تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797011182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم كالاهاي پزشكي برای ايران با دستور ترامپ چاق شد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تحريم كالاهاي پزشكي برای ايران با دستور ترامپ چاق شد!
وزارت خزانه‌داري امريكا با انتشار اطلاعيه‌اي جديد فهرست تجهيزات پزشكي‌ را كه براي صدور به ايران نيازمند كسب مجوز ويژه هستند، به روز كرد
نویسنده : زهرا چيذري 


هنوز ميوه‌هاي برجام در حوزه دارو و درمان برداشت نشده كه با تكيه زدن ترامپ بر كرسي رياست جمهوري امريكا فهرست داروها و تجهيزات پزشكي كه به موجب تحريم‌ها ورودشان به كشورمان ممنوع بود طي ديدار رئيس‌جمهور تازه امريكا با فعالان دارويي اين كشور چاق‌تر شده است! اين در حالي است كه تصميم ديگر ترامپ براي ممنوعيت ورود شهروندان هفت كشور از جمله ايران به اين كشور محدوديت‌هاي ديگري را در مسير علمي و مراودات حوزه سلامت ميان مردم ايران و امريكا ايجاد مي‌كند چراكه بسياري از دانشمندان و پزشكان حاذقي كه در مراكز علمي امريكا فعالند ايراني هستند و ممنوعيت ورود آنها به امريكا يعني محروميت امريكا از وجود برترين دانشمندان جهان.

مطابق قوانين بين‌المللي دارو از جمله كالاهايي است كه مشمول تحريم نمي‌شود اما كشورمان طي سال‌هاي گذشته حتي در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي هم طعم تحريم را تجربه كرده است؛‌موضوعي كه با تحريم مستقيم برخي تجهيزات پزشكي و حتي داروها و همچنين سنگ اندازي براي انتقال پول با تحريم‌هاي بانكي به منظور خريد برخي داروهاي حياتي، در نهايت به فشار و تهديد عليه بيماران كشورمان منتهي شده است. اگرچه اين تحريم‌ها در بسياري از حوزه‌ها هم سازنده بود و ما توانسته‌ايم با اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و تكيه بر توانايي‌هاي دانشمندان داخلي كار را پيش ببريم و خودكفا شويم اما ايران هم مانند اغلب كشورهاي دنيا از واردات بي‌نياز نيست و برخي از داروها و تجهيزات پزشكي وجود دارد كه ما ناگزيريم آنها را وارد كنيم.
 
چاق شدن كالاهاي پزشكي تحريمي براي ايران
حالا پس از ديدار ترامپ با فعالان دارويي امريكا فهرست تحريمي كالاهاي پزشكي براي بيماران كشورمان از گذشته بلند بالاتر شده است. بر اين اساس وزارت خزانه داري امريكا با انتشار اطلاعيه‌اي جديد كه  روي سايت اينترنتي اين وزارتخانه قرار گرفته، فهرست تجهيزات پزشكي‌اي را كه براي صدور به ايران نيازمند كسب مجوز ويژه هستند، به روز كرد و اقلام بيشتري را به اين فهرست افزود. بر اين اساس از اين به بعد 35 قلم كالاي پزشكي براي ورود به ايران نيازمند مجوز دولت ترامپ است. خبرگزاري رويترز درباره اطلاعيه وزارت خزانه‌داري امريكا آورده است: اين اطلاعيه توسط اداره كنترل دارايي‌هاي خارجي خزانه‌داري امريكا و با هدف شفاف‌سازي و به روز رساني فهرست تجهيزات پزشكي‌اي كه به موجب مجوز كلي 31 سي اف آر 560. 530 مجاز به صادرات يا صادرات مجدد به ايران نيستند مگر با دريافت مجوز ويژه منتشر شده است. اين بدان معناست كه براي صدور اين تجهيزات به ايران بايد به صورت مجزا از دولت امريكا درخواست صدور مجوز شود.
 
مـيانبرهايي براي تهيـه كالاهاي تحريمي
از جمله تجهيزات پزشكي‌اي كه در اين بخشنامه آمده مي‌توان به دستگاه‌هاي توليد اكسيژن، پمپ‌هاي با قدرت پمپاژ بيش از يك ليتر در دقيقه، تجهيزات عكس برداري پزشكي تشخيص بيماري شامل: تجهيزات عكس‌برداري گاما، تجهيزات عكس برداري لمسي و تجهيزات گرمانگاري (ترموگرافي) اشاره كرد. همچنين به موجب اين اطلاعيه وزارت خزانه داري امريكا، صادرات و صادرات مجدد بيش از 35 قلم تجهيزات آزمايشگاهي نيازمند كسب مجوز ويژه از دولت امريكا است.
رسول ديناروند، رئيس سازمان غذا و دارو درباره بلندتر شدن فهرست داروها و تجهيزات تحريمي براي ايران مي‌گويد: اين دستگاه‌ها كه تقريباً شامل هزاران قلم مي‌شود قبلاً هم تحريم بود و شركت‌هاي ايراني با زحمت آنها را مي‌توانستند تهيه كنند ولي سال گذشته امريكا، تسهيلاتي را ايجاد كرد ولي حالا ترامپ مجدداً ممنوعيت را برگردانده است. وي در عين حال به مردم اطمينان خاطر مي‌دهد راه‌هاي جايگزين براي تهيه اين كالاهاي پزشكي زياد است.
 
ضرر امريكا از ايجاد محدوديت براي ايران
 ديوار كشي رئيس‌جمهور امريكا با اقداماتي مانند ممنوعيت ورود شهروندان ايراني و شش كشور اسلامي ديگر به اين كشور ميان مردم امريكا و ساير مردم دنيا بي‌ترديد خسارت‌هاي قابل توجهي را مورد توجه اين كشور خواهد كرد چراكه دانشمندان ديگر كشورها به خصوص دانشمندان و پزشكان ايراني ايفاگر نقش‌هاي حياتي در ساختار علمي اين كشور دارند و محدوديت‌هاي دولت امريكا در درجه نخست مردم اين كشور را با چالش مواجه خواهد كرد. ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت در اين باره مي‌گويد: تعداد پزشكاني كه چند ماه را در ايران و چند ماه را در امريكا مي‌گذرانند، خيلي زياد نيست، اما بالاخره تعدادي از پزشكان ايراني به ويژه آنهايي كه براي ادامه تحصيل رفته‌اند، اگر اقامت دائم نداشته باشند، ‌براي رفت‌وآمد به امريكا دچار مشكل مي‌شوند و اين موضوع بي‌تدبيري و حركت نسنجيده رئيس‌جمهور جديد امريكا را نشان مي‌دهد.

وي مي‌افزايد: نكته جالب توجه اين است كه در يكي از راهپيمايي‌هاي اعتراضي كه عليه اين قانون انجام شد، تصويري از يكي از معترضان منتشر شد كه فرد پلاكاردي در دست داشت و روي آن نوشته بود «من جانم را مديون پزشك ايراني‌الاصل هستم». بنابراين بايد توجه كرد كه تركيب جمعيتي ايرانيان مهاجر در امريكا، به گونه‌اي‌است كه ميزان بالايي از باسوادان، فارغ‌التحصيلان پزشكي، متخصصان و افرادي كه در دانشگاه‌ها اقدامات تحقيقاتي سطح بالا را انجام مي‌دهند، ايراني هستند و بديهي است كه محدوديتي كه براي ايرانيان ايجاد شده، به ضرر جامعه علمي و اقتصادي امريكا هم خواهد بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن