تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797863665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه سودجویان قصر خود را بر روی ویرانه های پلاسکو می‌سازند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

صبح پنجشنبه، در حادثه ا‌ی دلخراش، پس از آتش سوزی در طبقات فوقانی پاساژ پلاسکو، این مرکز تجاری فرو ریخت و در دل خود، بخش قابل توجهی از صنعت پوشاک را مدفون کرد. این حادثه تلخ و ناگوار غیر از لطمات جانی و ناراحتی و نگرانی ایرانیان، حتما لطمات اقتصادی ای را نیز در برداشته. در این گزارش به بررسی آن ها می پردازیم.


به گزارش تابناک اقتصادی، طبقات اول تا چهارم ساختمان ۱۷ طبقه ای پلاسکو، واقع در ضلع شرقی چهارراه استانبول، بیشتر به فروش (جزئی و کلی) انواع پوشاک، به ویژه پوشاک مردانه اختصاص داشت و در سایر طبقات نیز اکثرا تولیدی ها و یا دفاتر پخش پوشاک مستقر بودند. می توان گفت پاساژ پلاسکو، بعد از بازار تهران از بزرگترین و معروف‌ترین بورس های توزیع پوشاک در تهران بود.


در این مجتمع حدود ۶۰۰ واحد تجاری فعال بود که که بیش از ۴۰۰ واحد‌‌‌ آن عضو اتحاد‌‌‌یه پیراهن‌د‌‌‌وزان و پیراهن‌فروشان بود‌‌‌ند‌‌‌ و بقیه واحد‌‌‌ها هم جزو اتحاد‌‌‌یه خیاطان بود‌‌‌ه‌اند‌‌‌. با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، بیشتر واحدهای تولیدی مشغول به کار بودند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شب عید مردم باشند و کسبه نیز مغازه‌های خود‌‌‌ را برای فروش بهاره آماده کرده بودند. پس از ماه ها رکود در بازار، همه ساله شب عید، بازار پوشاک جان دوباره می گیرد و بهترین زمان کاسبی برای تولیدی ها و توزیع کنندگان این محصول به شمار می آید. با این اوصاف، می توان گفت که بیشتر مغازه ها و تولیدی ها پر از کالا بودند و با فرو ریختن پاساژ، بخش چشمیگری از سرمایه آن ها نیز مدفون شد. تخمین زد‌‌‌ه می شود که د‌‌‌ر هر واحد‌‌‌ صنفی حد‌‌‌اقل بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کالا وجود‌‌‌ د‌‌‌اشته است. 


همچنین نباید فراموش شود که در اکثر این واحد ها مدارک و اسناد و حتی پول نقد وجود داشته. سردار ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داده: اموال و گاوصندوق‌هایی که در مجموعه پلاسکو بوده، با هماهنگی هیئت مدیره ساختمان، در گنجینه خاصی از سوی پلیس جمع شده و به صاحبان آن تحویل داده می‌شود.


نرخ اجاره ها و فروش سرقفلی در پاساژ پلاسکو متفاوت بود و ارزش سرقفلی برخی مغازه ها به ۴ تا ۵ میلیارد تومان نیز می رسید و اجاره بهای برخی از آن ها نزدیک ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ماه بود. به گفته محمود‌‌‌ نبوی، رئیس سابق اتحاد‌‌‌یه تولید‌‌‌کنند‌‌‌گان و فروشند‌گان پوشاک، هنوز میزان خسارات وارد‌‌‌ شد‌‌‌ه به واحد‌‌‌های پوشاک ساختمان پلاسکو دقیقا مشخص نیست اما بیش از ۴ هزار نفر د‌‌‌ر ساختمان پلاسکو به‌صورت مستقیم فعالیت می‌کرد‌‌‌ند‌‌‌. این در حالی ست که رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرده، بين ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر در اين مجتمع مشغول به كار بوده‌اند. همچنین ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحاد‌‌‌یه تولید‌‌‌کنند‌‌‌گان و فروشند‌‌‌گان پوشاک اعلام داشته که به‌طور میانگین در هر مغازه ای حد‌‌‌ود‌‌‌ ۲۰۰ میلیون تومان جنس بوده.


خسارات وارد شده بر کاسبان پلاسکو می تواند تأثیر مستقیمی بر صنعت پوشاک داشته باشد. در روز اول این خسارت بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود، ولی الان خسارت های وارد شده به صنعت پوشاک، رقمی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود. همان گونه که گفته شد، با نزدیک شدن به آخر سال و فرا رسیدن عید، تقاضا برای پوشاک افزایش می یابد و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از خرده فروشان لباس و بوتیک ها، پوشاک خود را از این مرکز تأمین می کردند، پیش بینی می شود که خللی میان عرضه و تقاضا ایجاد شود. با این حساب بیم آن می رود که عده ای سودجو از این شکاف میان عرضه و تقاضا استفاده کنند و شروع به گران فروشی نمایند.  از آن جا که تولیدی های بسیاری در این پاساژ، ویران شده اند، امکان آن هست که سودجویان شروع به واردات پوشاک  کنند و با استفاده از این شکاف ایجاد شده، پوشاک وارداتی خود را با سود گزاف به خریداران شب عید بفروشند.


علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرده که راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش قیمت، و همچنین یافتن محلی برای استقرار اصناف در دستور کار کمیته بررسی قرار گرفته. امید است، با نظارت و توجه مسئولین، این رخنه‌ی ایجاد شده در صنعت پوشاک برطرف شود تا جلوی سوء استفاده سودجویان و گران فروشی ها گرفته شود.


۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن