تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797631658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به کار جشنواره فیلم فجر/ احترام تمام‌قد هنرمندان به شهدای آتش‌نشان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
آغاز به کار جشنواره فیلم فجر/ احترام تمام‌قد هنرمندان به شهدای آتش‌نشان
آغاز به کار جشنواره فیلم فجر/ احترام تمام‌قد هنرمندان به شهدای آتش‌نشان آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر شنبه شب با حضور گسترده هنرمندان و مسئولان سینمای ایران در برج میلاد برگزار شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دقایقی قبل در برج میلاد آغاز به کار کرد.

 مهرداد صدیقییان، سیروس الوند، محمد گبرلو، قاسم زارع، حمیدرضا آذرنگ، مریم دوستی ، مهدی صباغ زاده، کاوه صباغ زاده، مریلا مهتاب کرامتی، ناصر هاشمی ،منوچهر هادی، مجید مظفری ، یکتا ناصر ، مهران احمدی، پوران درخشنده، مریلا زارعی، رضا یزدانی، مهدی کرم پور، گوهر خیراندیش، امینی، مصطفی سلطانی و.. حضور دارند.

اجرای این مراسم برعهده احسان کرمی است. وی با یاد و نام کاظم افرندنیا که امروز دارفانی را وداع گفت و همچنین شهدای آتش نشان اجرای این مراسم را آغاز کرد.


احترام تمام قد هنرمندان به شهدای اتش نشان

در ابتدای برنامه، امیر مهدیان یکی از آتش‌نشانان مصدوم حادثه پلاسکو به روی صحنه آمد و به نمایندگی از آتش‌نشانان عملیات پلاسکو تقدیر شد؛ او خواست تا به احترام شهدای آتش نشان در سکوت روی صحنه حاضر شوند اما با اجازه از ایشان از سر هیجان همه سالن او را تشویق کردند.

مهدیان در میان تشویق حضار گفت: ببخشید که مجلس شما را اندوهگین کردم صحنه هایی که دیدم و اتفاقاتی که برای این عزیزان افتاد و گل هایی که پرپر شدند حضور همه شما و مردم غیرتمند و ارگان ها و سازمان ها مارا دلگرم کرد. ما شهدا را پیدا کردیم و انشاءالله تشییع می کنیم .

وی ادامه داد: این تشویق ها برای شهدایی است که جانشان را فدا کردند. اگر این عزیزان نبودند  نیم ساعت سازه تحمل می کرد اما سه ساعت و نیم با ایثار بچه ها سازه را نگه داشتیم. بچه ها  با خون خودشان سازه را نگه داشتند تا مردم خارج شوند این برای ما افتخار است این شغل را انتخاب کردیم . امیدواریم شهروندان ایمنی خودشان را رعایت کنند.

 بزرگداشت محمد کاسبی

بخش بزرگداشت های جشنواره با کلیپ آماده شده برای «محمد کاسبی » آغاز شد. در کلیپی که آماده شد کاسبی توضیح داد که رابرت دنیرو از بازی اش در فیلم «پدر » تعریف کرد و او تاکید کرد که فیلم های سینمای ایران کمتر به دست هنرمندان هالیوودی می رسد.

مجید مظفری و همایون ارشادی برای تقدیر از محمد کاسبی روی صحنه آمدند.

محمد کاسبی در شب بزرگداشتش گفت: با عرض سلام. جشن بزرگ خانواده عزیز سینمای ایران مبارک باشد برای همه آرامش درون و سعادت از خداوند خواستارم.

واکنش ایوبی به کار ترانه علیدوستی

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این جشنواره گفت: من هم مثل شما تحت تاثیر بخش اول برنامه هستم ادای احترام به شهدای نیروی انتظامی و مرزداران ما و شهدای آتش نشان.

وی افزود: در این جهان آشوب و ناامنی عجیبی وجود دارد اما ما در آرامش از  هنر این کشور قدردانی می کنیم. تحت تاثیر رشادت های کسانی هستیم که این روزها به نام آنها  است. همدلی ایجاد شده در کشور  جای تبریک دارد. از همه عزیزانی که در این همدلی کمک کردند تشکر می کنم و از همه عزیزانی که در این مراسم حضور دارند شخص وزیر محترم ارشاد و سینماگران که تلاش خالصانه خود را تقدیم مردم می کنند.

ایوبی ادامه داد: از دبیر جشنواره فیلم فجر که توانا و دانا این دوره را برگزار می کنند سپاسگزاری و تشکر می کنم .  اگر امنیت و آرامش وجود دارد برای خون دل و جگرهایی است که می خورند تا این بوستان های زیبا را داشته باشیم. فیلمسازانی که با خون دل فیلم می سازند و سینمای ایران با افتخار مطرح کردند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: من سخنران نیستم؛ امسال چهارمین سال است که افتخار دارم در خدمت شما باشم؛ چهارمین و آخرین جشنواره دولت یازدهم را برگزار می کنیم. یادمان هست فضای تلخی بود چقدر من باید شمس و مولانا می خواندم که امیدوار باشید که می گذرانیم . همه بحران ها را باهم در سینما داشتیم و خوشحالم بحران هویت و مشروعیت داشت.

ایوبی افزود: سینما بر روی صندلی اتهام نشسته بود. دوران سختی بود. مخاطبین زیر خط فقر بودند سوال بود سینما برای چه اما امروز سینما یک مطالبه است. امیدوارم دهه 90 شکوه جشنواره سینمای امید بوده باشد. سینمای امید یک آروی دست نیافتنی نیست. سینمای امید تحقق یافته است.

ایوبی گفت: بیشتر فیلم ها را دیدم خستگی های چهار ساله از تن من درآمد خدا را شکر جهار سال با شما و برای شما و در کنار شما گذاشتم. سینمای امید تحقق یافته نیمی از فیلم ها مال جوان ها است. فیلم های دوم و سومی ها که امضای خود را بر پای فیلم ها گذاشتند آنها در زیر چتر حمایت موسفیدان سینما گذاشتند.

وی ادامه داد: در سینمای اجتمای امسال امید موج می زند. بی نظیر هستند آسیب های اجتماعی که خواست مقام رهبری را بیان کردند نه برای غر زدن مشفقانه به مسایل اجتماعی نگاه کردند. در عرصه دفاع مقدس هم همنطور فیلم ساده کم هزینه و مرز بین سینمای دفاع مقدس و شهدا را ساختند. یقین دارم سال آینده سال باشکوهی خواهد بود. گیشه و اندیشه در کنار هم پیش می روند. مردم خوشحال خواهند شد و لذت خواهند برد. من اطمینان می دهم به رهبر معظم انقلاب و مسئولان که سینمای ایران سینمای امید است و قدر سینما را بدانید و می دانیم . امروز مفهوم قدرت عوض شده ، یکی از جلوه های قدرت ما سینما است. وقتی بانوی هنرمند ایرانی اعلام می کند اسکار تحریم می کنم شبکه ها را می دیدم تصویر این بانوی ایرانی بود. این قدرت سینمای ایران است.

ایوبی گفت: امروز از مرزداران تجلیل کردیم و بسیار کار خوبی است. سینماگران ما مرزداران هویت و فرهنگ ما هستند و بگذارید عرض کنم در جهان امروز کیارستمی و اصغر فرهادی که از این فرهنگ و تمدن در جهان سینمای ایران را می برند و می گویند این است مرز اسلام ایرانی و فرهنگ ایرانی است و کشورهای منطقه نمی توانند این مرز را مشخص کند. افتخار می کنم که خادم کوچک شما هستم.

وزیر ارشاد: سینما می تواند با آغوش گسترده آینه شفاف باشد


سیدرضا صالحی امیری وزیر ارشاد دراین مراسم گفت: امروز قبل از اینکه به دیدار شما بیایم فکر می کردم چه پیامی را برای جامعه بزرگ و نجیب و با شرافت سینما بیاورم از منظر انسانی، اجتماعی و اخلاقی چه پیامی باید داشته باشم و بازگو کنم . چند جمله ای که زبان دل است را یادداشت کردم امیدوارم آنچه در هدفگذاری و برنامه ریزی برای جامعه سینما داریم محقق شود. قبل از آمدن به این مراسم با رئیس جمهور جلسه داشتیم که ایشان هم به اهالی فرهنگ و هنر سلام رساندند.

وی افزود: آغاز به کار جشنواره فیلم فجر در آستانه دهه فجر به اصحاب هنر و جامعه فرهیخته و عموم علاقمندان به این هنر صمیمانه تبریک می گویم . جشنواره فیلم فجر یادآور نشاط و تحرک و پویایی و امید است. سینای ایران امروز زبان گویا و موثر جامعه ای است که در تحولات دهه چهارم انقلاب بیش از هر زمان دیگری رویکرد اجتماعی و جامعه محور دارد. مسایل اجتماعی و آلام جامعه در آینه سینما آشکار و هویدا است. اقبال گسترده به سینما نشان می دهد امروز توجه به این هنر به یک نیاز اجتماعی تبدیل شده است.

وزیر ارشاد گفت: افزایش مخاطبین و میزان بالای تولید و فروش در سینما در سالهای اخیر موید این مطلب است. امروز به خانواده بزرگ سینما که جملگی انسان های ارزشمند؛ دردآشنا و دلسوز فراتر از سرمایه فرهنگی نگاه می کنیم به مثابه یک سرمایه اجتماعی نگاه می کنیم ما امروز صیانت از اصحاب سینما را وظیفه خود می دانیم. نقش این قشر فرهیخته در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه نقش بی بدیل و کم نظیر است . ما به این اصحاب اعتماد و باور داریم و معتقدیم به امید و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی و ارتقاء فرهنگ عمومی و توسعه اخلاقی امیدوار باشیم.

صالحی امیری گفت: اجازه می خواهم در این این ضیافت ، جشنواره  فیلم فجر را جشنواره امید و نشاط بنامم . حضور جوانان  خلاق در هنرهای مختلف فضای پر امید را نوید می دهد این واقعیت انتظارات و مسئولیت ما را سنگین تر می کند. ما وظیفه داریم زیر ساخت های مناسب را فراهم کردیم. عدالت فرهنگی را برای بهره مندی همه شهرها و نقاط کشور از شکوفایی سینما محقق سازیم. من به ضرروت تشکیل سازمان نظام صنفی هنر اعتقاد دارم. در دیدار با تشکل های سینما بیان کردم حداکثر توان خود را برای ایجاد این نهاد به کار خواهم بست. زیرا این مسیر کاهش مشکلات و موانع را هموار می کند. معتقدم از سطوح کودکان مدارس تا کلیه سطوح اجتماعی از عنصر سینما به بهترین نحو استفاده کنند. امروز باور دارم و یک تهدید بلکه فرصت دائمی میداند. سینما می تواند این تنوع و تکثر را برای همدلی همنوایی و انسحام بیشتر نمایندگی کند.

صالحی امیری گفت: سینما می تواند با آغوش گسترده آینه شفاف باشد و گام موثر برای رفع آسیب ها و نشاط جامعه بردارد. امروز بستر مناسبی برای سینماگران فراهم است تا بتوانند پرچمداران حوزه فرهنگ و هنر باشند و نام ایران را اعتلاء ببخشند. استمرار حضور بین المللی ایران ثمره برگ سینمای ایران است که حامل ارزش های اخلاقی، انسانی و کاستی های اجتماعی است. امیدوارم جشنواره امسال محلی برای گسترش تعامل و سازگاری و کانونی برای انسجام فرهنگ و هنر و جشنواره سی و پنجم جشنواره امید و نشاط باشد.

اولین سیمرغ ها اهدا شد

روح‌الله موحدی، موفق شد با رای هیات داوران این بخش برای آنونس فیلم سینمایی «سیانور»، ساخته بهروز شعیبی؛ نخستین سیمرغ این دوره از جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

وی هنگام کسب این جایزه گفت: سپاس از محمود رضوی با افتخار سیمرغ به سازندگان سیانور تقدیم کرد.

"طاها ذاکر" هم موفق شد برای پوستر فیلم «فصل باران های موسمی»، دومین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کند.


ذاکر گفت: معتقدم جایزه ها به ما اعتبار نمی دهند ما به جایزه فجر اعتبار می دهم و تقدیم می کنم به آقای عیاری برای فیلم کاناپه تقدیم کنم .

در این مراسم همچنین سیمرغ بلورین بهترین عکس ضمن تقدیر از مونا سرتوه برای فیلم اروند و انتظام برای تابو، به مریم تخت کشیان برای «نیمرخ ها»اهدا شد.

تقدیر از تورج منصوری

در ادامه ایرج رامین فر و محمود کلاری برای اهدای جایزه تورج منصوری به روی صحنه آمدند. کلاری درباره این هنرمند گفت: به تقاضا و خواسته و اشتیاق بی حد و حصر خودم اینجا هستم تا این افتخار را داشته باشم که در این لحظه باشکوه در کنارش باشم. او خیلی بزرگتر از این حرف‌ها است. وقتی وارد سینما شدم هیچی از فیلمبرداری نمی دانستم. من یک عکاس بودم که با دوربین و عکاسی آشنا بودم ویژگی های دوربین و نور را نمی شناختم او اولین استاد من بود و با او یاد گرفتم در سه چهار سالی که با ایشان مانوس بودم. من را تحمل کرد و خیلی چیزها غیراز فیلمبرداری به من آموخت. این ذهن پویا و تجربه گرا ایشان به من منتقل شد و بسیاری از خواسته ها و یژگی های او مرا به این موقعیت و جایگاهی که هستم (اگر که جایگاهی هست) رساند. او در ارتقاء سینمای ایران نقش دارد.

تورج منصوری در مراسم بزرگداشتش گفت: یک چیزهایی درباره من گفته شد که زیاد واقعیت ندارد. خواهش می کنم ساختمان پلاسکو را فراموش نکنید. در نظر داشته باشید هوای تهران مثل ساختمان پلاسکوی بعدی باشد رعایت کنید.

آخرین بزرگداشت آئین افتتاحیه به فرهاد توحیدی اختصاص یافت. شادمهر راستین و شهرام اسدی برای ارایه جایزه این بخش حضور داشتند.

شادمهر راستین گفت: آقای توحیدی رئیس و دوست ما و نمونه ای از فیلمنامه نویس در ایران هستند. خیلی ها نویسنده بین ادبیان و فیلمنامه نویسان پیوند زدند. دورانی که مشکل داشتیم در خانه سینما پیک صلح بودند و فردی مثل توحیدی چرخ دنده سینما را روان می کند در بالاترین مدارج نویسندگی حضور داشتند. توحیدی آرتیست است کیانیان هم آرتیست، ما همه آرتیست هستیم. جا دارد مسئولیت اجتماعی را بپذیریم و حضور داشته باشیم.

فرهاد توحیدی در شب بزرگداشتش گفت: من چند تشکر می کنم ، چند غر بزنم و با آقای وزیر صحبت کنم و... از دو پسر هنرمندم نوید و نیما که موثر هستند از مادر که انرژی مثبت ایشان همیشه همراه هست.

مراسم افتتاحیه با آرزوی سلامتی برای بیماران توسطاحسان کرمی و خواندن قطعه شعری به پایان رسید
 

منبع: نسیم


95/11/10 - 10:06 - 2017-1-29 10:06:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن