تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797935464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسببان پلاسکو پيگرد قضايي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مسببان پلاسکو پيگرد قضايي مي‌شوند
نشست خبري آخرين وضعيت حادثه ريزش پلاسكو در محل ستاد مديريت بحران با حضور قاضي محمد شهرياري سرپرست دادسراي امورجنايي تهران...
نویسنده : غلامرضا مسکنی 


نشست خبري آخرين وضعيت حادثه ريزش پلاسكو در محل ستاد مديريت بحران با حضور قاضي محمد شهرياري سرپرست دادسراي امورجنايي تهران، عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران، عليرضا جاويد  معاون فني و عمراني شهرداري، مسعود عالی پاشا رئيس پزشكي قانوني استان تهران، جلال ملكي سخنگوي حادثه پلاسكو، عابد ملكي شهردار منطقه 12، كنار ساختمان پلاسكو برگزار شد.
علت وقوع حادثه يكي از مهم‌ترين پرسش‌هاي شكل گرفته در افكار عمومي است. جلال ملكي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ما گفت:در حال حاضر عمليات امداد و كشف پيكرها در جريان است و نيروهاي عملياتي در محل حادثه حضور دارند، بنابراين در حال حاضر امكان ورود نيروهاي كارشناسي وجود ندارد.
  
پاسخ به دومين پرسش«جوان»
تحت پيگرد قرار گرفتن عاملان حادثه در صورت معلوم شدن آن، ديگر پرسش مطرح شده است كه قاضي شهرياري در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ما گفت: دادسراي امور جنايي تهران به دستور دادستان، مسئول رسيدگي به حادثه شده است و همكاران ما قابليت ورود دارند. با توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب اولويت را كشف پيكرها و آواربرداري اعلام كرده‌اند، بعد از عبور از اين بحران پرونده قضايي تشكيل خواهد شد و مسببان تحت تعقيب قرار خواهند گرفت. قاضي شهرياري گفت: اولويت، خارج كردن احتمالي زندگان و سپس جان‌باختگان و اجساد آنها و بعد اموال است.
وي درباره كشف چهار جسد در شامگاه يك‌شنبه گفت: اين اجساد داراي تروما و فساد نعشي پيشرفته بودند و اين شايعه در مورد زنده بودن آنها با بررسي صورت گرفته امكان‌پذير نبود. بعضاً شايعاتي مطرح مي‌شد كه اين افراد زنده هستند، اما با بررسي پزشكي مشخص شد كه اين افراد حياتي نداشته‌اند. قاضي شهرياري همچنين گفت: آوارهاي پلاسكو به مكان محصور منتقل مي‌شود تا دوباره آنها بررسي شوند. براي پيدا كردن پيكر مفقودين از سگ‌هاي زنده‌ياب استفاده مي‌شود.
   
شهرداری اختیار پلمب کردن ندارد
از ديگر مهم‌ترين موضوعات مطرح شده در افكار عمومي توجه نكردن به هشدار شهرداري درباره پلمب ساختمان است. جاويد، معاون فني و عمراني شهرداري در پاسخ به پلمب نكردن ساختمان گفت: از لحاظ قانوني شهرداري تهران اختياري براي پلمب محلي را ندارد، همه كار كرديم، اما نتوانستيم علاءالدين را پلمب كنيم. پلمب مراكزي كه مسائل ايمني در آن رعايت نمي‌شود، از اختيار شهرداري خارج است. وي درباره فيلم منتشر شده از شهردار كه در حال حرف زدن با آتش‌نشان‌هاست، گفت: ‌فيلمي كه قاليباف در حال صحبت با آتش‌نشان‌هاست، توسط چهار كانال تلگرامي حرف صريح شهرداري تهران را نقض كردند چراكه وي در اين فيلم مي‌گويد حفر را انجام دهيد، اما پنج نفري در اين منطقه نمانيد چون احتمال ريزش ديوار زياد است كه به همين دليل جلوي نيروي‌هاي آتش‌نشاني را گرفتند.
   
كنترل پليس در پلاسكو
سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران هم گفت: از ابتداي وقوع حادثه، محدوديت‌هاي لازم براي ورود افراد و خودروها به اجرا گذاشته شده است تا خودروهاي امدادرسان راحت تردد كنند. تأمين امنيت شهروندان حاضر در محل و احتمال حضور مجرمان در بين مردم باعث حضور جدي پليس شد تا مانع از اقدام به سرقت يا ساير حركات شوند به همين جهت پليس با گستردگي فراواني حضور پيدا كرد تا هم ورود جمعيت و هم بقيه موارد را كنترل كند.
  
هنگام حادثه چند نفر داخل محل بودند؟
يكي از پرسش‌هاي عمومي درباره شمار افرادي است كه هنگام حادثه داخل ساختمان پلاسكو بودند. جلال ملكي، سخنگوي حادثه در اين باره گفت: برآورد مي‌شود ساعت 8 صبح حدود 300 الي 400 نفر در ساختمان حضور داشته‌اند. پس از ورود آتش‌نشانان نسبت به تخليه فروشگاه‌ها و كارگاه‌ها اقدام شد. هيچ قانوني به ما نمي‌گويد كه آتش‌نشانان بايد جان خود را فداي ديگران كنند، اتفاقاً در دروس آتش‌نشاني تدريس مي‌شود كه آتش‌نشان اول بايد جان خود را حفظ كند. آنها مي‌توانستند از طبقات بيرون بيايند و خارج شوند اما حين برگشت متوجه مي‌شوند تعدادي از افراد بدون اجازه و هماهنگي وارد ساختمان شده و به دنبال بيرون بردن چك و مدارك خود بوده‌اند و براي بيرون رفتن مقاومت مي‌كردند، بنابراين درصد بسيار زيادي از هموطنان از سوي آتش‌نشانان بيرون شدند.
دقايقي بعد انفجار شديدتري در محل حادثه رخ داد و سپس ساختمان فرو ريخت و همكاران من در زير آوار قرار گرفتند. وي افزود:پس از آمارگيري از افراد حاضر و غايب قبل و بعد از عمليات اطفاي حريق و زمان ريزش، مطمئن شديم مجموع شهدا و مفقودان حداكثر 25 نفر است. تا اين لحظه مجموعاً پيكر هفت نفر كشف شده است، اما تلاش براي پيدا كردن سايرين ادامه دارد. آواربرداري جبهه‌هاي شرقي و جنوبي ساختمان پلاسكو تقريباًَ تمام شده است، اما هم اكنون تمركزمان در بخش غربي است و آواربرداري در آن بخش با بولدوزر و بيل‌هاي مكانيكي در حال انجام است. بامداد دوشنبه در آواربرداري طبقه منهاي يك با چهار بدن مواجه شديم، اما فقط توانستيم پيكر سه نفر را از زير آوار بيرون بكشيم و خارج كردن پيكر چهارم منجر به متلاشي‌شدن بدن مي‌شود، بنابراين صلاح نبود كه پيكر وي هم اكنون خارج شود، زيرا آن مكان ناايمن بود. قرار شده آواربرداري از بالا انجام شود و هنگامي كه آوار سبك شد، خارج كردن پيكر چهارم انجام شود به همين دليل فعلاً بدن همانجا مانده است.
  
تكذيب پيامك زنده بودن
اينكه گفته مي‌شود عده‌اي از مفقودان در هنگام زنده بودن پيامك و تصاوير از خود ارسال كرده‌اند، مورد تأييد نيست. به دليل فشار و آتش‌سوزي امكان دارد آسيب‌هاي زيادي به بدن‌ها به خاطر حرارت زياد بخورد، اما اينكه پيكر آنها ذوب شود يا خير بحثي تخصصي محسوب مي‌شود.  مدير كل پزشكي قانوني استان تهران گفت: از زمان حادثه تاكنون شش پيكر در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفته و آزمايش‌هاي لازم انجام و گرفتن نمونه DNA از 15 خانواده آتش‌نشان انجام شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن