تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797040229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حادثه پلاسکو عبرتی برای همگان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یادداشت میهمان:
حادثه پلاسکو عبرتی برای همگان

مهدی چمران


شناسهٔ خبر: 3884297 - دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
جامعه > شهری

.jwplayer{ display: inline-block; } این ماجرا باعث از دست رفتن جمعی از بهترین آتش‌نشانان عزیز ما و خسارت‌ها و آسیب‌های مادی و معنوی بسیار شد، اما بایستی درس عبرتی برایمان باشد. خبرگزاری مهر،گروه جامعه- مهدی چمران،رئیس شورای اسلامی شهر تهران ؛ وقوع حادثه دلخراش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان تجاری پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان فداکار و همچنین خسارت‌های جانی و مالی تعدادی از شهروندان تهران، دل همه ملت ایران را به درد آورد. از ساعات اولیه بروز آتش سوزی کلیه مدیران شهری و اعضای شورای شهر به صورت جدی و حضوری با حضور در میدان و پیگیری‌های جانبی در صدد رفع این بحران برآمدند. برای شورای شهر تهران به عنوان منتخبان مردم، کاهش تلفات و هزینه‌های جانی و مالی این حادثه در دستور کار بود و همچنان که مقام معظم رهبری( مدظله العالی) بر تمرکز و جهت‌دهی بر نجات جان گرفتارشدگان تاکید داشتند، بررسی نیازهای فوری و شتاب در پایان بخشیدن به حادثه در دستور کار قرار گرفت و رسیدگی به علل حادثه به مرحله بعدی موکول شد.

خوشبختانه از همان ابتدا با تشکیل تیم مدیریت بحران و هماهنگی میان واحدهای امدادی نظم و انظباط نسبی در محل حادثه برقرار شد و از سردرگمی و ازدحام ساعات اولیه کاسته شد. نکته قابل تامل در این ماجرا از خودگذشتگی و تلاش فداکارانه جمعی از آتش‌نشانان عزیز بود که بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به هموطنان خود به بخش‌های مخاطره‌آمیز ساختمان وارد شدند و مسئولیت‌شناسی خود را در سخت‌ترین شرایط بحرانی نیز اثبات کردند. ناگفته نماند بخشی از تلفات نیروهای آتش‌نشانی به دلیل عدم همکاری و نگرانی‌های تعدادی از شهروندان و عدم ترک صحنه حادثه بود که باعث شد آتش‌نشانان به دلیل نجات آنان گرفتار حادثه شوند.

متاسفانه بعد از بروز حادثه، نقل قول‌ها و اظهارات متفاوت و متنوعی درباره علل و عوامل این ماجرا، یافتن اجساد حادثه‌دیدگان، بررسی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی و ... در رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بسیاری از آنها بدون هیچ گونه مستند و بعضا از روی حدس و گمان و برداشت‌های شخصی بوده و تا دریافت و جمع بندی گزارش‌های مردمی، نظرات کارشناسی متخصصان حاضر در حادثه و نیروهای نظارتی، قضایی و امدادی قابل استناد نیست.

همدلی و همکاری بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها جلوه ای ارزشمند در این حادثه ناگوار بود که روزهای سرشار از وحدت و انسجام مردم و مسئولین در ایام جنگ تحمیلی را یادآوری می‌نمود و تکرار چنین جلوه‌هایی ماندگار در این روزهای سخت، امیدبخش بوده و سبب شد با وجود برخی محدودیت‌ها و سختی کار، کار امدادی و خدمات رسانی با سرعت و سهولت بیشتری پیش برود.

این حادثه تلخ و ناگوار به هیچ صورت قابل گذشت نیست و قطعا شورای اسلامی شهر تهران و دیگر نهادهای نظارتی بعد از گذر از مرحله نجات بازماندگان، خارج کردن حادثه دیدگان و بازگشایی کامل منطقه بلافاصله با برگزاری جلسات کارشناسی و استماع نظرات و گزارش‌های تخصصی نسبت به شناسایی عوامل حادثه و اقدام قانونی و معرفی موارد تخلف به افکار عمومی و نهادهای قضایی اقدام خواهند کرد تا شاهد چنین رویدادهایی که آرامش و امنیت روانی جامعه را برهم می‌زنند و تعدادی از بهترین نیروهای تلاش‌گر را از دست می‌دهیم و میلیون‌ها تومان خسارت به ثروت ملی زده می‌شود، نباشیم.

گرچه این ماجرا باعث از دست رفتن جمعی از بهترین آتش‌نشانان عزیز ما و خسارت‌ها و آسیب‌های مادی و معنوی بسیار شد، اما بایستی درس عبرتی باشد تا با رعایت قانون به ویژه استانداردهای ایمنی در حوزه ساخت و ساز ، افزایش میزان آمادگی نهادهای متولی در برابر حوادث مشابه و ارتقای سطح آموزش و مشارکت شهروندان در هنگام بروز حوادث، شاهد کاهش این‌گونه حوادث و رویدادهای ناگوار در میهن عزیز اسلامی‌مان باشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن