تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796874168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکران انتخابات ۸۸ قبل از انتخابات ۹۶


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اکران انتخابات ۸۸ قبل از انتخابات ۹۶
کارگردان «ماه گرفتگی»:
اکران انتخابات ۸۸ قبل از انتخابات ۹۶ فیلم‌های مختلفی بعد از سال ۸۸ ساخته شد و هر یک به نوعی و با نگاهی به فتنه و وقایع انتخابات این سال و بعد از آن پرداخته‌اند. فیلم‌هایی چون «قلاده‌های طلا» آقای ابوالقاسم طالبی، «پایان‌نامه» آقای حامد کلاهداری نمونه‌هایی از این آثار بوده‌اند.


به گزارش فرهنگ نیوز،به نقل ازصبح نو فیلم‌های مختلفی بعد از سال 88 ساخته شد و هر یک به نوعی و با نگاهی به فتنه و وقایع انتخابات این سال و بعد از آن پرداخته‌اند. فیلم‌هایی چون «قلاده‌های طلا» آقای ابوالقاسم طالبی، «پایان‌نامه» آقای حامد کلاهداری نمونه‌هایی از این آثار بوده‌اند. در دوره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر یکی از این فیلم‌ها که در بخش مسابقه حضور دارد «ماه گرفتگی» است. به همین دلیل، سراغ کارگردان این اثر آقای سید مسعود اطیابی رفته‌ایم.

مسعود اطیابی کارگردان «ماه گرفتگی» درباره سوژه این فیلم می‌گوید: سوژه این فیلم اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 است که برای مردم نتایج ناگواری به همراه داشت و شاید باعث شد که خیلی از روند پیشرفت کشور جلوگیری کند، همچنبن بین مردم، تفکرات مختلف شیوه گفتمان خوبی را پیش نگرفتند که این مساله به عملکرد و  نوع رفتار رجال مملکت بر می‌گشت، کسانی که می‌توانستند بهتر عمل کنند، به حرف رهبری گوش کنند و در مسیری که وحدت مردم پیگیری شود حرکت کنند. این سوژه مهمی است که برای تاریخ مردم، آینده و حال ما درس عبرت‌های زیادی دارد به همین دلیل علاقه‌مند بودم که بسازم. فیلمنامه آقای آذرپندار به دستم رسید بنابراین با حضور ایشان و مشاوره دوستان روی فیلمنامه کار و مسیر تولید آن را دنبال کردیم.

نگاه مردمی نه سیاسی

هر کسی در مورد موضوع فیلم ماه‌گرفتگی حرف و حدیث‌های مختلفی را بیان می‌کند. کارگردان این اثر به صراحت در این‌باره تاکید کرد: موضوع «ماه گرفتگی» با محوریت اصلی وقایع 88 است ولی نگاه متفاوت و مردمی‌تری دارد و سیاسی نیست.

هر فیلمی در طول تولید مراحلی را طی می‌کند تا ساخته شود و در این میان ممکن است مشکلاتی را سپری کرده باشد. ماه‌گرفتگی نیز از این مساله مستثنا نبوده است و اطیابی درباره تولید آن توضیح می‌دهد: به‌طور معمول تولید فیلم با مشکلاتی همراه است اما ما سعی کردیم آن را برطرف کنیم. فیلمنامه ای که به دست من رسید  متن کاملی بود، با خود فیلمنامه‌نویس فکرهایمان را روی هم گذاشتیم، چند ماه روی فیلمنامه تغییرات، بازنویسی و پرداخت‌هایی انجام دادیم و فیلمنامه نهایی را آماده ساخت کردیم. فیلمبرداری در 41 جلسه  و 51 روز به پایان رسید.
اطیابی درباره حمایت از این فیلم می‌گوید: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تنها نهاد حمایت کننده بود و هیچ حمایت دیگری نداشتیم. فیلم بودجه کمی برای ساخت دارد و بعد از فیلمبرداری مشکلات مالی داشتیم. میزان آن به اندازه فیلم آپارتمانی خیلی ساده است که بخش خصوصی تولید می‌کند. بین هزینه تولید یک تله فیلم ساده و یک فیلم سینمایی ساده یعنی هزینه‌ای کمتر از یک فیلم سینمایی. بیشتر از این مقدار سرمایه مالی نداشتیم و قرارمان هم همین بود که هزینه زیادی نشود اما در طول کار صحنه‌هایی به فیلم اضافه کردم که هزینه بر بود. به همین دلیل در مراحل فنی چون دستمان از لحاظ بودجه بسته بود تولید کار کمی طولانی شد.

هر کسی از ساخت اثر اهدافی را دنبال می‌کند و مردم و منتقدان از اولین مخاطبان اثر او هستند. این اتفاق وقتی در قالب جشنواره‌ای چون فجر باشد شکل متفاوتی به خود می‌گیرد. تهیه‌کننده «خاک و مرجان» در این‌باره بیان می‌کند: هنوز نمی‌توانم هیچ برخوردی را پیش‌بینی کنم. باید با مردم، منتقدان و رجال فیلم را ببینم و از آنها بازخورد بگیرم. تا این‌جا هیات انتخاب تنها بازخوردی بود که داشته‌ام و نظر آن‌ها ظاهراً مثبت بوده است.

به دنبال اکران نوروز 96 هستیم

هر فیلمی با توجه به اکران در بین مخاطبان دیده می‌شود. فیلمساز نیز برای اثرش به دنبال شرایط خوب اکران و اهداف خود در اکران است. اطیابی درباره اکران «ماه‌گرفتگی» بعد از جشنواره اظهار کرد: چون فیلم ملی است و قطعاً نهادهایی هستند که سینما در اختیار دارند مثل حوزه هنری؛ من همه تلاش و توقعم اکران عید نوروز و قبل از انتخابات است. این توقع اگر عملیاتی نشود شاید نهادها نگاه ملی‌شان تغییر کرده باشد. تلاشم این است دوستان را مجاب کنم که عید حتماً اکران شود چون بعد از انتخابات اکران فایده‌ای ندارد.

وی درباره پیش بینی‌اش از دوره سی و پنج جشنواره فیلم فجر می‌گوید: تلاش‌ها برای این است که یک جشنواره خوب برگزار شود. از انتخاب فیلم‌ها معلوم است  که تنوع لازم وجود دارد و امیدوارم جشنواره خوبی برگزار شود. هیچ جشنواره‌ای بدون نقص نیست، انتقادها نیز باید سازنده باشد نه تخریبی اما این که پیش‌بینی کنم چه اتفاقی می افتد توان چنین کاری ندارم.

از اطیابی در مورد سرقت راش‌های ماه‌گرفتگی پرسیدیم. او در این‌باره توضیح می‌دهد: هفته پیش سارقان به ماشین آقای انباردار تهیه‌کننده فیلم دستبرد زده، لب‌تاپ و هارد ایشان را که درون اتومبیلشان بوده سرقت کردند و راش‌ها که مربوط به بخش‌های پشت صحنه بود هم در هارد بوده است. خوشبختانه این راش‌ها مربوط به پروژه فیلم نبود اما در حال حاضر تصویری از پشت صحنه نداریم. آقای انباردار در مراجع انتظامی پیگیر هستند که وسایلشان را پیدا کنند، اگر پیدا شود دسترسی به راش‌های پشت صحنه هم وجود دارد.

اطیابی در پایان گفت: این اتفاق به روند تولید فیلم آسیبی نمی‌رساند و اگر می‌بردند هم اتفاقی نمی‌افتاد چون کپی‌های متعددی را در جاهای مختلف به جهت امنیت نگهداری می‌کنیم و اگر یک یا دو مورد هم سرقت شود کار فیلم متوقف نمی‌شود چون راش در جاهای مختلف حفظ می‌شود.
 




95/11/5 - 09:02 - 2017-1-24 09:02:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن