تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797080686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه دندان‌های خود را پوسیدگی بیمه کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چگونه دندان‌های خود را پوسیدگی بیمه کنیم؟
عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: افراد می توانند با مسواک زدن روزانه 2 مرتبه از دندان هایی سفید و سالم در تمام طول عمر برخوردار باشند.
محمد حسین خوشنویسان عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: شاخص سلامت دهان و دندان DMF)t) سال 92-91 15ساله ها در تهران 3.75 است که در سطح کشور این عدد 3.29 است و 74 درصد این شاخص به پوسیدگی، 22 درصد به دندان های پر شده و 4 درصد به دندان های کشیده مربوط است، همچنین نیاز به درمان صورت نگرفته نیز 71.7 است. 


وی اظهار داشت: DMF)t) گروه سنی 35 تا 44 سال طبق آمار سال 92-91 در تهران 12.97 است که 32.54 درصد آن به دندان های پوسیده، 35.60 درصد آن به دندان های پرشده و 31.85 درصد به دندان های کشیده شده بر می گردد و موارد نیاز به درمان که پاسخ داده نشده نیز 81.7 درصد است.


عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: شاخص سلامت دهان 65 تا 74 ساله ها طبق آمار سال 92-91 در تهران 25.17 است که 4.91 درصد این شاخص به دندان های پرشده، 13.63 درصد آن به دندان های پوسیده و 81.44 آن به دندان های کشیده مربوط می شود که نیاز به درمان انجام گرفته نشده نیز 48.7 درصد است.


خوشنویسان افزود: در گروه سنی 65 تا 74 ساله ها شاخصی به نام شاخص بی دندانی داریم که متاسفانه 52.2 درصد از این گروه سنی به طور کامل فاقد دندان هستند.


وی تاکید کرد: برای اینکه از بروز بی دندانی و پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم باید روزی 2 بار (یک بار قبل از خواب و یک بار پس از صرف صبحانه) دندان ها را هر بار به مدت دو دقیقه به طور صحیح مسواک بزنیم.


عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت بیان کرد: مسواک زدن هنگام شب که بزاق دهان حداقل است میکروب های باقیمانده مواد غذایی از دهان خارج می کند تا دندان ها پوسیده نشود و اگر شخصی در این موقع مسواک نزند، میکروب ها غذای باقیمانده را تخمیر می کنند و اسید حاصل شده از تخمیر قند و کربوهیدرات ها باعث پوسیدگی دندان می شود.


وی اظهار داشت: پس از صرف صبحانه نیز املاحی که مورد نیاز دندان است، توسط بزاق دهان و به کمک فلوراید موجود در خمیر دندان با بزاق دهان پیوند شیمیایی تشکیل می دهند که این پیوند روی مینای دندان می نشیند و سبب تقویت و استحکام دندان می شود. 


خوشنویسان گفت: اگر افراد به طور منظم 2 مرتبه در شبانه روز و هربار به مدت 2 دقیقه به طور صحیح مسواک بزنند، حدود 65 درصد از سطوح دندان ها تمیز می شود که قسمت های بین دندانی باید با استفاده از نخ دندان تمیز شود که اثربخشی آن حدود 20 درصد است و دهان شویه نیز حدود 15 درصد کمک به تمیزی دندان می کند.


وی تصریح کرد: محیط دندان را باید با استفاده از دهان شویه یا آب نمک، نمکی کنیم تا میکروب ها نتوانند در این محیط رشد کنند، از سن یک سالگی مسواک انگشتی بدون خمیردندان برای کودکان توصیه می شود و از سه سالگی والدین باید با نظارت بر فرزندشان اجازه دهند کودک خودش به طور صحیح مسواک بزند.


عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در خصوص طرح وارنیش فلوراید تصریح کرد: از سن 6 سالگی سالی 2 مرتبه دندان های کودکان را وارنیش فلوراید می کنند که سبب استحکام مینای دندان می شود که این طرح با رضایت والدین انجام می گیرد.


وی افزود: در سن 6 سالگی با رویش اولین دندان دائمی آسیای اول اگر شیار دندان آسیا در کودکی عمیق باشد این شیارها معمولا محلی برای چسبیدن شیرینی و مواد غذایی می شود که در صورت نیاز باید توسط دندانپزشک از شیار پرکن استفاده شود تا از پوسیدگی دندان ها جلوگیری شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن