تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796816747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیامدهای صدور فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ویزا: از منع سفر دانشمند ایرانی تا بازداشت مادربزرگ ۷۵ ساله در فرودگاه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیامدهای صدور فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ویزا: از منع سفر دانشمند ایرانی تا بازداشت مادربزرگ ۷۵ ساله در فرودگاه
همزمان با اعتراضات گسترده بین المللی و انتقاد رهبران کشورهای اروپایی نسبت به فرمان تازه دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران به امریکا پیامدهای این فرمان برای ایرانیان در سطح گسترده خود را نشان داده است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-در یکی از رویدادهای مهم مرتبط دولت امریکا از بازگشت «نازنین زینوری» محقق ایرانی که شبکه های خبری از او تحت عنوان دانشمند ایرانی یاد کرده اند به امریکا خودداری کرده است. او در هفت سال گذشته در امریکا به سر برده و مدرک دکترای خود در رشته مهندسی صنایع را دریافت کرده است و در بخش تحلیل داده ها در دانشگاه کلمسون در کارولینای جوبی مشغول به کار بوده است. 




به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این محقق ۲۹ ساله ایرانی اشاره می کند که پیش تر از فرودگاه اتلانتیا به ایران برای مدتی کوتاه سفر کرده بود اکنون اما پس از فرمان ترامپ او نمی تواند به خاک امریکا بازگردد. او می گوید:«یک روز پس از رسیدن به ایران شایعاتی شنیدم درباره قانون جدید ممنوعیت سفر شهروندان ایرانی مقیم امریکا در ابتدا توجهی نکردم فکر کردم شایعه است. اما متاسفانه این شایعه حقیقت داشت». 



او می افزاید:«زمانی که در تهران از طریق تلویزیون تماشا می کردم که ترامپ چگونه فرمان احرایی را امضا می کند وحشت زده شده بود. تصمیم گرفتم با هر قیمت و هزینه ممکنی سریع ترین بلیت را برای سفر پیدا کنم». او می گوید در فرودگاه ماموران کنترل اجازه سفر او به واشنگتن را ندادند و هزاران فکر به سرش رسید درباره زندگی اش و درباره سگ اش که چه به سرش می اید درباره خودرویش و درباره شغل اش.


می گوید که بیش تر شب ها برایش تبدیل به کابوس شده اند. 


در رویدادی مشابه روزنامه «نیویورک پست» گزارش داده است که یک دانشجوی مقطع دکترا که ایرانی بوده و مدتی در فرودگاه جان اف کندی بازداشت شده بود ازاد شده است. محقق فولبرایت از لانگ ایلند پس از ۲۵ ساعت بازداشت در فرودگاه و دوبار در معرض خطر قرار گرفتن برای اخراج و فرستاده شدن به ایران در نهایت روز یکشنبه ازاد شد. نام این دانشجو وحیده راسخی است که دانشجوی زبان شناسی دانشگاه استونی بروک بوده است و تنها یکی از ده ها نفری است که در سرتاسر امریکا هدف ممنوعیت قرار گرفته است. این روزنامه اشاره می کند که تنها در فرودگاه جان اف کندی به تنهایی ۴۸ نفر از روز یکشنبه بازداشت شده اند. ۳۰ تن از آنان ازاد شده و دو تن اخراج شده اند. وکلا در فرودگاه حضور دارند و پرونده شانزده نفر دیگر در حال بررسی است. راسخی که حدود ۱۲ سال است در امریکا زندگی می کند و پس از بازدید با اعضای خانواده اش در ایران به امریکا بازگشته می گوید که بسیار خسته است و فرمان ترامپ را شرم آور می داند. 


روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز با انتشار گزارشی روایت مادربزرگی ۷۵ ساله که در فرودگاه بین المللی لس آنجلس بازداشت شده را نقل کرده است. خانم مرضیه موسوی زاده و نوه اش طبق روال زمانی تقریبا هر سال یکبار با یکدیگر دیدار می کنند. این بانوی ۷۵ ساله بر روی صندلی چرخدار سفر می کند و انگلیسی را خیلی کم بلد است. او اما یک روز پس از صدور فرمان رییس جمهوری امریکا به فرودگاه بین الملی لس آنجلس رسید. او به همراه تعدادی از مسافران دیگر بازداشت شد.


 او می گوید:«به مدت هشت ساعت نشسته بودم. برای کسی که دارای ورم مفاصل است این وضعیت بسیار بسیار سخت است. لطفا، به اقای ترامپ بگویید قبل از تصمیم گیری این چنینی به فکر تمام پیامدهای آن برای مردم عادی باشد». نکته جالب توجه آن است که نوه این بانوی ایرانی برای او در سال ۱۹۹۷ میلادی گرین کارت گرفته است. پس از چندین ساعت در ساعت ۶ بعدازظهر به او گفته شد که می تواند با نوه اش تماس تلفنی داشته باشد. او می گوید البته او می گوید که رفتار افسران مربوطه با او محترمانه بوده است. او می گوید بسیاری از بازداشتی ها فکر می کردند قرار است تبعید شوند. 


روزنامه «واشنگتن پست» در گزارش دیگری از منظری دیگر به موضوع قانون ممنوعیت سفر پرداخته است. این روزنامه اشاره می کند که در پی فرمان اجرایی ترامپ به احتمال زیاد ورزشکاران امریکایی که در ایران بازی می کنند با محدودیت های بسیاری مواجه می شوند. این روزنامه می نویسد:«بسکتبالیست هایی هستند که از امریکا برای بازی به ایران می روند از جمله جوزف جونز و جی پی پرینس که در سوپر لیگ ایران بازی می کنند. آنان اکنون در دبی به سر می برند و متتظرند ببینند که چگونه می توانند به ایران بازگردند و این فصل را به پایان برسانند. این روزنامه می نویسد:«جونز ۳۹ ساله که در تگزاس باز می کرده و پرنیس ۲۹ ساله که در تنسی و اریزونا بازی می کرد در تیم دانشگاه ازاد تهران بوده اند. یک مقام مطلع  گفته است که آن تیم در تماس با مقام های دولتی ایران بوده تا اجازه بازگشت این بسکتبالیست ها بدهند اما تلاش های شان چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد». 


این روزنامه اشاره می کند که به نظر می رسد این دو بازیکن نمی توانند بازی این فصل را به پایان رسانند. 


این روزنامه اشاره می کند تجارب این دو بازیکن امریکایی در ایران بسیار مثبت بوده و آنان هیچ مشکلی با مردم و دولت ایران  نداشته اند. 













































۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن