تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797584581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل وال‌استریت‌ژورنال و گاردین از تهدیدهای ترامپ علیه ایران: سیاست او سرمایه‌گذاری روی رضا پهلوی است/اما سلطنت در ایران منفور است/ایرانیان به‌خوبی تجربه احمدی‌نژاد را دارند و می‌دانند تندروی تا چه‌اندازه خطرناک است/بازی ترامپ به‌نفع تندروهاست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تحلیل وال‌استریت‌ژورنال و گاردین از تهدیدهای ترامپ علیه ایران: سیاست او سرمایه‌گذاری روی رضا پهلوی است/اما سلطنت در ایران منفور است/ایرانیان به‌خوبی تجربه احمدی‌نژاد را دارند و می‌دانند تندروی تا چه‌اندازه خطرناک است/بازی ترامپ به‌نفع تندروهاست
هدف ممنوعیت سفر ایرانیان و تحریم‌های موشکی اخیر علیه ایران منحرف‌کردن افکار عمومی داخلی امریکا و در راستای منافع نتانیاهو و کشورهای عربی ثروتمند متحد امریکاست/پیام ترامپ آن است که مشکل او صرفا با دولت ایران نیست بلکه با ملت ایران است./واقعیت آن است که از سال ۱۹۷۵ میلادی به این سو حتی یک ایرانی نیز در خاک امریکا، آمریکایی‌ای ‌را نکشته است./ایرانیان بهای بالایی برای اظهارات تندوانه و تنش‌زای دولتمردان پیشین خود پرداخت کرده‌اند. رفتار ترامپ اکنون اما بهانه خوبی را به دست تندروها در داخل ایران می‌دهد/کلیت نظام در ایران هنوز هم به دیپلمات‌ها و تکنوکرات‌های اقتصادی نیاز دارد
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- روزنامه گاردین در مطلبی اشاره کرده است که حملات لفظی اخیر رییس‌جمهوری امریکا و اطرافیان او علیه ایران و وضع تحریم‌های تازه علیه تهران پس از آزمایش موشکی، در داخل بازی را دست تندروها و به نفع آنان قرار خواهد داد.  


به گزاش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که ایرانیان به خوبی تجربه زندگی با احمدی‌نژاد را دارند و می‌دانند که اظهارات و اقدامات تندروانه یک سیاستمدار که با شور و حرارت صحبت می‌کند تا چه اندازه خطرناک است. سیاستمداری که متوجه طرف مقابل نیست و اغلب گفته‌هایش دروغ و تحریف حقایق هستند. این رویکرد را در قبال ممنوعیت سفر ایرانیان و تحریم‌های موشکی اخیر علیه ایران می‌بینیم. این روزنامه از این موضوع به عنوان اقدام ایران‌هراسانه ترامپ یاد می‌کند و هدف آن را منحرف‌کردن افکار عمومی داخلی امریکا می‌داند که در راستای منافع نتانیاهو و کشورهای عربی ثروتمند متحد امریکا هستند.



تحلیل وال‌استریت‌ژورنال و گاردین از تهدیدهای ترامپ علیه ایران: سیاست او سرمایه‌گذاری روی رضا پهلوی است/اما سلطنت در ایران منفور است/ایرانیان به‌خوبی تجربه احمدی‌نژاد را دارند و می‌دانند تندروی تا چه‌اندازه خطرناک است



این روزنامه اشاره می‌کند که مسئله اساسی این است؛ پیام ترامپ آن است که مشکل او صرفا با دولت ایران نیست بلکه با ملت ایران است. چرا که او شهروندان ایرانی را از سفر به ایران منع کرده است؛ این در حالیست که در حدود ۱۲ هزار دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در امریکا حضور دارند. همچنین داده‌های موسسه آموزش بین‌المللی نشان می‌دهد که این میزان دانشجو بی‌سابقه است و مجموع شش کشور دیگر قرار گرفته در فهرست مجموعا ۵۰۸۵ دانشجو دارند. 


این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که تصمیم اخیر امریکا امید دانشجویان ایرانی را بر باد داد. فرار مغزها از ایران همواره به امریکا صورت می‌گرفت و افرادی مانند امید کردستانی رییس اجرایی توئیتر و پی یر امیدیار بینانگذار «ای‌بی» و مریم میرزاخانی برنده برترین جایزه در ریاضیات در سال ۲۰۱۴ میلادی همگی ایرانیانی بودند که به آمریکا مهاجرت کرده بودند. 


واقعیت آن است که از سال ۱۹۷۵ میلادی به این سو حتی یک ایرانی نیز در خاک امریکا، امریکایی‌ای ‌را نکشته است. نکته عجیب آن است که ایران در حال حاضر برنامه هسته‌ای خود را به پایین سطح ممکن رسانده و بازرسی‌ها بازرسان آژانس انجام می‌شوند اما امریکا هنوز هم نگران است. گاردین اشاره می‌کند که مشکل ترامپ با موجودیت جمهوری اسلامی و در قدرت بودن آن است. 


گاردین می‌نویسد رویکرد اخیر ترامپ نشان از آن دارد که اتفاقا مشاوران اطراف او که اکثرا نزدیک به سازمان مجاهدین (منافقین) هستند بر او تاثیرگذارند و ترامپ سیاست تغییر رژیم در ایران را در دستور کار قرار داده است. این روزنامه اما اشاره می‌کند ترامپ باید بداند که منافقین به دلیل حمایت از صدام جزو منفورترین گروه‌ها در ایران هستد. 


این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که به تازگی سایت بریت بارت نزدیک به ترامپ مصاحبه‌ای را با رضا پهلوی انجام داد و او را به عنوان جایگزینی برای مشکلات ایران معرفی کرد. با این حال گاردین اشاره می‌کند در مجموع او پایگاه قوی‌ای در ایران ندارد و سلطنت در ایران منفور است.  


این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که ایرانیان بهای بالایی برای اظهارات تندوانه و تنش‌زای دولتمردان پیشین خود پرداخت کرده‌اند. رفتار ترامپ اکنون اما بهانه خوبی را به دست تندروها در داخل ایران می‌دهد؛ بخصوص آن‌هایی که می‌خواهند نشان دهند حسن روحانی راه غلطی را در پیش گرفته و صلح با غرب امکان‌ناپذیر است. 


گاردین می‌نویسد اقدامات دو هفته اخیر ترامپ، کار را برای مقامات ایران راحت‌تر کرد و ایرانیان به راحتی باور می‌کنند که امریکا دشمن آن‌هاست.


روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز در گزارشی مشابه اشاره می‌کند که اظهارات و اقدامات اخیر ترامپ به نفع دلواپسان در ایران تمام خواهد شد. این روزنامه می‌نویسد: «آنان اکنون می‌توانند راحت‌تر نمایش ضد‌امریکایی خود را اجرایی کنند و  برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده شوند. علی‌اکبر ولایتی اخیرا گفته بود که اقدامات ترامپ تنها باعث خواهد شد که خود او در اذهان مردم بی‌اعتبار شود. سردار سلامی معاون فرمانده سپاه نیز گفته بود که ایران هرگز در مقابل خواسته‌های قدرت‌های خارجی سر تعظیم فرود نخواهد آورد و برنامه موشکی‌اش را با توان ادامه خواهد داد. حجت الاسلام احمد خاتمی امام جماعت در نماز جمعه نیز گفته بود که ایران سلاح‌های مورد نیاز خود را بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با امریکا اماده کرده است. او امریکا را به گرگ تشبیه کرده بود». 


وال استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد: در یک نظرسنجی صورت گرفته در ماه دسامبر گذشته حدود نیمی از هزار پاسخ دهنده ایران سیاست‌های ترامپ را خصمانه قلمداد کرده بودند. 


این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که اقدامات اخیر ترامپ پیروزی دوباره روحانی در انتخابات را در‌ هاله‌ای از ابهام قرار داده است. این روزنامه می‌نویسد: با این حال، «علی واعظ» از کارشناسان گروه بین‌المللی بحران اشاره می‌کند که مقام معظم رهبری هنوز هم روحانی را بهترین گزینه می‌دانند. او می‌گوید: «کلیت نظام در ایران هنوز هم به دیپلمات‌ها و تکنوکرات‌های اقتصادی نیاز دارد.»




۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن