تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797800545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسی مسئولیت پلاسکو را برعهده نمی‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


ابراز نگرانی نمایندگان مجلس از سوءمدیریت‌ها:
کسی مسئولیت پلاسکو را برعهده نمی‌گیرد
ساختمان پلاسکو پس از چند ساعت سوختن فرو ریخت و بیش از 20 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشاند. سیل سیستان و بلوچستان طبق برآوردهای اولیه ۳هزار واحد مسکونی را دچار خسارت کرد و جان چند هموطن را گرفت. حمله ریزگردها به استان‌های غربی کشورمان از جمله استان خوزستان نیز توان نفس کشیدن را از مردم گرفته و شرایط زندگی را برای آنها سخت کرده است.
روز نو : ساختمان پلاسکو پس از چند ساعت سوختن فرو ریخت و بیش از 20 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشاند. سیل سیستان و بلوچستان طبق برآوردهای اولیه ۳هزار واحد مسکونی را دچار خسارت کرد و جان چند هموطن را گرفت. حمله ریزگردها به استان‌های غربی کشورمان از جمله استان خوزستان نیز توان نفس کشیدن را از مردم گرفته و شرایط زندگی را برای آنها سخت کرده است.

به گزارش روز نو؛  به نحوی که در شبکه‌های اجتماعی فریاد «خوزستان نفس ندارد» بلند است، نهم بهمن ماه نیز یک گروه 16نفره از کولبرانی که از مرز سردشت بازمی‌گشتند، با ریزش بهمن مواجه شدند و پس از نجات جان چند نفر از آنها 4نفر در زیر آوار سنگین ماندند و دو نفر عصر همان روز و 2 نفر دیگر روز بعد جان خود را از دست دادند. اتفاقی که بارها تکرار شده است و تدبیری برای مواجهه با آن تاکنون وجود نداشته است. پیکر آتش‌نشانان حادثه پلاسکو روز گذشته با حضور مردم تشییع شد و حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی یکی پس از دیگری از راه می‌رسند؛ اگر راهی برای مقابله با سوءمدیریت‌ها و ضعف مدیریت بحران پیدا نکنیم.
پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس با اشاره به حادثه پلاسکو تاکید دارد: وقتی مدیریت بحران برای یک ساختمان مثل پلاسکو وجود ندارد و با اعزام همه نیروهای آتش‌نشان و امدادی و حضور نیروهای کمکی از دو استان البرز و قزوین، آواربرداری یک هفته طول می‌کشد، مشخص است که مدیریت بحرانی در کشور وجود ندارد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس به همدلی گفت که این زنگ خطر و هشدار جدی برای اتفاق‌های بزرگ‌تر است. همچنین قاسم میرزایی‌نکو که عضو فراکسیون امید مجلس است در گفت‌وگو با همدلی اظهار کرد: با توجه به این شیوه مدیریت بحران باید با کار کارشناسی جلوی وقوع حادثه‌ای بزرگ‌تر را بگیریم، چرا که طبق گزارش‌ها در صورت وقوع زلزله تهران فقط سه ماه طول می‌کشد تا اجساد را از زیر آوار بیرون بکشند و این یک فاجعه انسانی است.
عضو کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین تاکید کرد: شهردار به جای حضور در صحن مجلس از آنجایی که ضرورتی برای پاسخگویی نمی‌بیند، گزارش حادثه را در کازیه همه نمایندگان قرار داده است و این شیوه مورد قبول نیست.
پلاسکو زنگ خطری برای مسئولان
البته پروانه مافی که نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید است، در اظهار نظری متفاوت گفت که مردم باید در زمان انتخابات و رای دادن با چشم باز انتخاب کنند تا مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین نشوند.
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با همدلی با اشاره به حوادث اخیر پلاسکو، سیل سیستان وبلوچستان و تشدید گرد و غبار و ریزگردهای خوزستان گفت: گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهند که تکمیل کننده یکدیگرند و به ما تلنگر می‌زنند، حادثه پلاسکو هشدار بزرگی برای ما بود.
رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: در حادثه پلاسکو نیروهای متخصص زیادی را از دست داده‌ایم. این حادثه تلخ هشداری برای مدیریت شهری ما است، چرا که وقتی برای حادثه یک ساختمان مثل پلاسکو، آتش‌نشانی همه نیروهای خود را به مدت یک هفته بسیج می‌کند و باز هم از استان‌های البرز و قزوین نیروی کمکی می‌گیرد، به این معنی است که برای یک ساختمان هم مدیریت بحران نداریم چه برسد به مدیریت بحران کلانشهری مثل تهران.
نماینده تهران در مجلس دهم تصریح کرد: این اتفاق هشدار بسیار مهمی برای مسئولان شهرداری، وزارت کشور و هلال احمر و همه ارگان‌هایی است که با مدیریت بحران در ارتباط هستند، چرا که اگر روزی زلزله‌ای در تهران اتفاق بیفتد، فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌دهد که قابل جبران نیست.
او همچنین با اشاره به حوادث غیر مترقبه سیل سیستان و هجوم گرد و غبار خوزستان خاطرنشان کرد: البته بحث‌های زیست محیطی با حادثه پلاسکو متفاوت هستند و حوادثی مثل سیل، زلزله و هجوم ریزگردها را باید کنترل و مدیریت کنیم. همچنین به نظرم مسئول مشکلات زیست محیطی یک نهاد خاص نیست و برای تصمیم‌سازی درباره آن باید یک شورای عالی سیاست‌گذاری تشکیل شود تا به مردم پاسخگو باشد و از آن شورا برای مبارزه با مخاطرات، تصمیماتی بیرون بیاید.
سلحشوری با بیان اینکه در زمان‌های اولیه مخاطراتی مثل سیل و زلزله بشر را تهدید می‌کرد، ادامه داد: البته در عصر حاضر مخاطرات بشری از نوع مخاطرات زیست‌محیطی نیست و مدیریت آنها برای ما نباید چالش و مشکل جدی باشد، چون انسان بر این مخاطرات فائق آمده است.
عضو فراکسیون امید مجلس افزود: البته ما همچنان با مخاطرات دوران اولیه دست و پنجه نرم می‌کنیم تا مخاطرات دوران مدرن و با یک جامعه پر مخاطره مواجه هستیم که همواره ما را تهدید می‌کند.
این نماینده اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسی عهده‌دار مسئولیت پلاسکو نیست، افزود: قرار بود آقای شهردار روز یکشنبه به صحن علنی مجلس بیاید و درباره اتفاق رخ داده پاسخگو باشد، ولی ظاهرا به بهانه مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان در مجلس حاضر نشد. متاسفانه آقای شهردار الزامی برای پاسخگویی در خود نمی‌بیند و از این تریبون به او تذکر می‌دهم.
مرد پیش‌بینی مخاطرات نیستیم
همچنین قاسم میرزایی‌نکو، دیگر عضو فراکسیون امید به همدلی گفت: همیشه پس از بروز حوادث منتظریم آن بحران رد شود تا راه چاره‌ای برای آن پیدا کنیم، ولی پس از اینکه آن مشکل را پشت سر گذاشتیم، باز فراموش می‌کنیم که برای حل آن مشکل راهکار پیدا کنیم.
نماینده دماوند در خانه ملت تصریح کرد: در این باره با حنیفی، رئیس شورای شهر دماوند و معاون مسکن و شهرسازی و دبیر شورای عالی مسکن و شهرسازی صحبت کردم و راهکارهای قانونی زیادی از جمله قانون بلند مرتبه‌سازی و قانون ملی سازمان مسکن و شهرسازی وجود دارد، ولی کسی به قانون توجه نمی‌کند و طبق میل و اراده خودش از قانون برداشت می‌کند که یکی از ضعف‌های ما است.
میرزایی با بیان اینکه ما مرد پیش‌بینی مخاطرات نیستیم، گفت: پیش‌بینی نیاز به فکر دارد و ما رفتارهای بدون فکر زیادی انجام می‌دهیم. تا این حد تشکیل جلسه و تصویب قوانین جدید کار درستی نیست و نتیجه مطلوبی ندارد. اگرنمایندگان مجلس به جای تشکیل این‌همه جلسه، در کنجی بنشینند و کار کارشناسی انجام دهند، نتایج خوبی به دست می‌آید.
عضو هیات نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: همان‌طور که وقتی درباره یک موضوعی کار کارشناسی انجام می‌دهیم نتیجه خوبی به دست می‌آید، پس بهتر است این اقدامات کارشناسی قبل از بروز حادثه انجام شود. باید بررسی کنیم که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در شهرهای بزرگ مثل تهران چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد.
عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: متاسفانه در زمان بروز حوادث، مسئولان به مردم پاسخگو نیستند و حتی گاهی از طرف یک نهاد خاص حمایت می‌شوند و این خطرناک است. هنوز گزارش مجلس و دیگر مراکز در این باره آماده نیست و حتی گزارشی که رئیس جمهور دستور داده بود آماده شود هنوز تهیه نشده است. بنابراین دعوت از وزیر کشور و شهردار در مجلس نتیجه‌ای ندارد.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: مسئولیت مدیریت شهری به شهرداری سپرده شده است و باید در این باره پاسخگو باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: به نظر من نمایندگان مجلس باید به جای قانون‌گذاری فکر کنند و جلسات کارشناسی تشکیل دهند و کمیسیون‌های مجلس نیز از اقدامات شکلی و دستورات آنی جدا شوند و کار محتوایی انجام دهند تا به نتیجه برسیم. راهکار آن هم به این شیوه است که چند اولویت را برای سال جدید تعیین کنیم و بکوشیم تا پایان سال 96 آن چند اولویت را به نتیجه برسانیم.
مردم در انتخاب خود دقت کنند
پروانه مافی، دیگر عضو فراکسیون امید که عضو کمیسیون ماده 10 احزاب نیز است در گفت وگو با همدلی تصریح کرد: البته کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است و از نظر جغرافیایی موقعیت خاص خودش را دارد. بنابراین وقتی در هجوم سیل و زلزله و حوادث طبیعی قرار می‌گیرد، نمی‌توان همه این موارد را به سوءمدیریت نسبت داد.
نماینده تهران اظهار کرد: البته شهرداری و سازمان‌ها و مجموعه‌های زیر دستش در حادثه پلاسکو بی‌تقصیر نیستند و نقش مهمی در این واقعه دارند. در ماجرای پلاسکو این امر اثبات شد که شهرداری نتوانسته بر زیر مجموعه‌هایش نظارت درستی داشته باشد.
عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه همواره ضعف‌های مدیریتی وجود دارد و مردم تاوان این ضعف‌ها را می‌پردازند، گفت: امیدوارم مردم در انتخابات پیش رو با چشم باز انتخاب کنند و رای دهند تا مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین نباشند.

*همدلي




تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن