تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796892469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

می‌گویند با خبرنگارها مصاحبه نکنید/ جواب طلب‌کاران پلاسکو را چه کسی می‌دهد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در حاشیه جلسه کسبه؛ می‌گویند با خبرنگارها مصاحبه نکنید/ جواب طلب‌کاران پلاسکو را چه کسی می‌دهد؟
می‌گویند با خبرنگارها مصاحبه نکنید/ جواب طلب‌کاران پلاسکو را چه کسی می‌دهد؟

عده ای روی صندلی نشسته اند و عده ای در مقابل محل سخنرانی سالن که به منظور برگزاری جلسه کسبه پلاسکو در نظر گرفته شده تجمع کرده اند، دست هایشان را روی هوا تکان می دهند و با فریاد حرف می‌زنند. ایلنا،یاسمن خالقیان: ماه های متمادی کار کرده است تا انبار در فصل عرضه محصولات با کمبود مواجه نشود، کارگاه تولیدی را در جایی خارج از تهران اجاره کرده  که هزینه کاهش پیدا کند؛ در عوض واحد عرضه را در مرکزی ترین نقطه شهر حفظ کرده است؛ به سختی، با پرداخت اجاره های سنگین؛ اما حالا درست در زمانی که باید محصولات خود را برای بازار شب عید عرضه کند آتش به جان ساختمان قدیمی می افتد، برای همین است که صدای فریاد او متمایز از فریادهای دیگر است، رسا، خشمگین و ناامید.
cc
از دور که نگاه می کنی به دلیل ازدحام جمعیت حرکت افراد قابل تشخیص نیست اما هرچه نزدیک تر می شوی صداها جان می گیرد." آقا لطفا بشینید سرجاتون." لطفا سکوتو رعایت کنید." اینطوری جلسه به جایی نمی‌رسه." عده‌ای روی صندلی نشسته‌اند و عده ای در مقابل محل سخنرانی سالن که به منظور برگزاری جلسه کسبه پلاسکو در نظر گرفته شده تجمع کرده‌اند، دست هایشان را روی هوا تکان می دهند و با فریاد حرف می‌زنند. چند نفری هم روی زمین به دیوار تکیه داده اند؛ در همه آنها یک چیز مشترک است، سرگردانی، بهت و پوشه هایی در دست.
vv
"تا دو سال برای بازسازی این ساختمان زمان تعیین شده، تکلیف ما در این دو سال چیه؟ ما که عمر خودمونو برای این کار گذاشتیم." مرد نزدیک به 50 سال دارد و همینطور که فرم را پر می کند حرف می زند:" این بحثو مطرح می کنن که بیشتر واحدها تولیدی بوده  و به همین بهانه قصد دارن که یک سوله برای انتقال کسبه به این مناطق در نظر بگیرن اما مساله اینه که بیشتر مغازه ها در کار پخش بودند." در همین لحظه از کسبه در خواست می شود که برای ادامه جلسه کمی آرام باشند؛ اما باز هم صداها شبیه به فریاد است که کسی پشت میکروفون می گوید:" با ادامه این روند امکان ادامه جلسه وجود ندارد." همین کافی است تا کسبه عصبانی تر و بی‌قرار تر شوند. از بین فریادهایی که شنیده می شود این جمله بلندتر از بقیه است:" چرا از بنیاد کسی نیومده. مگه اون مالک نیست؟" "به صدا و سیما چندین بار اعلام کرده‌ایم که واحدهای ما تولیدی نبود؛ بلکه پخش بوده؛ اما نمی دونم این چه اصراریه که در رسانه ها نشون بدن واحدها تولیدی بودن؟" ،  موهای مرد یکدست سفید است و همین طور که اصرار دارد از روی صندلی بلند شود تا بنشینم، می گوید:" مغازه ها سرقفلی بوده که ارزش اون  بالای 1 میلیارد بود؛ علاوه بر این بالای 600 میلیون جنس در مغازه 55 متری داشتم،یک سال برای شب عید تولید کردیم که در این واحدها عرضه کنیم؛ الان جایی برای عرضه نداریم،جواب طلبکارها را چه کسی می ده؟"
nn
نوبت به سخنرانی رئیس اصناف می رسد و به همین خاطر جلسه چند لحظه ای با سکوت همراه می شود، لرزش دست مرد کناری در هنگام پرکردن فرمی که به آنها داده شده است مشهود است، می گوید:" نمی دونم باید به حرفشون اعتماد کنیم یا نه. شرایط خیلی سختی داریم می ترسیم بهمون سوله بدن که اصلا به درد کارمون نمی خوره؛ اما باید صبر کنیم." کمی مکث می کند و بعد دوباره ادامه می دهد: "از روزی که این اتفاق افتاده اجاره مغازه‌های اون نواحی بالاتر رفته، فک کنم همه چی تو کشور ما برعکسه، الان هر جای دیگه بود اجاره‌ها پایین می اومد، مشتری از شهرستان نمیاد ورامین جنس بخره اون باید بیان مرکز شهر. حالا چه جور باید اون همه مشتری که سالهای طولانی جذب کردیمو پیدا کنیم؟" مرد جوانی دستانش را در طرف دو سر گذاشته وبه سخنران خیره شده است:"  از هفته دوم آذر سفارش‌های عید  را دریافت کردیم و در صدد بودیم اجناس را سر وقت به مشتری برسونیم اما حالا چی؟هیچ."
n
جلسه دوباره با تنش همراه می شود، درست مقابل سخنران باز هم عده ای تجمع کرده اند و با نگرانی از وضعیت خود می گویند. مردی می آید و از من کارت خبرنگاری می خواهد. مردی آهسته می گوید:" گفتن با خبرنگارا مصاحبه نکنید."

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ ۰۹:۲۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن