدهید و وزیر ارشاد هم حرف‌های شما را می‌شنود. اصولاً وزرای ارشاد دولت یازدهم گوش شنوایی دارند. ما باید برای کتاب جاذبه ایجاد کنیم و ببینیم مشکل کار کجاست؟ و وزارت ارشاد باید این مشکل را از طریق اندیشمندان، ناشران و صاحب نظران حل کند. ما باید مولفین و همچنین ناشرانی که به یک برند تبدیل شده‌اند را تقویت کنیم.


روحانی در ابتدای سخنرانی خود با تبریک ایام دهه فجر،‌ گفت: انقلاب اسلامی پیروزی منطق، بیان، استدلال، قلم، کتابت، علم و عهد استوار مردم با امام (ره) بود که توانست در برابر قدرت‌ها و انواع ابزارهای نظامی و امنیتی و پشتیبانی همه ابرقدرت‌ها از رژیم استبداد پیروز شود. انقلاب اسلامی این واقعیت را بر ما آشکار کرد که هر چند راه سخت و طولانی باشد اما پایانش پیروزی حق بر باطل است.


منبع: ایسنا




۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن