تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797871962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاحیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
افتتاحیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر
در آئین افتتاحیه نهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح شد
افتتاحیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر آئین افتتاحیه نهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شب گذشته درحالی برگزار شد که سخنرانان به نیاز ساخت گالری ملی برای پوشش رویدادهایی نظیر جشنواره فجر در آینده نزدیک تأکید کردند.


به گزارش فرهنگ نیوز،به نقل از تسنیم افتتاحیه نهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر شب گذشته در موزه هنرهای معاصر انجام شد.

در این مراسم جمعی از هنرمندان از جمله محمدباقر آقامیری، محمد حبیبی، مسعود شجاعی طباطبایی، اصغر کفشچیان، همچنین جمعی از مسئولان مانند علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از هنردوستان حضور داشتند.

افتتاحیه با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه برای روح پاک آتش‌نشانان شهید آغاز شد.

مجتبی آقایی دبیر نهمین دوره هنرهای تجسمی فجر تصریح کرد: این جشنواره سال تحویل هنرهای تجسمی است. خوشبختانه دو سال است که از هم‌نشینی رشته‌های تجسمی به هم‌افزایی آنها رسیده‌ایم و با این نگاه توانسته‌ایم نوآوری و پیشرفت را در هنرهای تجسمی ایجاد کنیم.

وی افزود: 1400 اثر متقاضی شرکت در این دوره بودند که 6000 اثر از میان آنها به دبیرخانه ارسال شد. نتایج انتخاب نهایی این آثار را از امروز در موزه هنرهای معاصر مشاهده خواهید کرد.

آقایی عنوان کرد: حوزه هنرهای تجسمی یک کاربر گروهی است به شکلی که هنرمند اثر خود را تولید می‌کند اما در چرخه اثرگذاری و تولید نیاز به حامی دارد.

وی افزود: امروز افرادی را معرفی خواهیم کرد که در سال گذشته حامیان این هنر بودند.

آقایی همچنین در مورد محل برگزاری نهمین دوره جشنواره فجر تصریح کرد: به جز موزه هنرهای معاصر که محل اصلی جشنواره است فرهنگسرای نیاوران نیز در بخش نمایشگاه مفاخر ما را یاری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: این جشنواره به دلیل ترکیب هنرهای تجسمی باعث شده تا جوانگرایی در جشنواره فجر افزایش یابد و بنابرآمار 47 درصد شرکت کنندگان این دوره جوانان هستند و از این تعداد 51 درصد بانوان هستند.

دبیر نهمین دوره هنرهای تجسمی فجر تصریح کرد: برای انتخاب آثار نمایشگاه 20 جلسه چالشی همراه با شورای انتخاب را پشت سر گذاشتیم و شورای انتخاب از ایده تا اجرا در کنار هنرمندان بودند.

وی افزود: این جشنواره متعلق به فرد خاصی نیست و همه باید برای پرورش این جشنواره تلاش کنند. از طرفی ریشه‌های این نهال امروز به قدری پهناور شده که حتی در موزه هنرهای معاصر نیز جا نمی‌شود و ما نیاز به فضای بزرگتر داریم که امیدواریم بتوانیم در سالهای آینده جشنواره را در آن برگزار کنیم.

مجید ملانوروزی رئیس شورای سیاستگذاری نهمین دوره جشنواره فجر با اعلام اینکه بیش از 20 جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی داریم تاکید کرد: نمی‌خواستیم جشنواره فجر کاری موازی جشنواره‌های دیگر تجسمی انجام دهد پس به سمت رشته‌های نوگرا مانند پرفرمنسها، چیدمانها، کانسبچوال‌آرت‌ها، ویدئوآرت و... رفتیم.

وی افزود: به خاطر نگاه جدید جشنواره شاهد استقبال بهتر جوانان بودیم. امیدواریم بتوانیم در سال آینده نمایشگاه بین‌المللی را بگیریم تا شورای داوری مجبور نشود آثار را کم کند. ما هنوز گالری ملی نداریم امیدواریم سال آینده بتوانیم چنین گالری داشته باشیم.

در ادامه مراسم فعالان و حامیان رشته هنرهای تجسمی در سال گذشته معرفی شدند و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را دریافت کنند که اسامی آنها به شرح زیر است:

اداره کل منتخب

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، رحیم جعفری

انتشارات منتخب

انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا، ناصر میرباقری

انجمن صنفی منتخب

انجمن نگارگری ایران، محمدباقر آقامیری

برنامه تلویزیونی منتخب

هنرنامه شبکه چهار، حبیب ابراهیمی

خبرگزاری منتخب

خبرگزاری مهر، آزاده سهرابی

رایزن فرهنگی منتخب

رایزن ایران در ارمنستان

رویداد هنری منتخب

جشنواره هنر مقاومت، محمد حبیبی

گالری منتخب

امید تهرانی مقدم مدیر نگارخانه اثر
علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سال گذشته در حوزه هنرهای تجسمی اتفاقات خوبی افتاده است. ما امکانات خوبی را داریم و باید از این به بعد به سمت سازماندهی بهتر امور پیش برویم.

وی افزود: روزی که وارد معاونت هنری شدم 14 میلیارد تومان بودجه به این معاونت اختصاص می‌یافت که تا به امروز اسما به 110 میلیارد تومان رسیده است، اما در عمل نصف این بودجه خرج پشتیبانی‌های این وزارت می‌شود. من از حضور آقای مازنی نماینده مردم تهران استفاده می‌کنم و به او می‌گویم ما 7000 متر زمین در کنار موزه داشتیم و قصد داشتیم آن را به موزه ملی تبدیل کنیم اما یاری به ما نرسید. ما به لحاظ قانونی دچار مشکل هستیم از حجت‌الاسلام مازنی به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که این موارد به نفع هنر قانون بشود تا ایران بتواند جایگاه خود را در هنرهای تجسمی پس بگیرد.

احمد مازنی نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت ما در کمیسیون تقویت زیرساختهای فرهنگ، هنر و رسانه است.

وی افزود: نواقص و خلاءهای قانونی است که شما باید با لایحه آنها را به ما یادآوری کنید و ما آماده‌ایم که لوایح دولت را به قانون تبدیل کنیم. همچنین تقاضا می‌کنم که وزارت فرهنگ و معاونت مجلس در بودجه 96 به کمک معاونت‌هایی شبیه معاونت هنری بیاورد.

بعد از پایان مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار در موزه هنرهای معاصر رسما افتتاح شد. این جشنواره تا 30 بهمن‌ماه به کار خود ادامه خواهد داد.
 




95/11/4 - 08:57 - 2017-1-23 08:57:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن